Qwic RD10 Speed

AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Stromeur schreef: 01 mei 2020, 13:24 Van https://qwic.nl/garantie/:


qwic garantie.PNG


Ik kan geen andere/aanvullende garantievoorwaarden van Qwic voor specifiek België vinden. Waar staat dat deze standaard garantie in BE bij verkoop wel overgaat op de nieuwe eigenaar?
Is een wet in België en qwic dient deze wet te volgen.
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah, dan is dus niet de verdienste van Qwic, maar de garantie wordt afgedwongen door de Belgische wetgever. (Feitelijk nog lelijker van Qwic, dat ze garantievoorwaarden opstellen die in strijd zijn met de wet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Komt van de site qwic.nl. Hebben ze een eigen be-site?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb ik niet kunnen vinden. En aangezien Qwic een Nederlands bedrijf is, beschouw ik qwic.nl als dé website van de fabrikant.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Je hebt gelijk. Maar ze zullen de garantiebepalingen moeten aanpassen aan de lokale wetgeving in de landen waar ze leveren. En dat zou dan ergens op een lokale site te vinden moeten zijn lijkt me.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Polling schreef: 04 mei 2020, 12:38 Je hebt gelijk. Maar ze zullen de garantiebepalingen moeten aanpassen aan de lokale wetgeving in de landen waar ze leveren. En dat zou dan ergens op een lokale site te vinden moeten zijn lijkt me.
Spijtig genoeg niet, ze hebben enkel hun Nederlandse site met dus die bepaling ivm niet overdraagbare garantie. Wet in België is op site FOD terug te vinden en is in grote lijnen : 2 jaar garantie, ook bij tweedehands verkoop, tenzij anders bepaalt door fabrikant maar minimum 1 jaar. (Belgische wetten zijn altijd met een maar .... 🤪)
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

AndyRD10 schreef: 04 mei 2020, 22:01 2 jaar garantie, ook bij tweedehands verkoop, tenzij anders bepaalt door fabrikant maar minimum 1 jaar.
Dan is het in geval van Qwic toch "anders bepaald" (want ze zeggen dat hun twee jaar garantie bij verkoop niet overgaat op de nieuwe eigenaar) en dat wordt het dus nog maar 1 jaar, wat ze minimaal wettelijk verplicht zijn.

Ik kan het anders weleens gewoon aan Qwic vragen, wat nu het beleid is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Cabrio freak
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2020, 18:40

AndyRD10 schreef: 04 mei 2020, 07:15
Stromeur schreef: 01 mei 2020, 13:24 Van https://qwic.nl/garantie/:


qwic garantie.PNG


Ik kan geen andere/aanvullende garantievoorwaarden van Qwic voor specifiek België vinden. Waar staat dat deze standaard garantie in BE bij verkoop wel overgaat op de nieuwe eigenaar?
Is een wet in België en qwic dient deze wet te volgen.

Klopt helemaal,ben 2de eigenaar van een RD10 en vorige week is de trapas netjes onder garantie vervangen(tot 2 maal toe in de eerste zat blijkbaar een fabricage fout :bh:
Heb het topic(de volledige 37 pagina's) er eens op nagelezen en kwam daar ook een vraag tegen waar ik ook mee zit en waarop ik nog geen verduidelijking omtrent gezien heb.
In het settingsmenu heb ik enkel de 2 platte streepjes voor de begrenzer en kan ik er niets aanpassen met de plus en min toets?
En ook accu status is er enkel de spanning af te lezen?
Wat is de laatste software versie aub?
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Ondanks corona nu toch voorbij de 20k km met de RD10 op 2 jaar tijd. Hout vasthouden, maar bijna anderhalf jaar zonder mankementen nu. Ik was van plan om naar een nieuwe fiets uit te kijken, maar omdat ik van werk verander, ga ik maar 20 km enkel meer moeten doen.

Ik ga dus woon/werk weer met de koersfiets rijden en de RD10 enkel gebruiken bij regenweer of als ik geen zin heb om harder te duwen :D
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
AndyRD10
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mar 2019, 07:44

Batterij staat op 1 van 5 streepjes en als ik lader aansluit brandt lichtje op groen , was steeds rood voordien tijdens opladen. Na 5u opladen nog steeds 1 van 5 streepjes. Heeeelp!!! FM is in verlof momenteel
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
Plaats reactie