De zoektocht naar een SP

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tom Simoens schreef: 06 okt 2021, 15:38 Ondertussen heb ik een andere FM bezocht die mij héél warm heeft gemaakt voor de Klever X Speed of de Klever X Speed Original. Beide hebben gelijkaardige specificaties als de ST1 en ST2, maar ik vind de Klever-fietsen veel betaalbaarder. Iemand die daar nog een bepaalde insteek over wil meegeven?
Klever heeft inderdaad een scherpere prijs-kwaliteitverhouding. Bij Stromer betaal je ook voor het design. De gemiddelde X-Speed trekt net wat sneller op dan een Stromer en heeft ook een iets hogere topsnelheid. Een Stromer daarentegen heeft (zeker vanaf de ST3) een wat hogere gemiddelde snelheid als de omstandigheden tegen zitten.

Eens met bovenstaande tips over de accu: 1.200Wh nemen.

En zeker ook de X-Speed PINION bekijken/testen, is een superleuke bike.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Ik rijd een ST3 met 980Wh accu, ww is 20km enkel. Dat red ik prima met deze accu zonder op te laden op het werk meestal heb ik tussen de 25-30% over aan capaciteit. De accu is nu 3jr. oud.

Met een 850Wh accu zit je dan wel krap, tenzij je op je werk kan opladen op koude dagen met veel wind zal je dat nodig hebben.
asm12z
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 nov 2018, 08:02

Wanneer budget een issue is
Je de ideale fiets wil om je wagen te vervangen
Je weinig tot geen onderhoud wil
Je zonder opladen 44km wil rijden
Wanneer je comfortabel wil rijden

Ga dan zeker de ELLIO testen. Laat je niet afschrikken van de looks op foto of de eventuele afstand van je thuis tot de FM. Service wordt aan huis geleverd en is top!! Je zal versteld staan na je testrit van de fiets met tractiecontrole, ABS, cruisecontrole en automatische versnellingen!!

Ook op dit forum kan je reeds ervaringen lezen.
Anders op de Facebook pagina Ellio BE/NL

www.rideellio.com
2018-2022 ST3 (🚲 Deep Black, Sport L, 🔋BQ814,⛑ Giro Bexley, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
2022-... ELLIO (🚲 Yankee Blue, Sport, 🔋1150W, ⛑ Giro Bexley - winter, Lazer Anverz - zomer, 🎥 Cycliq Fly12CE, 🛎 Spurcycle) 🇧🇪
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pas op: de "ABS" van Ellio werkt uitsluitend op de motor rem (regeneratie), niet op de schijfremmen!

In geval van noodstop heb je daar precies niks aan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

En dat is niet enkel zo voor de Elio, dat is zo voor elke DD hub motor. Dus ook Stromer, Bulls, Klever, Qwic,…
Als een motor/generator niet draait heeft die geen weerstand, geen weerstand is niet remmen. Daar is zelfs geen elektronica voor nodig…
Het is maar hoe je het verkoopt.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Niet helemaal waar, bij remmen op de motor kan in glibberige omstandigheden het wiel blokkeren. Mijn fiets doet dat, vandaar dat die feature bij mijn fiets uit staat, ben er 1x bijna mee op mijn plaat gegaan (heel veel mazzel gehad die dag!).

Ellio remt op de motor(en?), bij achteruit trappen kan je dat zelf activeren. Bij dat remmen zorgt de aansturing ervoor dat het wiel niet blokkeert (of waarschijnlijker: dat na detectie van blokkeren de remkracht verminderd wordt).

Maar nogmaals: dit werkt alleen op de door de motor gegenereerde remkracht.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Het is niet omdat je grip verliest dat het wiel blokkeerde. Ook een draaiend wiel kan schuiven.
De rem werking van de motor kan wel de spreekwoordelijke druppel geweest zijn.
Plaats reactie