30 km/u in de bebouwde kom van de vier grote steden? (NL)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Strak plan. Fietsen met een SP in de bebouwde kom wordt makkelijker en veiliger. Nu voel ik me af en toe opgejaagd op de grote doorgaande wegen. Met 30 km voel ik me dat niet meer. Hiermee creeer je ok ruimte doordat de SP ( en snorfiets!) goed op weg kan fietsen. Tijdverlies door dat je je als SPer moet aanpassen aan de 30 km valt wel mee. Van ruim 40 km naar (ruim)onder de 40km
Groeten, Peter :ay
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja, ik vind het ook een goed idee.

Hier in Harlingen is de bebouwde kom, op een aantal uitvalswegen na, overal 30km/u. Rijdt wel relaxed hoor. In de praktijk gaat het verkeer meestal net wat sneller, en dan kun je prima meekomen met de SP. Nou hou ik de boel met mijn Alpha ook wel bij op 50km/u wegen, maar beetje 35km/u kruisen is veel prettiger, en dan lekker los buiten de bebouwde kom. En zo blijft het fietspad een veilige plek voor langzamere fietsers, ouderen, scholieren.

Nou nog de illegaal opgevoede e-bikes op de fietspaden aanpakken en dan hebben we weer een soort van balans met z'n allen, waarbij alternatieven voor de auto meer en meer ruimte krijgen dan de auto. (Natuurlijk zal het blik zich nog steeds door de Amsterdamse binnensteden blijven proppen, maar dat moet dan wel een stuk langzamer.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad goed plan, maar wegen moeten wel aangepast worden. Anders houdt niemand zich eraan.

Typische opmerking trouwens: "dan kan ik beter gaan fietsen". Het enige zinnige antwoord is dan: ja graag!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Ja vind het ook wel een goed plan. maar snorfietsers sowieso verbieden. Anders kopen veel mensen zo'n snorfiets erbij denk ik. Die moeten gwoon puur electrisch worden en geen brandstof meer.

30km/u lijkt me wel wat weinig, maar ik denk dat het goed is als we mensen meer uit de auto dwingen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

"Snorfietsen verbieden ... ze moeten puur electrisch worden, geen brandstof meer ... 30 km/u is wat weinig"

e-snorfietsen die > 30 km/u rijden zijn dus jouw oplossing ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie