Update bosch motor naar 85nm

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik had dat zelfs al met het verschil tussen mijn ST1 X 2017 en de ST2 S 2017 die ik daarna kocht: meer ondersteuning gaf me veel meer zelfvertrouwen op de rijbaan. (Dat, plus de ondersteuning zakte aanzienlijk minder hard in bij wind tegen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ocra

Stijnemans schreef: 14 sep 2020, 18:36
FreddyH schreef: 14 sep 2020, 18:25 Het kan ook gewoon. De M1 Spitzing heeft motoren tot iets van 950W, daarmee heb je meer dan genoeg vermogen.

Bosch levert kant en klare systemen voor fiets fabrikanten, en zeker als die fietsen met ketting en tandwiel uitgerust worden dan is 500+W wellicht wat enthousiast.

Daarnaast is het verkrijgen van type goedkeuring blijkbaar een stuk duurder als je meer dan een bepaalde hoeveelheid vermogen hebt. Ik gok dat dat flink invloed heeft.

Ten slotte: niet iedereen zit te wachten op 45 km/h. Heel veel mensen willen gewoon lekker 35-40 km/h fietsen. Dat de NL wetgeving dat tegenwerkt neemt de wens niet weg. Het Bosch systeem is voor die mensen meer dan voldoende.
Eens, die mensen zijn er natuurlijk zeker. Maar ook zij zullen tussen de auto's moeten rijden als ze in de bebouwde kom komen. En juist daar voelde ik me met een ST3 oké, maar met een RM SC2 echt te traag :shock:
Dat is natuurlijk ook meteen het probleem van deze wetgeving.
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Stijnemans schreef: 14 sep 2020, 15:13 Heeft iemand enig idee of Bosch plannen heeft met hun speed motor? Wattage verhogen? Mij lijkt dat als de Supercharger 2 gemakkelijk de 45 aantikt, met veel confort, en een belt, dat het dan echt een hardloper moet worden...waarom regelen ze dat niet gewoon?
Die motor op de Bosch systemen is echt wel klein/compact. Meer vermogen gaat enkel als de spanning omhoog gaat dus andere accu, controller, display, ... evt andere motor en/of betere koeling.
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Misschien een rare vraag, maar hoe kan je zien of je Riese en Muller is geupdate van 75 naar 85 nm?

Alvast bedankt voor uw reactie
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik zou denken : softwareversie checken en navragen bij een Bosch dealer.

https://www.bosch-ebike.com/be/service/software-update
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Reneetje79
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 dec 2021, 22:29
Locatie: Culemborg
Merk SP: Qwic

Bedankt voor uw reactie
Plaats reactie