Eerste levering nieuwe elektrische fietsen en e-scooters politie
Leveringen
Accell (van oa Batavus en Koga) uit Heerenveen levert stads- en surveillancefietsen, Santos uit Nieuw-Vennep levert de politiebikes en GreenMo uit Waardenburg de e-scooters. Alles wordt geleverd met bijbehorend onderhoud. De speed pedelecs komen wat later. De aanbesteding daarvan is gestart en politieagenten hebben intussen verschillende modellen getest. Eind oktober moet duidelijk zijn welk bedrijf de snelle fietsen gaat leveren.
===
Goede ontwikkeling als politie ook op de speed pedelec tussen het verkeer aanwezig is. Er is nog veel voor verbetering vatbaar; zowel het gedrag en begrip van alle verkeersdeelnemers; als de bebording en de inrichting van wegen, waar wel/niet kan worden gefietst.
Ben ook heel benieuwd wat er eind oktober uit deze aanbesteding gaat komen en of politie in de toekomst (dan uit eigen ervaring) invloed gaat uitoefenen op de regelgeving van de gemeentes.
Eerste levering nieuwe elektrische fietsen en e-scooters politie
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, eens. Voor de beeldvorming rondom SP-ers is het een goeie zaak als de politie ermee rond gaat rijden.
Al is het wel zo dat de politie overal mag komen waar ze willen als ze dit voor de uitoefening van hun beroep noodzakelijk vinden. Ook waar wij burgers op onze SP niet mogen rijden. Dat zal wel weer tot het nodige commentaar leiden.
Ik ben benieuwd wat voor opleiding ze gaan krijgen voor het rijden op een SP.
Same. Zo'n SP moet natuurlijk niet te vaak in storing gaan... (*ik noem verder geen merken)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De aanbesteding is naar Riese & Muller gegaan, ieder geval goed dat de speed pedelec zo wordt ingezet.
Politie schaft 200 speed pedelecs aan
Politie schaft 200 speed pedelecs aan
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zitten halverwege de poten van de geveerde voorvork. Duidelijk te zien op de foto. Ze zijn langwerpiger dan die op de Stromers. Veel mooier gedaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Maar mocht reflectie op de banden nou wel of niet?
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ja, goeie.
Ik heb het opgegeven met die wel/niet reflectie op SP-banden....
In 2017 zei de Global Sales Manager van Stromer, toen ik tegen 'm aan het miepen was dat wij zijreflectie op onze banden willen: 'Das ist verboten!'. Op brommers (wat wij sinds 1-1-2018 zijn) zie je ook geen banden met zijreflectie, dus makes sense. Op het Stromer Universe Event in Genk in 2020 bleef Stromer bij dit standpunt.
Maar op mijn ST2 S 2017 zaten af fabriek wel degelijk banden met zijreflectie (CTCII). Stromer was ook van plan om op de ST2 Ltd RAW 2018 CCPC banden met reflectie te leveren, maar dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan. Werd opnieuw de Schwalbe Big Ben Stromer Editie zonder reflectie, net als op de klassieke ST2 en de ST1 X. De PIrelli's en Vee's op de modellen daarna: geen zijreflectie.
Maar inmiddels zien we overal banden met zijreflectie opduiken. O.a. bij R&M, Qwic, MTB Cycletech en Klever. Aan Klever heb ik het een paar maanden terug gevraagd toen hier de test-PINION werd afgeleverd: 'Ja, de PINION inclusief Schwalbe Super Moto X banden met zijreflectie is gehomologeerd voor de Europese SP-markt.'
Dus wat Stromer hier verder ook over zegt; als ik geschikte ECE-R75 gekeurde banden conform Stromer specs (afmetingen) met zijreflectie vind, dan leg ik ze er mooi op.
En die verplichte ambergele reflectoren op de R&M voorvork, daar ga ik ook eens achteraan. Ziet er keurig uit.
Ik heb het opgegeven met die wel/niet reflectie op SP-banden....
In 2017 zei de Global Sales Manager van Stromer, toen ik tegen 'm aan het miepen was dat wij zijreflectie op onze banden willen: 'Das ist verboten!'. Op brommers (wat wij sinds 1-1-2018 zijn) zie je ook geen banden met zijreflectie, dus makes sense. Op het Stromer Universe Event in Genk in 2020 bleef Stromer bij dit standpunt.
Maar op mijn ST2 S 2017 zaten af fabriek wel degelijk banden met zijreflectie (CTCII). Stromer was ook van plan om op de ST2 Ltd RAW 2018 CCPC banden met reflectie te leveren, maar dat hebben ze uiteindelijk niet gedaan. Werd opnieuw de Schwalbe Big Ben Stromer Editie zonder reflectie, net als op de klassieke ST2 en de ST1 X. De PIrelli's en Vee's op de modellen daarna: geen zijreflectie.
Maar inmiddels zien we overal banden met zijreflectie opduiken. O.a. bij R&M, Qwic, MTB Cycletech en Klever. Aan Klever heb ik het een paar maanden terug gevraagd toen hier de test-PINION werd afgeleverd: 'Ja, de PINION inclusief Schwalbe Super Moto X banden met zijreflectie is gehomologeerd voor de Europese SP-markt.'
Dus wat Stromer hier verder ook over zegt; als ik geschikte ECE-R75 gekeurde banden conform Stromer specs (afmetingen) met zijreflectie vind, dan leg ik ze er mooi op.
En die verplichte ambergele reflectoren op de R&M voorvork, daar ga ik ook eens achteraan. Ziet er keurig uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023