Dealer weigert CarGarantie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1000
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 25k

Mijn OMNI heeft een zwart beeldscherm. Op de gok bedienen en PIN invoeren of met de app ontgrendelen lukt wel. Ik kan nog rijden. Dus geen acuut probleem maar moet wel verholpen worden.

Ik heb mijn Stromerdealer E-Bike Store Hoorn gebeld hierover. Ik moet eerst langskomen, de schade moet onderzocht wordt, dat kost geld, en dan wordt een schaderapport opgesteld. Kost ook weer geld.
Ik heb gezegd dat het inventariseren van de schade en de reparatie door mijn CarGarantie verzekering betaald moet worden. Daarvoor dienen ze één ☎️ te plegen met CarGarantie voor goedkeuring en als die er is maak ik een afspraak. Ik ben zelfs bereid de rekening zelf te betalen en bij CarGarantie te declareren maar voor goedkeuring moet de dealer zelf bellen vertelde CarGarantie tegen mij. Elke Stromerdealer mag de reparatie uitvoeren zei de CarGarantie medewerker tegen mij.

Mijn Stromerdealer weigert met CarGarantie te bellen. Reden: wil alleen met eigen bekende partijen werken zoals ENRA en Stromer en niet met derden en te druk.
De verkoper vraagt waarom ik geen Stromergarantie heb afgesloten? Punt 1: ik ben daarover nooit benaderd, punt 2: kan slechts voor 1 jaar en kost meer dan 3 jaar bij CarGarantie,
Punt 3: ik heb vorig jaar gevraagd of ze CarGarantie kunnen aanbieden en dat konden / wilden ze niet.

Ik ben klaar met deze dealer.

Ik heb Qicq gemaild waar ik de CarGarantie heb afgesloten. Ik hoef niet langs te komen met de kapotte OMNI en heb een afspraak gemaakt voor de voorjaarsvakantie. De OMNI is nu niet leverbaar. Nu maar hopen dat de OMNI dan weer op voorraad is.
Laatst gewijzigd door mboelis op 15 jan 2022, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 6629
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Wat een waardeloze aktie van die dealer. Wil je je klanten helpen of niet :ck:
Remember compliments you receive. Forget the insults. If you succeed in doing this, tell me how.
(Baz Luhrmann)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 510
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

" Op de gok bedienen en PIN invoeren met de app bedienen lukt wel "@ Marco dat doe je dan via pincode wijzigen en je voert terug je bestaande pin in ??? Via de app kan ik niets anders vinden waar je de pincode kan ingeven .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21.000

Dat kan ook niet. Er mist wat interpunctie in deze zin vermoed ik.
Stromer ST1x rijder sinds augustus 2017. 2x983Wh. Thudbuster large. Continental Top Contact. Ergo / Spirgrips. Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1000
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 25k

Bericht aangepast voor Jo. :ba
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 30km vv
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 16351
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

mboelis schreef: 15 jan 2022, 09:51 Mijn Stromerdealer weigert met CarGarantie te bellen. Reden: wil alleen met eigen bekende partijen werken zoals ENRA en Stromer en niet met derden en te druk.
De verkoper vraagt waarom ik geen Stromergarantie heb afgesloten? Punt 1: ik ben daarover nooit benaderd, punt 2: kan slechts voor 1 jaar en kost meer dan 3 jaar bij CarGarantie,
Punt 3: ik heb vorig jaar gevraagd of ze CarGarantie kunnen aanbieden en dat konden / wilden ze niet.
Ik snap dat ze druk zijn, en ik snap ook dat ze daarom niet mega veel zin hebben om af te wijken van hun eigen processen.

Maar jouw punt 1, 2 en 3 zijn gewoon valide argumenten voor de keus die jij hebt gemaakt voor CarGarantie. En als je dan ook nog aanbiedt om zélf de boel te declareren staat (op dat ene telefoontje na) niks ze in de weg om jou van dienst te zijn. Valt niks op af te dingen.

Dus eigenlijk heb ik hier ook maar één woord voor: slappe hap van je dealer.


QicQ mikt met de extra werkplaats die ze erbij hebben geopend ook bewust op klanten die (om welke reden dan ook) niet bij hun eigen dealer terecht kunnen. Voorheen hadden ze, net als E-bike Store Hoorn, amper voldoende werkplaatscapaciteit om hun eigen klanten te servicen en kon er ook écht niks meer bij, Mooi dat zij je wel verder willen helpen.
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Louis
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 aug 2017, 00:30
Locatie: Hilversum
Merk SP: ST2
Km-stand: 12000

Het is wel ernstig hoe sommige dealers in de wedstrijd zitten. Was vandaag bij Antilope in Hilversum omdat mijn stangetje van de bagagedrager is gebroken. Maar ze hebben mij weggestuurd (!) omdat ik mijn ST2 niet bij hun heb gekocht. Bizar toch?! Druk snap ik, maar dit kan ik niet volgen, en vanuit het dealernetwerk van stromer zou je dit toch niet moeten tolereren.

Hebben dealers naar stromer toe niet bepaalde verplichtingen eigenlijk? Weet iemand dat?
Minder in de auto, vaker op de ST2.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 16351
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Klever X Alpha 45

Louis schreef: 15 jan 2022, 13:43 Hebben dealers naar stromer toe niet bepaalde verplichtingen eigenlijk? Weet iemand dat?
Nee, die verplichtingen zijn er niet.

Garantie en service moet worden verleend door de dealer waar jij jouw Stromer oorspronkelijk hebt aangeschaft, OF door de dealer die jouw Stromer heeft 'geaopteerd'.

Meer over adoptiedealers:
https://www.speedpedelecreview.com/view ... t=30#p8319


Andere Stromer dealers zijn niet verplicht om jou service te verlenen. Dit voorkomt b.v. ook dat iemand z'n Stromer bij e.o.a. online prijsstunter met baggerservice koopt, om vervolgens voor GOEDE service bij een andere dealer aan te kloppen (die dus niet de omzet uit verkoop heeft genoten, maar wel de rotzooi mag opruimen, wat omzet technisch kruimelwerk is).
Stromer ST1 X (2017) --> Stromer ST2 S (2018) --> Klever X Alpha 45 (2021)
Plaats reactie