De zoektocht naar een SP

Tom Simoens
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2021, 20:39
Locatie: Desselgem

Beste vrienden van de Speed Pedelec

Ik ben een SP-leek die de laatste maanden en vooral weken steeds meer heeft overwogen om zijn auto te verkopen en over te stappen naar een SP. Tijdens COVID-19 werd het heel duidelijk dat ik mijn eigen auto enkel gebruikte voor woon-werkverkeer en dat ik verder te veel moest uitgeven voor een wagen die ik amper gebruik. Ik kon namelijk altijd perfect met de bedrijfswagen van mijn vriendin gaan, aangezien zij wél thuis moest werken.

Nu zij weer naar het werk moet, wil ik een nieuw vervoersmiddel. Om het relatief heuvelachtige terrein tussen Desselgem en Oudenaarde over te steken ben ik al in een aantal fietswinkels langs geweest. Het zou gaan om een traject van 22km enkel en voorlopig mag ik op het werk omwille van de veiligheid in principe nog geen accu opladen. Ik heb al een aantal SP's kunnen testen en ik was alvast rostvast overtuigd dat ik hiervoor moest gaan. Bovendien zal ik met een fietsvergoeding en het wegvallen van de kosten aan de auto een kleine 2.000 euro per jaar extra over hebben.

Ik zou graag binnenkort overstappen, maar de keuze is enorm moeilijk. Ik weet er te weinig van en ik krijg veel tegenstrijdige dingen te horen. Ik twijfel in principe nog tussen twee merken. Elk van een FM die ik vertrouw en die op een steenworp van mijn huis gelegen zijn, wat goed uitkomt voor het onderhoud van de SP als ik geen auto meer heb.

-> Ik overweeg het model van Manufaktur via de onderstaande link. Wat me hier tegenhoudt, zijn de geruchten dat de motor van Bosch niet zo goed is als wordt beweerd, alsook het feit dat ik geen enkele deftige recensie van deze fiets kan vinden. Enkel één artikel in een Duits fietsblad dat ik via de site van Manufaktur zelf heb gevonden. Ik zou deze SP kunnen aankopen voor een 5.500 euro.

https://www.ebike-manufaktur.com/en/kat ... -disc-2021