Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 05 jan 2022, 16:11 En, heeft de 850 Wh batterij voldoende capaciteit? Dit omdat 36 km enkel mij veel lijkt voor deze configuratie.
In stand 3 met alles op max niet, in stand 2 of 3 die wat geknepen is ruimschoots.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

FreddyH schreef: 05 jan 2022, 16:34
Peerke1960 schreef: 05 jan 2022, 16:11 En, heeft de 850 Wh batterij voldoende capaciteit? Dit omdat 36 km enkel mij veel lijkt voor deze configuratie.
In stand 3 met alles op max niet, in stand 2 of 3 die wat geknepen is ruimschoots.
Vanmorgen vertrokken met een koude (1.5°C) 850Wh accu (staat onder de carport) en na 37km nog 10% over. Alles op max ondersteuning. Wind evenredig zij en kop. Accu heeft bijna 11k achter de kiezen. Als de accu naar de 20k gaat zou het nipt kunnen worden. Als het zover komt zien we wel weer. Cellen vernieuwen is dan een optie.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jins schreef: 06 jan 2022, 11:02
FreddyH schreef: 05 jan 2022, 16:34 In stand 3 met alles op max niet, in stand 2 of 3 die wat geknepen is ruimschoots.
Vanmorgen vertrokken met een koude (1.5°C) 850Wh accu (staat onder de carport) en na 37km nog 10% over. Alles op max ondersteuning. Wind evenredig zij en kop. Accu heeft bijna 11k achter de kiezen. Als de accu naar de 20k gaat zou het nipt kunnen worden. Als het zover komt zien we wel weer. Cellen vernieuwen is dan een optie.
Laat ik het scherper definieren: niet onder vervelende omstandigheden. Uiteraard haal je de 36 km prima als je gemiddeld weinig wind, of zelfs wind mee hebt.

Je wilt jouw woon-werk afstand typisch jaren lang onder "alle" omstandigheden kunnen rijden. Die 36 km haal je het eerste jaar gemakkelijk, zelfs met flinke wind tegen, daarna wordt dat steeds lastiger. Na 3 jaar is het zeer waarschijnlijk kansloos, zeker als het hard waait en ook nog koud is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat ook meespeelt is dat je accu meer slijt, degenereert bij flink leegtrekken. Dat pleit voor een grotere accu. Tegelijkertijd is het ook geluk hebben met accu's wanneer ik zo de ervaringen lees. De een heeft meer degeneratie, de ander minder terwijl dit niet altijd geheel te verklaren is aan hoe de eigenaar ermee om is gegaan. Tja..... de chemie in de accu.
Grts peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je moet wel budget hebben voor het blauwtje. Toen ik in 2017 mijn ST1 X kocht zat meer dan de standaard 614Wh accu er echt niet in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 06 jan 2022, 23:42 Je moet wel budget hebben voor het blauwtje. Toen ik in 2017 mijn ST1 X kocht zat meer dan de standaard 614Wh accu er echt niet in.
Daarom heb je nu een Klever, daar zijn alle accu's gewoon zwart. Geen budget problemen meer :bj
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Guus1310
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2022, 11:17
Locatie: Noord-Brabant
Merk SP: Stromer

Goedemiddag mede speed pedelec rijders,

Ook aan mij de beurt om even voor te stellen;

Aangenaam! Guus 29 jaar en op dit moment woonachtig in de omgeving van Den Bosch.

Op dit moment werkzaam bij de grootste trein vervoerder van Nederland 🇳🇱 als BOA (nee ik bijt niet 😉). Per 1 februari ga ik aan de slag bij gemeente Tilburg als handhaver (pas maar op 😜) met een uitdagend taakaccent.

Daarnaast woon ik samen, ben ik stoelscheidsrechter bij de KNLTB. En nog veel meer hobby’s.

Nu waarvoor ik ben, ik zit in de aanschaf fase van een Stromer st3 of st5. Wat een geweldige mooie fietsen. Maar dan komt de keuze natuurlijk, waar doe je goed aan, wat is voor mij belangrijk, wat wil ik eraf hebben of erop voordat ik überhaupt de eerste kilometers maak en ga zo maar door. Daar helpen de heren en dame bij Vietz mij goed mee! Het wereldje is niet geheel onbekend, want in mijn jonge jaren in de fietsbranche gewerkt.

Mocht je vragen hebben, stel ze, ik hoor het graag!
Rene82
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 dec 2021, 08:39
Locatie: Regio Breda
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Welkom Guus,

Ik kan je nog niet veel tips geven daar ik pas sinds vandaag officieel speedpedelecer ben :D
Vanmiddag kon ik na 2 weken wachten op het RDW dan eindelijk m'n stromer st1 op halen.
Gezien de fietsen winkel in de zelfde stad zit als waar ik werk meteen maar even getimed hoe lang ik er over doe om thuis te komen om er achter te komen hoe laat ik moet vertrekken naar m'n werk maandag.
Totaal was het 27km fietsen en ik heb daar 44 minuten over gedaan.
Ik had het merendeel van de route ontzetten veel wind van de zij, kon bijna in de wind hangen.
Ik heb denk ik 60% van de route in stand 2 en 40% in stand 3 gereden en had nog 53% vermogen over in de accu (983Wh) toen ik thuis kwam.
37km/h gemiddeld en max 48km/h gehaald zonder al te veel inspanning.
Ondanks de harde wind, vele regen en kou toch een voldaan gevoel over gehouden aan de 1e rit.
Thuis meteen maar even de spadbordverlenger en klaxonkap gemonteerd. Het opstartende water had z'n weg gevonden langs de onderkant van m'n regenbroek waardoor dus net de onderkant van m'n broekspijpen nat waren geworden.
Nu moeten we alleen de omni bt nog zien te koppelen met m'n telefoon, dit kregen we bij de fm niet voor elkaar. Maandag maar weer even langs gaan bij de fm.
Op naar vele mooie kilometers.
Jellem
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:05
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever x speed

Hallo, kleine voorstelling na 3jaar iedere dag 38km woon-werkverkeer te hebben gereden op een elektrische fiets.m, heb ik deze week mijn klever x speed original 1200wh mogen ontvangen. Ik skip nooit een dag (ja ook met regen, sneeuw en vriesweer).
Cube kathmamdu 6-2019 tm 12-2021: 20000km
Klever x speed original 1-2022
Plaats reactie