hoe bewaar je een fiets ?

Plaats reactie
Bicarbonaat

hoe bewaar ik mijn (oude ,niet elec ) fiets het best ?
ik zou em in een tuinhuis willen stockeren , maar ik denk dat de vochtigheid en de koude de fiets zullen aantasten .
kan ik de fiets inspuiten of verpakken , zoals men een hark of een spade en eenschop wat inspuit met olie om de elementen beter te doorstaan ??

mvg bi
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Belangrijk is dat ie in een geventileerde ruimte staat, zo heb ik mijn ondertussen > 40 jaar oude stadsfiets ook altijd geparkeerd ... maakt weinig uit of dat nu een garage, een open tuinberging, kelder, usw. is, gewoon zorgen voor goede ventilatie.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

Bicarbonaat schreef: 19 jan 2022, 13:08 kan ik de fiets inspuiten of verpakken , zoals men een hark of een spade en eenschop wat inspuit met olie om de elementen beter te doorstaan ??

mvg bi
Je kan hem inspuiten met een siliconenspray. Zo vermijd je dat hij snel gaat roesten.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inpakken in een fietshoes. Niet zo eentje die je er los overheen gooit zoals bij een motorfiets, maar eentje die rondom sluit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 20 jan 2022, 01:39 Inpakken in een fietshoes. Niet zo eentje die je er los overheen gooit zoals bij een motorfiets, maar eentje die rondom sluit.
Liefst ademend anders zorgt condens voor roest zonder dat je het merkt.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie