"Bright" test de Klever B-Speed

Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 484
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Es ist etwas anderes. 😉
Da die Akkus immer parallel sind, haben sie auch immer die annähernd gleiche Spannung. Kleine Differenzen gibt es schon beim entladen.
Da die Spannung fast gleich ist, fließt auch fast kein Strom von einen in den anderen Akku.

Beim fahren fließt der Strom aus beiden Akkus Richtung Motor. Die Zellen des Klever-Akkus sehen den Strom vom Extender nicht.

Es ist sehr wichtig, daß beim verbinden der beiden Akkus die gleiche Spannung haben, damit kein Ausgleichsstrom fließt. Ob das Klever-BMS den Strom begrenzen kann, weiß ich nicht. Ich gehe aber davon aus, das das BMS die Zellen vor einem zu hohen Ladestrom schützt. Das es im Ernstfall die Zellen trennt.

Der Ladeanschluss und der Entladeport sind im Klever-Akku direkt verbunden.

Afbeelding

Het is iets anders 😉
Aangezien de batterijen altijd parallel staan, hebben ze altijd ongeveer dezelfde spanning. Er zijn al kleine verschillen bij het ontladen.
Aangezien de spanning bijna gelijk is, vloeit er bijna geen stroom van de ene batterij naar de andere.

Tijdens het rijden vloeit de stroom van beide accu's naar de motor. De cellen van de Klever batterij zien de stroom van de Extender niet.

Het is zeer belangrijk dat de twee batterijen dezelfde spanning hebben wanneer zij worden aangesloten, zodat er geen vereffeningsstroom vloeit. Ik weet niet of het Klever GBS de stroom kan begrenzen. Maar ik neem aan dat het GBS de cellen beschermt tegen een te hoge laadstroom. Dat het de cellen scheidt in geval van nood.

De laadpoort en de ontlaadpoort zijn rechtstreeks verbonden in de Klever batterij.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Plaats reactie