accu actieradius

Plaats reactie
Fly'ke
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2021, 12:45
Locatie: Alken
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 717.3

Goeiemiddag Allemaal,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Niels en ik ben in het bezit van een Stromer ST3 met de 983 wh accu en rijd dagelijks het traject heen/terug van Alken/Bokrijk.
Dat is op en af 36.4km, ik rij dit telkens in stand 2.
Ik heb deze fiets tegelijk gekocht samen met mijn vader, hij heeft juist dezelfde ook dezelfde accu.
De eerste 2 dagen kon ik Bokrijk/ Alken, 3 keer op en af zonder te moeten opladen.
Na 2 dagen merk ik dat mijn accu telkens volledig leeg is en dat ik maar een actieradius heb van 44 km in stand 2 terwijl dit ervoor en bij mijn vader nog steeds meer als 100km is.
Ik heb dit een maand aanzien en volgehouden, ik dacht dat het nog ging beteren maar ik zie geen verbetering het wordt nog slechter zelfs.
Daarom had ik naar mijn dealer gebeld en die wist me te vertellen dat het kon zijn omdat mijn fiets koud moet opladen, mijn fiets staat namelijk in een garage buiten.
Hij zei me om de batterij er steeds uit te halen en binnen op te laden en bij aankomst in Bokrijk ook binnen te leggen.
Maar ik merk nog steeds geen verschil, hoe zou het komen dat ik zo weinig km kan rijden in stand 2 met de zwaarste batterij en mijn vader kan meer als 100km rijden?
Gelukkig valt hij nog onder garantie aangezien hij nog geen maand oud is zodat ik een nieuwe batterij kan aanvragen.
Maar dit is toch niet normaal he!

Groeten

Niels
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Meine Idee wäre es, die Akkus mal tauschen und dann die Reichweite checken.
Eine weitere Möglichkeit wäre, die kompletten S-Pedelecs zu tauschen.





Mijn idee zou zijn om de batterijen te vervangen en dan het bereik te controleren.
Een andere mogelijkheid zou zijn om de complete S-pedelecs uit te wisselen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens.

Accu met die van je vader ruilen en je weet of het aan de accu ligt of aan iets anders. (Zoals: gewicht van de berijder + bagage, kleding/aerodynamica, bandendruk, buitentemperatuur, instelling gevoeligheid trapsensor, tweaken van stand 2, wind op het traject, stijgen en dalen, gemiddelde snelheid, manier van schakelen, hoeveel stoplichten en ander oponthoud op de route etc. etc. etc.)

Verder heeft je FM gelijk: als het buiten koud is de accu mee naar binnen nemen en pas in de Stromer plaatsen als je ermee gaat rijden.

Je FM kan trouwens de SOH van jouw accu uitlezen in de Stromer Portal. Daar hoef je niet voor langs. Wat is de SOH volgens jouw FM?
Fly'ke schreef: 26 nov 2021, 14:06 Maar dit is toch niet normaal he!
Afhankelijk van hoe je stand 2 en de gevoeligheid van de trapsensor heb ingesteld, vind ik dit niet meteen 'niet normaal' bij de huidige weersomstandigheden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Zoals aangegeven speelt het ook heel erg mee in welke versnelling je rijd. Ik rijd graag in stand 3 (lekker lui met veel snelheid zoeven) maar als ik batterij wil sparen, doe ik dit met 37-39kmh met een hoge cadans. Dit scheelt enorm in de actieradius, als je datzelfde doet met een lage cadans, laat je de motor bijna al het werk doen. Zo kan ik 45% kwijt zijn op mn enkeltje van 28.5km, maar ook 70% :shock:
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Plaats reactie