Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Jur
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022, 17:22
Merk SP: Klever

Hoi allen, ik heb recent een Klever pinion gekocht ex demo, helemaal blij mee. Ik ga mn woonwerk van iets meer dan 40km retour ermee doen. De beste route heb ik iig al gevonden.
Vooral via dit forum veel ingelezen voordat ik de aankoop deed, heel nuttige info. Op die manier ook ringslot/juiste banden en verzekering gevonden door me in te lezen. Ben vooral een lezer en geen schrijver. Keep up the nice forum
bijsnel
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:08
Locatie: Kampen
Merk SP: Cube Kathmandu 625
Km-stand: 20000

Ha, ben na de zomervakantie begonnen om mijn woon-werk op de fiets te doen. Per dag 42 km en doe dat op een Cube Kathmandu 625 45. Heb voornamelijk mooie fietspaden, op 2 plekken moet ik de rijbaan over, dat was in het begin wel even wennen. Heb deze fiets als ex demo gekocht met 1900 km op de teller, scheelde behoorlijk in de aanschafprijs.
Tot nu toe 1x met de auto geweest omdat het niet anders kon, maar zat te balen in de auto.
Cube Kathmandu Hybrid Pro 45 625
De Kempenaar
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022, 08:36
Merk SP: Riese&Müller SC2

Hallo iedereen,

Ik ben 31 jarige man uit de Kempen.
Via mijn werkgever heb ik mogelijkheid om een speed pedelec te leasen.
Momenteel ben ik in blijde verwachting van een gele Riese&Müller Supercharger 2 met 1250 Wh ( zou binnenkort geleverd worden bij FM).
Het was voor mijn niet de hoogste noodzaak om steeds tegen een topsnelheid van 45k/u te kunnen rijden
Ik zie het ook als een fysieke activiteit en ik op mijn werk ruime douche mogelijkheden heb ( 4 douchestraten van individuele douches met temperaturen tussen 36°-42°).
Het is de bedoeling om 2-3 maal per week woon-werk te doen, de andere dagen thuiswerk.

2 vraagjes meteen

Helm
Op dit moment heb ik 2 helmen op het oog waartussen ik twijfel.
- Abus Pedelec 2.0 ( zonder vizier) MIPS
- Lazer Anverz MIPS
Wat zijn jullie ervaringen met deze helmen, gebruiken jullie deze zowel zomer als winter, hoe is het windruis , vallen ze groot / klein uit, of toch gaan voor 1 met een vizier, zijn er nog andere helmen die jullie kunnen aanbevelen met MIPS?

Routes.
Voor mijn ww kan ik kiezen tussen 2 routes.
-route1 : 95% langs kanaal : deels jaagpad , deels fietsostrade: 35,5km
-route 2: gewone/boeren wegen: 34km , 6 dorpskernen : 2 verkeerslichten, 5x kruising grote weg: deze doe ik in de zomer met koersfiets bij goed weer.
Welke route zouden jullie volgen, ik weet dat een SP wettelijk niet toegestaan is op de jaagpaden langs de kanalen in Vlaanderen ( als het geen fietsostrade is), wordt hier veel om gecontroleerd / beboet ?

Vriendelijke groeten,
De Kempenaar.
Joker
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
Locatie: Gent
Merk SP: Stromer ST2 LE
Km-stand: 20000

De Kempenaar schreef: 21 jan 2022, 16:58 Helm
Op dit moment heb ik 2 helmen op het oog waartussen ik twijfel.
- Abus Pedelec 2.0 ( zonder vizier) MIPS
- Lazer Anverz MIPS
Wat zijn jullie ervaringen met deze helmen, gebruiken jullie deze zowel zomer als winter, hoe is het windruis , vallen ze groot / klein uit, of toch gaan voor 1 met een vizier, zijn er nog andere helmen die jullie kunnen aanbevelen met MIPS?
Ga maar voor de Lazer Anverz MIPS.
Een hele goede helm voor de winter (met muts eronder) en de zomer.
Momenteel staat hij in de koopjeshoek als je snel bent.
https://shop.pearlizumi-eu.com/nl-be/la ... 2207888409
Je moet niet twijfelen.
Bluuf me je fikn van me velo!
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Enige nadeel van de Anverz zijn het ontbreken van oorwarmers en van een groot achterlicht. Overigens een prima helm die niet al te zwaar is.
Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
JohanVW
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 sep 2021, 14:38
Locatie: Peer

Hallo iedereen,

Ik ben Johan, 43 jaar en woon in Peer (Belgisch Limburg).
Momenteel rij ik gemiddeld een drietal dagen per week met de fiets naar het werk. De andere twee dagen mag ik van thuis uit werken. , Afstand enkel is slechts 7 km.
Aangezien het bedrijf gaat verhuizen binnen enkele maanden, zal voor mij deze afstand vergroten tot 23km enkel. Ook dan wil ik nog altijd een drietal dagen met de fiets blijven gaan.
Als ik dit met een gewone fiets zou doen, doe ik er gewoon te lang over en kom ik waarschijnlijk bezweet aan. Daarom ben ik al even aan het uitkijken naar een speed pedelec waarmee ik deze afstand makkelijk kan doen in een 40-45 minuten. Het terrein is vlak en ik heb enkele mooie lange rechte stukken. Nadeel is mijn gewicht (iets boven de 100kg) en lengte (186cm).
Na het inlezen op dit forum, heb ik voor mezelf een top 3 opgesteld: Ellio Elite, Klever N Rogue en Stromer ST1. Een fiets met middenmotor zal ik teveel moeite moeten doen om de 45km/u te halen.
Ik heb momenteel al testgereden op een Ellio Elite, Klever Pinion en enkele Stromer (ST2 belt, ST3 en ST5).

Groeten,
Johan
Dbtk
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 sep 2021, 09:43
Locatie: Limburg
Merk SP: Stromer ST2 belt

JohanVW schreef: 28 jan 2022, 23:38 Hallo iedereen,

Ik ben Johan, 43 jaar en woon in Peer (Belgisch Limburg).
Momenteel rij ik gemiddeld een drietal dagen per week met de fiets naar het werk. De andere twee dagen mag ik van thuis uit werken. , Afstand enkel is slechts 7 km.
Aangezien het bedrijf gaat verhuizen binnen enkele maanden, zal voor mij deze afstand vergroten tot 23km enkel. Ook dan wil ik nog altijd een drietal dagen met de fiets blijven gaan.
Als ik dit met een gewone fiets zou doen, doe ik er gewoon te lang over en kom ik waarschijnlijk bezweet aan. Daarom ben ik al even aan het uitkijken naar een speed pedelec waarmee ik deze afstand makkelijk kan doen in een 40-45 minuten. Het terrein is vlak en ik heb enkele mooie lange rechte stukken. Nadeel is mijn gewicht (iets boven de 100kg) en lengte (186cm).
Na het inlezen op dit forum, heb ik voor mezelf een top 3 opgesteld: Ellio Elite, Klever N Rogue en Stromer ST1. Een fiets met middenmotor zal ik teveel moeite moeten doen om de 45km/u te halen.
Ik heb momenteel al testgereden op een Ellio Elite, Klever Pinion en enkele Stromer (ST2 belt, ST3 en ST5).

Groeten,
Johan
Hoi Johan

Ik doe 18km enkel op +-25minuten met een ST2 Belt Drive. Totaal op 1 dag is voor mij 36km en net onder het uur. Gemiddelde is dan 37km/h. Heb nog iets meer dan 20% batterij over. Ikzelf ben 1,83m en ongeveer 84kg. Maar er hangen nog 2 tassen achteraan en daarin zit ook altijd nog wat gewicht.
ST2 belt drive. Sport. Royal Blue.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dbtk schreef: 30 jan 2022, 11:41 Ik doe 18km enkel op +-25minuten met een ST2 Belt Drive. Totaal op 1 dag is voor mij 36km en net onder het uur. Gemiddelde is dan 37km/h. Heb nog iets meer dan 20% batterij over. Ikzelf ben 1,83m en ongeveer 84kg. Maar er hangen nog 2 tassen achteraan en daarin zit ook altijd nog wat gewicht.
Je spreekt jezelf wat tegen. Eerst heb je het over 18 km in ongeveer 25 minuten (dus ongeveer 43.2 km/h gemiddeld - best wel héél enthousiast), dan heb je het over 36 km met een gemiddelde van 37 km/h. Met dat gemiddelde doe je dik 29 minuten over je tocht.

:bn:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Tja... Dbtk, allemaal betameisjes en jongens hier. Pas op je tellen! Ik durf niet meer zonder mijn telraam :bi
Groetjes, Peter ( tussen de 65 en 70 minuten over 40 km en nog wat. Ongeveer 20 knopen, zeker als het hard regent :mrgreen: )
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Bicarbonaat

Peerke1960 schreef: 30 jan 2022, 13:23 Tja... Dbtk, allemaal betameisjes en jongens hier. Pas op je tellen! Ik durf niet meer zonder mijn telraam :bi
Groetjes, Peter ( tussen de 65 en 70 minuten over 40 km en nog wat. Ongeveer 20 knopen, zeker als het hard regent :mrgreen: )
ik kan het me niet voorstellen
Plaats reactie