Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Maarten1979
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2021, 16:21
Locatie: NL
Merk SP: Klever
Km-stand: 12K

Zal me hier ook even voorstellen. Maarten van Eersel, uit het mooie Eersel. Heb nu sinds een kleine 2 jaar een Klever X speed pure waarmee ik het woon werk verkeer doe.

Bewust voor gekozen en er 1 auto voor de deur uitgedaan. Heb er nu ruim 12K opzitten aan kilometers zonder heel veel issues. Met een regenbui een keer gevallen en m'n hand gebroken, maar de voor de rest niet;)

Op de fiets liggen inmiddels de Conti winterbanden en heb een verende Satori zadelpen. Ben ook wat aan het informeren om er toch een verende voorvork op te zetten voor wat meer comfort
Rene82
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2021, 08:39
Locatie: Regio Breda
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Hallo, Ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben René en krijg als het goed is vandaag of morgen mijn 1e speed pedelec, Stromer ST1 2022.
2 weken geleden kreeg ik van m'n werkgever te horen dat ze mijn service bus voor een nieuwe monteur nodig hadden per 3-1-22, aan gezien ik ondertussen een aantal jaar op kantoor werk heb ik die bus ook niet echt nodig.
Ik moest alleen wel ineens vervoer regelen om op m'n werk te komen. Ik ging met goed weer al wel eens met de race fiets naar m'n werk a 25km enkele reis maar ik kwam dan steeds bezweet aan op het werk. Aangezien de douche gelegenheid niet top is zie ik het niet zitten om dit dagelijks te gaan doen. Ik had nu dus de keuze tussen een nieuwe(2e hands) auto of een ander alternatief. Ik kwam bij de speed pedelec uit, heb een proefrit gemaakt en was eigenlijk meteen verkocht.
De route die ik met de race fiets afleg is zo goed als helemaal met de speed pedelec te doen, alleen in Etten-Leur moet ik een klein stuk over de weg maar dat is te overzien.
Ik kan haast niet wachten om de fiets op te halen om vervolgens lekker met de fiets naar het werk te kunnen.

Ik heb hier het forum ook al lekker door gelezen en er staat hier veel nuttige informatie. Ik zal ook mijn ervaring gaan delen en als ik vragen heb dan weet ik jullie te vinden ;)

Groeten,
René
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lekkere afstand, heerlijk 40 minuutjes wakker worden of je hoofd leegtrappen!

Welkom! Ik kan me voorstellen dat je hier flink naar uitkijkt, dat doe ik ook al 7 jaar lang bijna dagelijks :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

Hoi iedereen

Ik ben Raf Van Gestel, 52 jaar, uit het Belgische Brasschaat. Ik werk in de chemische cluster in de haven van Antwerpen en heb reeds een lange traditie van fietsen naar het werk. Ik was één van de eerste 'gekken' die zich waagde om naar het werk te fietsen in de jaren '90 van de vorige eeuw. Heel lang heb ik met een gewone stadsfiets gereden en ben dan overgeschakeld op een crosshybride. In 2010 heb ik mij een e-bike aangeschaft van Koga-Myata, een Tesla bouwjaar 2009 waar ik toch een aantal jaar een derde van de tijd gefourageerd heb. Maar uiteindelijk ben ik toch terug op de cross hybride terug gevallen omdat ik daar gewoon sneller mee ben. Afhankelijk van het jaar en de goesting zit ik tussen de 2000 en 3000 km woon-werk. Met het recreatief fietsen opgeteld kom ik zo tegen de 5000 km op jaarbasis.

De totale dagelijkse woon-werk afstand voor mij is 46 km. Aangezien ik ook in vol continue ploegen werk is het niet altijd evident om op die fiets te springen. Dus ben ik al een tijdje van plan om over te schakelen op een pedelec om zo goed als 100% van de tijd naar het werk te fietsen. Ik ben het autorijden spuugzat.

Eindelijk heeft onze werkgever zich in de zomer laten verleiden om een fietsleaseplan op te starten en ben ik gaan rond kijken, en vooral gaan rond rijden om een geschikte fiets te vinden. Belangrijke voorwaarde was riemaandrijving en een achtermotor. Dat maakte de keuze al een stuk makkelijker. Ik ben eerst een stromer 2 gaan testen maar ik was niet tevreden over de versnellingen en vooral tegen de max snelheid begon heel de aandrijftrein serieuze trillingen te maken. Voor de eigenaardigheid heb ik ook de Stromer 5 getest en dat was natuurlijk al een pak interessanter maar spijtig van de ketting en ik ga niet wachten op een dure ST3 versie die in het voorjaar van 2022 gaat uitkomen. Tussendoor heb ik nog een Kettler Velossi uitgeprobeerd maar die zat niet lekker en heeft wel een kleine batterij.

