Pagina 4 van 14

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 29 nov 2021, 00:30
door FreddyH
Stromeur schreef: 28 nov 2021, 23:00 Ja nouja het is gewoon zo. Ik lees het hier regelmatig en mijn handen jeuken: achterwiel op 28Nm zetten, de juiste kalibratiemethode zoeken, de boel goed instellen en gaan met die lollie.

Als een dealer dat niet snapt (of niet kan oplossen bij een slechte demo die per ongeluk nét dan niet lekker loopt, kan gebeuren en is niet erg), dan zou ik er persoonlijk geen voet meer binnen zetten :aq
Ik schreef niet dat ik het oneens ben ;)
Het kan overigens ook nog zijn dat de TMM sensor defect is of niet goed gemonteerd is. Maar ook daarmee geldt: als de dealer dat niet kan oplossen dan verdient hij het ook niet om een fiets te verkopen.

Een FM moet of actief zijn in het correct houden van de testvloot (regelmatig zelf op die dingen fietsen om te kijken of ze het nog fatsoenlijk doen), of adequaat reageren als een model niet doet wat het moet doen. Andere fatsoenlijke opties zijn er niet, kiest een dealer wél voor een andere optie dan ben ik weg.
Probleem is alleen wel: toen ik 7 jaar geleden mijn SP kocht had ik die instelling ook nog niet...

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 29 nov 2021, 11:57
door Peerke1960
Ik zou gaan voor optie twee, de dealer dient de demofiets goed af te stellen na klachten. Mocht ie dat niet doen, wegwezen. Ik leen regelmatig een Stromer en maak geregeld mee dat er iets aan mankeert. Voor mij geen probleem, die nukkige ondersteuning van de ST2 krijg ik wel aan de praat, piepende ketting, ik heb wel wax. Het laat wel zien dat het onderhoud van de leenfietsen wel eens te wensen overlaat. Voor de aspirantkopers wel een dingetje, zie de reacties op dit forum, maar ik snap het wel gezien de drukte bij de fietsenmakers en de daaruit voortvloeiende keuzes. (Blijft slordig en kan ze alleen klanten kosten).
Groeten, Peter

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 29 nov 2021, 12:48
door FreddyH
Mij maakt het bij een testrit vanuit de FM zelf oprecht niks uit welke van die 2 keuzes de FM maakt. Als je na 5 min terug staat met een probleempje en ze lossen het ter plekke op dan geeft dat ook duidelijk aan dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Optie 2 is alleen lastig als je een fiets ophaalt voor een meerdaagse testrit en je staat na een flinke autorit weer thuis... Dan stel ik het ietsje minder op prijs als de fiets een mankement heeft wat niet telefonisch te verhelpen is.

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 29 nov 2021, 13:45
door Peerke1960
Klopt, pleit dan weer voor de fm wanneer hij een goede fiets vervolgens aflevert bij je huiadres.
Grtz Peter

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 20 dec 2021, 21:57
door FreddyH
Dit keer heb ik een blogje geschreven voor op de homepage: een stuk over accu's.

Sylvia: bedankt voor het online zetten, reviewen en de foto van de Stromer + Klever accu!
Lexveen: bedankt dat ik de foto's van de Stromer accu van binnen mocht gebruiken!

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 21 dec 2021, 09:20
door Stromeur
Welkom FreddyH als blogger op onze homepage. Het is een mooi stuk geworden :)

Dankjewel Lexveen dat we jouw accu foto's mogen gebruiken. Foto's van het binnenwerk van Stromer accu's zijn niet dik gezaaid, en dit maakt het voor 'leken' wel een heel stuk tastbaarder.

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 21 dec 2021, 12:42
door Joker
Erg duidelijke uiteenzetting Freddy.
Top :ay

PS: Deze tekst staat er dubbel in:
Li-Ion cellen in de accu zorgen voor de energie opslag. De meest gebruikte cellen zijn Li-Ion 18650 cellen. Deze cellen hebben een spanning van 3,6 Volt (V). Daarnaast heeft elke cel een bepaalde capaciteit, deze wordt uitgedrukt in Ah. Bijvoorbeeld: 3,4 Ah, wat bij benadering betekent dat deze cel 1 uur lang een stroom van 3,4 Ampère (A) kan leveren, of 2 uur lang 1,7 A. Waarom bij benadering? Omdat een cel bij belasting warm wordt, wat ook energie kost. Tot slot kan de cel een bepaalde hoeveelheid energie opslaan. Dit wordt uitgedrukt in Wh. De hoeveelheid energie is de spanning x de capaciteit. Onze cel kan dus 3,6 V x 3,4 Ah = 12,24 Wh aan energie opslaan.

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 21 dec 2021, 13:32
door FreddyH
Bedankt voor het compliment en je opmerking!

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 21 dec 2021, 13:40
door Stromeur
Joker schreef: 21 dec 2021, 12:42 PS: Deze tekst staat er dubbel in:
Li-Ion cellen in de accu zorgen voor de energie opslag. De meest gebruikte cellen zijn Li-Ion 18650 cellen. Deze cellen hebben een spanning van 3,6 Volt (V). Daarnaast heeft elke cel een bepaalde capaciteit, deze wordt uitgedrukt in Ah. Bijvoorbeeld: 3,4 Ah, wat bij benadering betekent dat deze cel 1 uur lang een stroom van 3,4 Ampère (A) kan leveren, of 2 uur lang 1,7 A. Waarom bij benadering? Omdat een cel bij belasting warm wordt, wat ook energie kost. Tot slot kan de cel een bepaalde hoeveelheid energie opslaan. Dit wordt uitgedrukt in Wh. De hoeveelheid energie is de spanning x de capaciteit. Onze cel kan dus 3,6 V x 3,4 Ah = 12,24 Wh aan energie opslaan.
Fixed, dankjewel.

Re: Speed Pedelec Review heeft een (nieuwe) Homepage

Geplaatst: 21 dec 2021, 21:36
door Peerke1960
Mooi helder stuk Freddy! Ik snap het en dat zegt heel veel :bh:
Groet Peter