Link naar het artikel:
https://www.hln.be/gent/man-veroorzaakt ... CXq2gNejqU
Jammer dat ze dan weer een foto van een echte speed pedelec erbij moeten zetten..
Man veroorzaakt ongeval met zelf gebouwde elektrische fiets die 65 km/u kon:
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Het vermogen van de batterij moet echter wat te zwaar geweest zijn, want achteraf bleek dat de fiets 65 km/u kon rijden, 40 km/u te snel dus.
Het niveau van de verslaglegging is weer ver te zoeken
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- JeroenSpock
- Veteraan
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
- Locatie: Veendam
- Merk SP: ST3 L 2020
- Km-stand: 30209
Aah mooi, dan moet ik bij hun zijn. Wij hebben op het werk bussen met een 311kWh accu, maar ze gaan niet harder dan 80.
Zal ik ze een mailtje sturen of zou dat vrij kansloos zijn?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Nee joh, gewoon meer vermogen in die accu stoppen. Dan komt het vanzelf goed!JeroenSpock schreef: ↑20 jan 2022, 12:47 Aah mooi, dan moet ik bij hun zijn. Wij hebben op het werk bussen met een 311kWh accu, maar ze gaan niet harder dan 80.
Zal ik ze een mailtje sturen of zou dat vrij kansloos zijn?
(311 kWh is de capaciteit, niet het vermogen waar ze het in het artikel over hebben...)
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22961
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Neem je moeder in de maling"Hij reed echter nooit sneller dan 25 km/u want hij is een voorzichtig man die voordien nog nooit een verkeersovertreding had opgelopen” argumenteerde zijn advocaat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
- Locatie: Utrecht
- Merk SP: Stromer ST1x (2019)
- Km-stand: 6313
Ik zou het Strava account van de beste man wel eens aan een nader onderzoek willen onderwerpen
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Ik weet niet hoe het in België zit, maar de maximaal toegestane snelheid van een speedpedelec in Nederland is 45 km/h. Ook al ga je met windkracht 8 mee van een heuvel naar beneden dan mag je nog steeds max 45 km/h.
bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ed-pedelecMaximumsnelheid speed-pedelec
Voor een speed-pedelec gelden de volgende maximum-snelheden:
- Op de rijbaan 45 km/u.
- Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom 40 km/u.
- Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom 30 km/u.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
In België is het anders:
3) ofwel een “speed pedelec”, dit wil zeggen elk tweewielig voertuig met pedalen, met uitsluiting van de gemotoriseerde rijwielen, met een hulpaandrijving met als hoofddoel trapondersteuning waarvan de aandrijfkracht wordt onderbroken bij een voertuigsnelheid van maximum 45 km per uur, en met de volgende kenmerken:
een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm³ met een netto-maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een motor met inwendige verbranding betreft, of
een nominaal continu maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een elektrische motor betreft.
bron: https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/100-art2
Ik ga er dan ook vanuit dat er geen maximumsnelheid geldt voor de fiets, wel voor de ondersteuning.
maw met de wind in de rug en/of bergaf mag je zo snel je kan zolang je niet sneller gaat dan er op die plek is toegestaan.
3) ofwel een “speed pedelec”, dit wil zeggen elk tweewielig voertuig met pedalen, met uitsluiting van de gemotoriseerde rijwielen, met een hulpaandrijving met als hoofddoel trapondersteuning waarvan de aandrijfkracht wordt onderbroken bij een voertuigsnelheid van maximum 45 km per uur, en met de volgende kenmerken:
een cilinderinhoud van ten hoogste 50 cm³ met een netto-maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een motor met inwendige verbranding betreft, of
een nominaal continu maximumvermogen van ten hoogste 4 kW indien het een elektrische motor betreft.
bron: https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/100-art2
Ik ga er dan ook vanuit dat er geen maximumsnelheid geldt voor de fiets, wel voor de ondersteuning.
maw met de wind in de rug en/of bergaf mag je zo snel je kan zolang je niet sneller gaat dan er op die plek is toegestaan.
Bluuf me je fikn van me velo!