Doorrijder na aanrijding gezocht

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tussen twee fietsers door rijden, echt wat een :bu:

Als je zulke 'oplossingen' bedenkt met als excuus dat je niet meer op tijd zou kunnen remmen en ook al heel veel getoeterd had, dan heb je een kop erop waarmee je nooit meer in of op een gemotoriseerd voertuig moet stappen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Golvas schreef: 06 jul 2021, 09:23
mrstrom schreef: 06 jul 2021, 08:16 Dan zeggen ze nog dat in Nederland de straffen te laag zijn.
De dader van dit ongeval met vluchtmisdrijf (je rijdt immers bewust door en kiest er ook bewust voor om niet te vertragen en niet te stoppen) houdt er een boete van € 1.000 euro, een werkstraf van 100 uur en 16 maanden effectief rijverbod aan over ... het slachtoffer houdt er echter een blijvend hersenletsel en blindheid aan een oog aan over ... wie is er hier het strengst gestraft denk je ? :ck:
Mijn opmerking ging er niet over dat het te laag of niet redelijk zou zijn.
Edgecrusher
Veteraan
Veteraan
Berichten: 630
Lid geworden op: 20 okt 2019, 15:51

Je hebt natuurlijk 2 dingen
1. een aanrijding veroorzaken
2. doorrijden na een ongeval/ de plek verlaten.

Eigenlijk zou je gewoon per punt een straf moeten krijgen en vervolgens dit optellen.
En dan bedoel ik dat dit ook naar buiten duidelijk is.
En dan bijvoorbeeld verhouding 1/3 en 2/3.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Edgecrusher schreef: 06 jul 2021, 14:26 Je hebt natuurlijk 2 dingen
1. een aanrijding veroorzaken
2. doorrijden na een ongeval/ de plek verlaten.
3. Achteraf nog steeds niet inzien wat het probleem is
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 06 jul 2021, 14:46
Edgecrusher schreef: 06 jul 2021, 14:26 Je hebt natuurlijk 2 dingen
1. een aanrijding veroorzaken
2. doorrijden na een ongeval/ de plek verlaten.
3. Achteraf nog steeds niet inzien wat het probleem is
Ja dat helpt ook niet mee. Soms wat berouw nog wel meegeteld in de vermindering.
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Gegeven de blijvende ernstige gezondheidsschade en het feit dat je doorrijdt terwijl je niet de aard van het door jou aangedane letsel kent en iemand mogelijk in een door jou veroorzaakte levensbedreigende situatie achterlaat vind ik de straf nog veels te mild.Deze vrouw zal de tijd die haar nog resteert met een verminderde levenskwaliteit moeten doorbrengen omdat een lul het nodig vond zijn trieste ego zijn gang te laten gaan.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Deze veroordeling en bijbehorende straf is, naar mijn mening, volledig terecht. Hij had kunnen weten dat hij met zijn (bizarre) inhaalactie :bu: ernstig letsel had kunnen veroorzaken. Daar is dus helaas ook sprake van. Volledig terecht dat de rechter hem dit zwaar heeft aangerekend. Deze uitspraak zal andere SP-rijders er (hopelijk) van weerhouden om dol dwaze inhaalacties te verrichten.
Plaats reactie