pech met de b speed

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik heb nog niemand een ander frame / andere fiets weten krijgen bij Stromer ... keurige oplossing !
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 30 nov 2021, 19:45 Ik heb nog niemand een ander frame / andere fiets weten krijgen bij Stromer ... keurige oplossing !
Andere fiets wel, die ST1 rijder met de afgebroken voorvork. Volgens mij zijn er een paar meer geweest, maar die schieten me zo niet te binnen.

Maar da's niks vergeleken met 3x een nieuw frame voor Flyy :ai
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

FreddyH schreef: 30 nov 2021, 20:18 Maar da's niks vergeleken met 3x een nieuw frame voor Flyy :ai
Es gab zweimal ein neues S-Pedelec und jetzt einen neuen Rahmen.

Beim zweiten S-Pedelec habe ich zweimal ein neues Hinterrad bekommen, weil die Felge gerissen war.

Der Service von Klever war immer top.👍

Die ersten beiden waren das ursprüngliche Modell B45.





Er waren twee nieuwe S-pedelecs en nu een nieuw frame.

Bij de tweede S-pedelec kreeg ik twee keer een nieuw achterwiel omdat de velg gebarsten was.

De service van Klever is altijd top geweest.👍

De eerste twee waren het originele B45 model.




https://www.greenfinder.de/e-bikes/modell/b45-1/
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Die Garantie wurde abgelehnt. Ich sehe nicht, daß ich etwas falsch gemacht habe. Enttäuscht bin ich über die Ablehnung schon.

Klever ist der Meinung, das der Rahmen stabil ist.
Ursächlich scheint wohl der Auszug der Sattelstütze gewesen zu sein, wobei ich die Mindesteinstecktiefe eingehalten habe.

Der ganze Ablauf war sehr schleppend.

Zuerst die Zusage für einen neuen Rahmen. Danach wurde mein B-Speed nach Köln gebracht. Zuletzt dann die Ablehnung.
Es lief alles über meinem Händler.

So wurde aus dem Garantiefall ein Versicherungsfall. Die ENRA hat die Reparaturkosten übernommen.

Ich bin den einfacheren Weg über die Versicherung gegangen, weil ich es aus ganz persönlichen Gründen nicht mit Klever ausfechten wollte.



Klever hat mir zum neuen Rahmen auch eine 600mm Sattelstütze geliefert.


Mein Tipp für die Größeren, besorgt euch die lange Sattelstütze.

Vielleicht bleibt mein Fall ja ein Einzelfall.






De garantie werd afgewezen. Ik zie niet dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ik ben wel teleurgesteld over de afwijzing.

Klever is van mening dat het frame stabiel is.
De oorzaak lijkt de verlenging van de zadelpen te zijn geweest, hoewel ik de minimale insteekdiepte niet heb overschreden.

Het hele proces verliep erg traag.

Allereerst was mij een nieuw frame beloofd. Toen werd mijn B-Speed naar Keulen gebracht. Dan eindelijk de afwijzing.
Alles ging via mijn dealer.

Dus de garantiezaak veranderde in een verzekeringszaak. ENRA dekte de reparatiekosten.

Ik nam de gemakkelijkste weg via de verzekeringsmaatschappij omdat ik het niet wilde uitvechten met Klever om zeer persoonlijke redenen.



Klever heeft me ook een 600mm zadelpen geleverd bij het nieuwe frame.


Mijn tip voor de langere is om de lange zadelpen te nemen.

Misschien blijft mijn zaak eenmalig.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Flyy schreef: 29 okt 2021, 21:11
Heute bemerkte ich beim fahren ein knarzen.
Diese kam mir bekannt vor, denn die Dämpferlager haben das auch schon mal gemacht.
Während der Fahrt habe ich dann auf den Pedalen stehend und wippend die Federung getestet. Das Ergebnis war kein knarzen. Auf dem Sattel sitzend war das Geräusch wieder da.
Im Stand nochmals getestet und dabei dann den Riss direkt über der Schweissnaht entdeckt.









Vandaag merkte ik een krakend geluid op tijdens het rijden.
Dit klonk bekend, want de schokbrekerlagers hebben dit ook al eerder gedaan.
Tijdens het rijden heb ik de vering getest door op de pedalen te gaan staan en te schommelen. Het resultaat was geen kraken. Zittend op het zadel, was het lawaai er weer.
Ik testte opnieuw terwijl ik stond en ontdekte de scheur direct boven de lasnaad.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Geschichte wiederholt sich doch :ai

Alles ganz genau so, wie vor zwei Jahren 😭

Schade, nur 12000 km.

Es ist wohl der Konstruktion geschuldet. Ich finde der Übergang von massiven Sattelrohr zum flexibeleren Überstand ist ist zu extrem.





De geschiedenis herhaalt zich :ai

Alles precies zoals het twee jaar geleden was 😭

Jammer, maar 12000 km.

Het ligt waarschijnlijk aan het ontwerp. Ik denk dat de overgang van de massieve zitbuis naar de meer flexibele overhang te extreem is.
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Jammer/leider, Fly
Gruss Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Soweit ich weiß, gibt es nur einen weiteren Fall., der mir aus dem https://www.pedelecforum.de/forum/index ... eed.60051/ bekannt ist.


Nun zeichnet sich ab, das ich in künftig nicht mehr über das B-Speed berichten werde, aber weiterhin über Klever und dann über das N.

Pinion oder nicht, das ist jetzt meine Frage? Mal sehen was es wird.





Voor zover ik weet is er slechts één ander geval bekend van https://www.pedelecforum.de/forum/index ... eed.60051/.


Het wordt nu duidelijk dat ik in de toekomst niet meer zal berichten over de B-Speed, maar verder zal berichten over Klever en dan over de N.

Pinion of niet, dat is nu mijn vraag? Eens kijken wat het wordt.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ooooh ben je aan het kijken naar de N? Wat leuk!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Ich habe letzte Woche eine Probefahrt gemacht. Leider nur als 25er. Aber zum testen der Geometrie reichte es. Natürlich wird es der große Rahmen. Das Angebot von Klever ist Klasse, da konnte ich nicht nein sagen :ay


Afbeelding



Ik heb vorige week een proefrit gemaakt. Helaas alleen als 25. Maar het was genoeg om de geometrie te testen. Natuurlijk wordt het het grote frame. Het aanbod van Klever is geweldig, ik kon geen nee zeggen :ay
Plaats reactie