Grootste fietsfabrikant ter wereld

Plaats reactie
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Pon nu grootste fietsfabrikant ter wereld:
https://www.ad.nl/economie/gazelle-eige ... ~afedaa15/

Een hele trits merken maken inmiddels deel uit van Pon.bike
Gazelle
Kalkhof
Urban Arrow
BBB cycling

Merkwaardig dat ze Stromer niet ingelijfd hebben toen de kans zich voordeed
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

SpeedPAT schreef: 11 okt 2021, 19:14 Merkwaardig dat ze Stromer niet ingelijfd hebben toen de kans zich voordeed
Gelukkig. Ik vind Gazelle sinds de overname van PON niet echt een beter merk geworden.

Om maar niet te beginnen over de SP's van Kalkhof en Gazelle... Daar word ik nou ook niet direct enthousiast van (hoewel ik op de No.1 nog niet gereden heb).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

FreddyH schreef: 11 okt 2021, 19:44 Om maar niet te beginnen over de SP's van Kalkhof en Gazelle... Daar word ik nou ook niet direct enthousiast van (hoewel ik op de No.1 nog niet gereden heb).
De verkoop van SP’s is/ lijkt niet interessant ondanks het enthousiasme op deze site.
De massa koopt een 25 km/uur e-bike en kennelijk is dat voldoende.
Onlangs een fietsenmaker gesproken die daarom alleen nog maar standaard e-bikes levert.
Daar had hij de handen meer dan vol aan. De rest eenvoudig afgestoten omdat het
vooral heel veel werk genereerde, maar nauwelijks bijdroeg in de totale verkopen
ondanks de veel hogere prijs van al die speciale fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hangt er maar net vanaf op welke je klanten je je richt.

Als je er maar een paar per jaar verkoopt, en je verdiept je er niet voldoende in om complexe speed pedelecs bikes goed te servicen (of je bent gewoon meer old school fietsenmaker dan fietsenmaker met elektrotechnische kennis), dan ga je er ook nooit meer van verkopen, want je bouwt er geen naam mee op. Prima dus dat-ie ermee gestopt is, want eigenlijk kun je dat je SP-klanten ook niet aandoen.

Bedrijven zoals QicQ, Egberts en Vietz zijn juist mega groot geworden dankzij de speed pedelec verkoop en de service die ze hierop bieden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik lees trouwens net dat PON nu ook Cannondale heeft overgenomen. Het begint een aardig monopoly te worden zo..
SpeedPAT schreef: 11 okt 2021, 19:14 Merkwaardig dat ze Stromer niet ingelijfd hebben toen de kans zich voordeed
Dan hebben ze te weinig geboden of Stromer zag het sowieso niet zitten. (Ik had er ook niet aan moeten denken.) Kom je toch nooit achter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Dat is toch dezelfde PON van de steekpenningen enzo?

Maar zeker een grote speler zo...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Ja, die grote VW importeur toch?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

JeroenSpock schreef: 12 okt 2021, 12:26 Ja, die grote VW importeur toch?
PON doet heel veel meer dan VW auto’s importeren.
https://pon.com/over-ons/bedrijven/?cn-reloaded=1
Het is ooit met fietsen begonnen en daar zijn ze even geleden weer opnieuw mee begonnen: https://pon.bike/
Ze hebben heel veel soorten fietsen, het aanbod in SP is verbazingwekkend laag.
De veel hogere aanschafprijs van een SP kan de reden niet zijn.
Ze verkopen namelijk ook extreem dure auto’s > 2 mln per stuk.
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

Stromeur schreef: 11 okt 2021, 21:31 Hangt er maar net vanaf op welke je klanten je je richt.

Als je er maar een paar per jaar verkoopt, en je verdiept je er niet voldoende in om complexe speed pedelecs bikes goed te servicen (of je bent gewoon meer old school fietsenmaker dan fietsenmaker met elektrotechnische kennis), dan ga je er ook nooit meer van verkopen, want je bouwt er geen naam mee op. Prima dus dat-ie ermee gestopt is, want eigenlijk kun je dat je SP-klanten ook niet aandoen.

Bedrijven zoals QicQ, Egberts en Vietz zijn juist mega groot geworden dankzij de speed pedelec verkoop en de service die ze hierop bieden.
Ik sprak laatst een medewerker van de Snelbander in Arnhem, die zijn volledig over op speed pedelecs. Gewone fietsen en 25 km/h electrische fietsen doen ze niet meer.
Tegenwoordig zijn hun klanten met name mensen die zich relatief weinig zorgen maken over kosten maar gewoon een effectief, mileuvriendelijk en betrouwbaar vervoersmiddel willen. Goedkoper als een auto is het immers al snel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij De Snelbander zijn ze inderdaad een interessante ontwikkeling aan het doormaken. Sprak ik ze onlangs ook over. Als ze dit goed op de rit krijgen, dan krijgen wij er als eindgebruiker een nieuwe grote speler bij op de SP markt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie