Welke goede FM omgeving Alkmaar/H'lem/A'dam?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tommy. Fietst zelf (rijdt daarnaast ook Stromer), is opgeleid als fietstechnicus, werkt al jaren in de zaak (maar is geen ouwe lul, jonge kerel) en kent alle merken die ze verkopen tot op het laatste schroefje.

Sinds ze een externe werkplaats hebben geopend is hij soms ook daar, dus ik denk dat je het beste even van tevoren kunt bellen om te vragen op welke dagen hij in de winkel is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Piponld schreef: 22 nov 2021, 20:01 Hallo allemaal,
Ben bij Piet de Wit geweest doch die is vreselijk teleurgesteld in Stromer en begint niet meer aan dat merk.
mvg Stephan
Had nog nooit van de zaak Piet de Wit gehoord.
Het blijkt een zaak te zijn die zich richt op de merken uit het topsegment voor de veeleisende fietser.
De meeste e-bikes zijn direct leverbaar.

Klare taal van deze behoorlijk grote speciaalzaak en het strekt bepaald niet tot aanbeveling van Stromer.
Uit interesse, hebben ze ook de reden opgegeven ?
mrstrom

Piponld schreef: 23 nov 2021, 17:30 Mmmm weet niet of ze duurder zijn dan andere dealers maar ik was in Alkmaar erg snel de winkel weer uit. Winkel is tadeloos en alles staat ruim en overzichtelijk opgesteld, bij binnenkomst een geurtje via de spray verdeler die men had opgehangen en een keurig gekapte heer die vanachter zijn laptop het gesprek met mij aanging.

Voor mij als fietser en liefhebber voelde ik geen enkele beleving en vooral het showroom idee was me too much. Als ik ergens een fiets koop dan wil ik toch echt graag dat de winkel een fietsenwinkel is en geen showroom a la Audi / BMW of ander duur merk. Een beetje een fietsgek die zelf ook door weer en wind fietst en me vanuit zijn liefde voor de fiets van advies voorziet spreekt me meer aan.

En om je vraag te beantwoorden.. ja er worden ook fietsen gerepareerd in Alkmaar.
Ja het wel wat anders als een traditionele fietsenwinkel. Ik vind dat ze dat juist goed doen. De stromer en meeste Ebikes zijn ook geen gewone fietsen meer. De prijzen gaan ook naar die van een kleine auto, dus dat ze je zo als een dealer behoort behandelen vind ik wel goed.
Plaats reactie