Een collega raadde me aan om ook eens de Klever X Speed Alpha uit te proberen, maar ik vond dat niet direct een mooie fiets. Maar toch heb ik de testrit gemaakt en ik was onmiddellijk verkocht! De fiets rijdt ongelooflijk aangenaam en is bijna op mijn (zwaar) lijf geschreven. En het uitzicht was al direct een pak aangenamer... Tenslotte rijcomfort en gevoel en het technische aspect zijn voor mij belangrijker dan het uitzicht.

Uiteindelijk heb ik de fiets besteld half oktober. Op 4 november is hij toegekomen bij de dealer, maar dan begon de miserie. Begin december heb ik zelf de dealer gecontacteerd over hoe het zat met de registratie en daar verwees men mij door naar de leasemaatschappij. Een dag later vroeg de dealer mij plots nog eens mijn gegevens door te sturen en rara op 10 december is de aanvraag toegekomen op de dienst inschrijvingen voertuigen in Brussel. Op 21 december zijn de platen toegekomen bij de leasemaatschappij en zijn die verstuurd naar de dealer die spijtig genoeg al in verlof was tot 4 januari 2022...

Ik zit dus op hete kolen om mijn fiets in gebruik te nemen en mijn ervaringen op dit forum te mogen delen.
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Waardeloos al dat administratieve gedoe , zodra je op je Alpha zit ben je dat zo weer vergeten en begint een grote trip
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
alfamuze
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 dec 2021, 12:45
Locatie: Brasschaat
Merk SP: Klever Alpha 45 2022
Km-stand: 14200

Nog een paar dagen en ik ben van de partij. In het beste geval mag ik woensdag eindelijk mijn Alpha in ontvangst nemen. En ja, dan kan de grote trip beginnen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22823
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannend! Veel plezier met de levering en heel veel veilige km's gewenst!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

Hallo allemaal, ook van mij even een voorstelrondje:
Jan Busser, 57 jaar, woonplaats Doetinchem en "werkplaats" Deventer, wat voor mij een afstand is van ca. 36 km (enkel) Enthousiast mountainbiker en zo af en toe met vrouwlief op de racefiets.
Een aantal jaren met mountainbike 1 a 2 keer per week naar het werk, toen lonkte de e-bike....vanaf 2016 met een getunede Winora weer 1 a 2 keer per week naar het werk, liep 30-35 km/uur, altijd helmpje op.
Laatste tijd (iig voor corona ) wordt het verkeer steeds drukker en begon ik over een speed pedelec na te denken. Na veel afwegen kwam ik een mooie witte demo Klever X speed Original tegen en was na de proefrit direct verkocht...prijs was ook leuk en omgang met dealer Doornbikes in Giesbeek erg prettig. Dus...sinds vorige week staat de Klever in de schuur...850 Watt accu, geveerde vork, Ergotec geveerde zadelpen, SQ lab zadel en handvatten....geheel rijdt erg comfortabel....(vergeleken met de Winora die echt knalhard is)
Ik hoop dat de temperaturen s,nacht weer snel boven de 5 graden komen, zodat ik eens kan kijken hoe het bevalt en wat de rijtijd is.
Groet Jan
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Welkom en veel veilige kilometers!
En, heeft de 850 Wh batterij voldoende capaciteit? Dit omdat 36 km enkel mij veel lijkt voor deze configuratie.
Groetjes, Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Atbusje64
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 jan 2022, 11:00
Locatie: Doetinchem
Merk SP: Klever X speed original
Km-stand: 8000

Volluit op stand 3 zal spannend worden idd...maar ik wil zelf ook stevig meetrappen....reed voorheen altijd met een hartslag van 120-130
Heb wat test rondjes gemaakt en dan haalde ik 37 tot 45 km en had ik nog 10-25 % over met half harde wind tegen.
Met mijn oude fiets (400Wh) moest ik ook doseren dus ik ben het wel gewend...kan ook niet het hele traject voluit om dat ik door Doetinchem en Zutphen heen moet....dus...we gaan het zien..
Kan ook altijd nog ff sparen voor de 1200 Wh :lol:
X speed Original wit- L - 850Wh - 2021 - 10000 km - :ay
Plaats reactie