Stromer heeft een Franse eigenaar: Naxicap Partners

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 14 dec 2021, 23:10 Waar doel je op dat ze te coulant zijn? Ik heb nu juist het idee dat in Nederland vanwege het conformiteitsbeginsel die dealer opdraait als een product van Stromer niet degelijk is. (Of de klant als die niet aandringt)
Het aandringen op basis van het conformiteitsbeginsel gaat om claims buiten garantie. Dat is een ander verhaal. Ik moet nog zien welke fabrikant van welk product ter wereld dan ook buiten garantie uit eigen beweging het conformiteitsbeginsel toepast. Dat is niet uniek aan Stromer.


Binnen garantie:

Natuurlijk hebben dealers er veel werk aan als een Stromer issues heeft. (Werk waarvoor ze overigens ook een vergoeding krijgen vanuit Stromer, al is die niet 100% kostendekkend. De rest moet komen uit de marge bij verkoop.) Maar als dealers ook niet vanuit Stromer worden aangemoedigd om eerst de root-cause boven tafel te krijgen, ligt klakkeloos componenten wisselen totdat het een keer raak is op de loer.

Want klakkeloos omruilen, dat kan Stromer héél goed. En dat klakkeloos omruilen is ook frustrerend voor eigenaren, die hier dramatische rijtjes van vervangen onderdelen publiceren, waarvan een deel had kunnen worden voorkomen door éérst de root-cause te bepalen en dán pas te vervangen. (Waarom b.v. eerst een nieuwe controller, nieuwe omni en nieuw distributieboard plaatsen als er een defect in een kabelboom of connector zit?)

Waar ik het hier over gaat is dus dat bijna klakkeloze omruilbeleid binnen garantie vanuit Stromer. Het was jarenlang serieus: u roept, wij ruilen. Het artikel dat als defect werd geclaimd hoefde nooit eerst terug naar Stromer voor onderzoek voordat het nieuwe onderdeel werd opgestuurd, altijd pas daarna. Niks gedegen onderzoek (noch door sommige dealers, noch door Stromer zelf), niks weigeren door gebruikersfouten; omruilen die hap én door.

Dat kost Stromer bakken met geld, de dealer bakken met werk en de klant bakken frustratie.

Als Stromer zorgt voor Right First Time en er bij garantieclaims éérst gedegen onderzoek plaats vindt, dan heb je minder garantieclaims en minder claims op claims op claims. Lijkt mij een no-brainer.


Maargoed, dat alles wel onder voorbehoud van hoe Stromer dit in de praktijk gaat uitvoeren. Want onterecht moeilijk doen tijdens garantie kunnen ze natuurlijk ook proberen (en daarmee roepen ze grote problemen over zich af).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Dank voor je heldere uitleg! Dan ik snap nu wat je bedoelt.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie