QWIC Performance serie krijgt upgrade

hivemind
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:35

satsurfer schreef: 17 sep 2019, 23:37 ik heb ook lang gewacht op RD11, maar uiteindelijk voor een eindereeks Klever X Speed 2018 gegaan. Anders was het X pure.
ST1 2019 is wel 500W nominaal met pieken tot 670W hé. 35 nM.

"een RD11speed heeft 400 Nominaal en 900W piek.
TDCM levert 36V en 48V versies, wij hebben inderdaad de 36V zodat we onze huidige accu's kunnen gebruiken. Zo konden we makkelijker overstappen van onze RD10 naar onze RD11 serie. "

En wat betekent dit precies in lekentermen zeker in vergelijking met elkaar?
hivemind
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 sep 2019, 10:35

Zonet de qwc rd 11 speed zwart m 734 kwh besteld bij coureurlocal.

Levering 7 oktober, spannend....
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Aha ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen. Ik heb geinformeerd bij Juizz Utrecht en zij verwachten de RD11 vanaf 8 oktober in de winkel beschikbaar voor een proefrit. Ze zouden ook binnenkort de ST1 2019 krijgen, leuk om ze even allebei de proberen en te vergelijken.
ST3 L Black
Robot Santa
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 177
Lid geworden op: 29 aug 2019, 10:44
Locatie: Nijmegen

hivemind schreef: 18 sep 2019, 08:44
satsurfer schreef: 17 sep 2019, 23:37 ik heb ook lang gewacht op RD11, maar uiteindelijk voor een eindereeks Klever X Speed 2018 gegaan. Anders was het X pure.
ST1 2019 is wel 500W nominaal met pieken tot 670W hé. 35 nM.

"een RD11speed heeft 400 Nominaal en 900W piek.
TDCM levert 36V en 48V versies, wij hebben inderdaad de 36V zodat we onze huidige accu's kunnen gebruiken. Zo konden we makkelijker overstappen van onze RD10 naar onze RD11 serie. "

En wat betekent dit precies in lekentermen zeker in vergelijking met elkaar?
Dat de RD11 harder optrekt maar de ST1 iets makkelijker 45 km/h loopt en beter zou moeten zijn in de bergen.

(uitleg: de motor kan het piekvermogen maar kort leveren. Dus de 900W piek van de RD11 is een heel mooi getal maar hij houd dat geen kwartier aan. Dus dat is ideaal om even op te trekken maar daarna verminderd het vermogen (waarschijnlijk door een oververhittingsbeveiliging).
Het lagere vermogen is het vermogen wat de motor langere tijd kan leveren. De ST`1 heeft daar wat weer meer van. Dus als je een uur lang 45 kan fietsen of bergop wil dan zal dat met een ST1 gemakkelijker gaan.

Nu is er nog een deel aan dit soort getallen: er is geen gestandaardiseerde manier om ze te meten. Er zijn verschillende dingen die de fabrikant op kan geven als vermogen en als piekvermogen.
Als we geen andere gegevens mee nemen dan zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de R11 een motor heeft die meer duur vermogen heeft als de ST1, maar dat ze het op een andere manier bepaald hebben. De motor vermogens zijn meer een indicatie en de exacte getallen zeggen niet zoveel. Je gevoel tijdens een test zegt veel meer.)
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Gisteren eindelijk de RD11 in levende lijve gezien (levering is volgens FM toch weer maand opgeschoven geweest)

Behalve het andere zadel (Ergon) en een andere zadelpenvering, ga je uiterlijk weinig anders zien tov de RD10.

Ik hoop zaterdag of dinsdag eens een testritje te kunnen doen!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben benieuwd!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Heb vorige week bij Juizz Utrecht proefgereden op een RD11 Speed. Ben (nog) geen speed pedelec bezitter maar heb eerder proef gereden op een ST1X en een ST3. De ST3 ervaring was geweldig maar de hoge aanschafprijs houdt me nog wat tegen. De RD11 Speed heb ik aan de tand gevoeld tijdens een kort ritje naar Zeist en terug en hij beviel goed:
+ Stand stuur gaf wat hoge zithouding, met zadelpen en vering in de voorvork maakt het een zeer comfortabele fiets - heerlijk om mee te fietsen.
+ Met wind in de rug zit je zo op 45 km/u zelfs in stand 3 (stand 4 lijkt niet veel meer kracht te geven maar dat zal ook wel te maken hebben met instellingen).
+ Afwerking en onderdelen lijken kwalitatief goed.
- Op de terugweg met wind tegen fiets je eerder 38 - 41 km/u en dan merk je dat het geen ST3 is.
- Bij heuvel af boven 45 lijkt er iets te begrenzen of qua ondersteuning weg te vallen (had ik bij Stromer nog niet gevoeld).

Binnenkort ga ik nog een keer proefrijden op een Stromer ST1 2019 en dan vergelijken. Qua levertijd lijkt de RD11 Speed momenteel goed leverbaar, dealerportaal liet zien dat maat L binnen een week geleverd kon worden, maat M zou paar weken duren. De Stromer ST1 maat L zou vanaf december leverbaar zijn, maat M pas volgend jaar februari.
ST3 L Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Test bij de nieuwe ST1 goed welke maat voor jou het beste zit en koop 'm niet vanaf papier. Ik ben 1,64cm en zat - tot mijn eigen verbazing - prima op een L (die zat rechter dan mijn ST2 S in maat S).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1586
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Wat ik vqn je hoor denk ik dat de prestaties van St 1 aardig gelijk zijn aan de RD 11. Die paar km die de ST 3 harder loopt maken in het ww verkeer niet substantieel wat uit. Op mijn ww ritje van 41 km scheelt het hooguit 5 minuten, waarschijnlijk minder omdat je vaak toch moet afremmen, langzamer rijden in dorpskernen, etc. Test idd je houding goed. De ST 1 zit ook wat hoger maar is goed te tunen. Ik heb het stuur al in de laagste stand staan. Eventeel kan het stuur nog lager door het stuur om te draaien
Su6 met je keuze!
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Kaayman52
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2019, 15:40
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 9000

Dank voor jullie reacties, ik ben zeer benieuwd naar de ST1 2019! Ik ben 1.82m dus in alle gevallen zou framemaat L de goede keuze zijn.

De aanschaf heeft in zoverre geen haast dat nu ook weer de donkere en koude tijd is aangebroken. De files zijn ook langer daardoor dus dat zou een reden zijn om juist snel te gaan rijden, maar ik ben bang dat ik de ontberingen met de fiets toch niet zo goed trek.. :)
ST3 L Black
Plaats reactie