Stromer heeft een Franse eigenaar: Naxicap Partners

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb vernomen dat Naxicap inmiddels een frisse wind doet waaien bij Stromer.

Zo is er afscheid genomen van een aantal (wat stugge) Zwitsers die zich bezig hielden met design en productontwikkeling. Lees: de mensen op wie wij als eindklant het meest te mopperen hebben. Stromer wil terug naar de basis: versimpelen, gewoon goeie bikes bouwen en van daaruit door ontwikkelen.

Het aantal garantieclaims moet drastisch omlaag, want het kost ze nu bakken met geld. Ik vind ook dat Stromer al jaren veel te coulant is m.b.t. garantieclaims, maar hier hard op sturen vind ik als consument natuurlijk ook eng: gaan we meer gezeur krijgen bij garantieclaims of niet? Van wat ik heb begrepen is dát in elk geval niet de bedoeling. Wij zouden als consument vooral moeten merken dat early adaptors geen Stromer beta-testers zijn.

Stromer gaat ook weer aan de gang met 'low speed' e-bikes. Dat vind ik dan wel weer jammer, maarja die markt is gewoon veel groter. Ook willen ze in meer Europese landen (m.n. noord volgens mij) de markt gaan veroveren.

Omdat pakweg 80% van de Stromer omzet (als ik het goed onthouden heb, veel in elk geval) uit de Benelux komt, zal het nieuwe Benelux hoofdkantoor in Nederland een toenemend belangrijke rol krijgen, ook in de productontwikkeling.

Dichter bij de markt, terug naar de basis, minder kinderziektes: het is natuurlijk afwachten hoe de praktische uitvoering eruit ziet, maar ik vind het allemaal prima klinken tot nu toe.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het is een interessante belofte. Ik hoop dat er iets van waargemaakt wordt. Misschien moet ik er als embedded software ontwikkelaar soliciteren: Den Bosch is hier om de hoek.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Nou, zorg dan gelijk voor een XXL frame :D
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als Stromer zich gaat richten op Noord-Europese markt, dan moeten ze wel :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 11 dec 2021, 22:14 Nou, zorg dan gelijk voor een XXL frame :D
Grtz Peter
Ik weet niet wat jouw beeld bij software is, Peter. Maar frames in elkaar knutselen is niet mijn specialiteit :mrgreen:
Maar wordt wel een puntje ja. Ze vinden het dan natuurlijk niks als ik met mijn stiertje daar aan kom zetten, maar zolang ze van die ini-mini fietsjes blijven maken gaat dat niet veranderen ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Zum Vorstellungsgespräch im Januar fährst Du mit dem Klever Y vor. :mrgreen: :lol: ;p




Voor het sollicitatiegesprek in januari, rij je met de Klever Y.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Stromeur schreef: 11 dec 2021, 21:27 Ik heb vernomen dat Naxicap inmiddels een frisse wind doet waaien bij Stromer.

Zo is er afscheid genomen van een aantal (wat stugge) Zwitsers die zich bezig hielden met design en productontwikkeling. Lees: de mensen op wie wij als eindklant het meest te mopperen hebben. Stromer wil terug naar de basis: versimpelen, gewoon goeie bikes bouwen en van daaruit door ontwikkelen.

Het aantal garantieclaims moet drastisch omlaag, want het kost ze nu bakken met geld. Ik vind ook dat Stromer al jaren veel te coulant is m.b.t. garantieclaims, maar hier hard op sturen vind ik als consument natuurlijk ook eng: gaan we meer gezeur krijgen bij garantieclaims of niet? Van wat ik heb begrepen is dát in elk geval niet de bedoeling. Wij zouden als consument vooral moeten merken dat early adaptors geen Stromer beta-testers zijn.

Stromer gaat ook weer aan de gang met 'low speed' e-bikes. Dat vind ik dan wel weer jammer, maarja die markt is gewoon veel groter. Ook willen ze in meer Europese landen (m.n. noord volgens mij) de markt gaan veroveren.

Omdat pakweg 80% van de Stromer omzet (als ik het goed onthouden heb, veel in elk geval) uit de Benelux komt, zal het nieuwe Benelux hoofdkantoor in Nederland een toenemend belangrijke rol krijgen, ook in de productontwikkeling.

Dichter bij de markt, terug naar de basis, minder kinderziektes: het is natuurlijk afwachten hoe de praktische uitvoering eruit ziet, maar ik vind het allemaal prima klinken tot nu toe.
Positief inderdaad als het niet resulteert in slechtere garantie afhandeling...dat ze wat aan de kwaliteit moeten doen snap ik op deze manier met zoveel garantie gevallen blijft er niet veel van de winst per fiets over...wel zou het echt als consument top zijn als er minder kinderziektes zouden zijn.

ik vindt het wel jammer dat ze gewone E-bikes gaan maken, de focus gaat dan weg van de speed pedelec ... we hebben voor mijn vrouw destijds naar een St1X EPAC (als ik met goed herinner) gekeken. Maar zelfs met de korting die er toen al op gegeven werd is haar huidige fiets (Winora Sinus iX11 Urban ) veel goedkoper, probleemloos en rijd heerlijk.
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 12 dec 2021, 11:11 ik vindt het wel jammer dat ze gewone E-bikes gaan maken, de focus gaat dan weg van de speed pedelec
Ja, vind ik ook jammer. Maar Stromer zal met een schuin oog naar R&M gekeken hebben; die zijn booming in low speed.
MarcelH schreef: 12 dec 2021, 11:11 Maar zelfs met de korting die er toen al op gegeven werd is haar huidige fiets (Winora Sinus iX11 Urban ) veel goedkoper, probleemloos en rijd heerlijk.
Stromer zal inderdaad met wat anders moeten komen dan een gedowngrade speed pedelec voor een high speed prijs. Low speed rijders stellen hele andere eisen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Waar doel je op dat ze te coulant zijn? Ik heb nu juist het idee dat in Nederland vanwege het conformiteitsbeginsel die dealer opdraait als een product van Stromer niet degelijk is. (Of de klant als die niet aandringt)
Stromeur schreef: 11 dec 2021, 21:27
Het aantal garantieclaims moet drastisch omlaag, want het kost ze nu bakken met geld. Ik vind ook dat Stromer al jaren veel te coulant is m.b.t. garantieclaims, maar hier hard op sturen vind ik als consument natuurlijk ook eng: gaan we meer gezeur krijgen bij garantieclaims of niet? Van wat ik heb begrepen is dát in elk geval niet de bedoeling. Wij zouden als consument vooral moeten merken dat early adaptors geen Stromer beta-testers zijn.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie