QWIC Performance serie krijgt upgrade

Anthony69
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 okt 2018, 13:25

[Afgesplitst van QWIC RD10 topic. Stromeur.]

Damn ik wacht al 4 maand op mijn RD10 Speed , terug uitstel van levering tot de 1ste week van december :shock: . ondertussen komt er volgend jaar een nieuw model uit RD11. hier het artikel.
QWIC Performance serie krijgt upgrade

De Performance serie van QWIC heeft een volledige metamorfose ondergaan. Een groot aantal onderdelen van de topmodellen is vervangen voor nog luxere en kwalitatief betere componenten. Met deze upgrade is comfort bij de Performance e-bikes een vanzelfsprekendheid.
Om onderscheidend te zijn ten opzichte van de vele speedbikes op de markt biedt QWIC een unieke combinatie van design, snelheid en comfort. De nieuwe modellen binnen de Performance Serie zijn daarom uitgerust met high-end componenten om niet alleen in stijl op bestemming aan te kunnen komen, maar ook uiterst comfortabel.
High-end componenten
Zo zijn de nieuwe modellen uitgerust met een verstelbare stuurpen voor de juiste zithouding, ook voor de langere ritten. De verende zadelpen, Ergon zadel en handvatten, pedalen met extra grip, extra lang spatbord tegen opspattend water en de luchtgeveerde voorvork zorgen voor de juiste balans tussen comfort, stabiliteit en grip.

Alle nieuwe speedbikes binnen de Performance Serie zijn uitgevoerd met de Post Modern Parallelogram zadelpen. Een zeer luxe verende zadelpen die ook op snelheden tot 45 km/h een hoog niveau van comfort biedt. De extra dikke Schwalbe Marathon GT banden worden geleverd met een autoventiel, zodat de banden beter op spanning blijven.
Tot slot zijn alle nieuwe modellen binnen de Performance serie uitgerust met een MIK-bagagedrager; een open source systeem waar attributen zoals tassen en manden van diverse merken (AGU, Basil, Racktime, Ortlieb) eenvoudig bevestigd kunnen worden.
Upgrade van de motor
Alle nieuwe modellen zijn voorzien van een nieuwe motor; de TDCM achterwielmotor. Deze motor worden gebruikt in de luxere Strömer en Klever e-bikes en zijn nu ook verkrijgbaar in de QWIC Performance e-bikes. Jarenlang heeft QWIC gewerkt met haar eigen achterwielmotor; een krachtige motor, maar bracht kwalitatief uitdagingen met zich mee. Om deze reden heeft de Nederlandse e-bike fabrikant de keuze gemaakt om met de betrouwbare en kwalitatief hoogstaande TDCM achterwielmotor te werken.
Extra power van de motor vraagt ook om zwaarder geschut voor wat betreft versnellingen. Zo hebben de nieuwe modellen een extra versnelling erbij gekregen wat resulteert in de RD11, MD11 en MA11.
Digitalisering
De nieuwe modellen binnen de Performance Serie zijn uitgevoerd met de nieuwe displayconsole van QWIC; een klein en compact displayconsole dat via een Bluetoothverbinding gekoppeld wordt aan de smartphone.
Met de integratie van dit nieuwe displayconsole zet de Performance serie een volgende stap richting volledige digitalisering; de smartphone wordt het display. Via de QWIC app wordt de fiets bediend en alle beschikbare informatie getoond.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Anthony69 schreef: 15 okt 2018, 15:51 Extra power van de motor vraagt ook om zwaarder geschut voor wat betreft...
Ik hoopte zo dat hier zou komen: accu. Maar niks daarover :bh:

Ik hoop ten zeerste dat ze de accu van 735Wh gaan vergroten, anders wordt het weer zo'n net niet verhaal :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

FreddyH schreef: 15 okt 2018, 16:24 Ik hoop ten zeerste dat ze de accu van 735Wh gaan vergroten, anders wordt het weer zo'n net niet verhaal :bu:
Gaat er met die TDCM-motor niet sowieso een andere batterijconfiguratie komen? TDCM levert enkel 48V motoren dacht ik.

Indien ze verder gaan met die Reention Dorado-batterijen, dan is de magische grens van 1000Wh mogelijk. Ik ben daarvan al 20 en 21 Ah van 48V tegengekomen, hier bvb: https://dutch.alibaba.com/product-detai ... 6758S5n9Iu

Wel heel optimistisch van Qwic om hun 'eigen motor' te claimen, dat is gewoon een Chinese rebrand zoals eerder dit topic aangegeven.

Moet wel zeggen dat ik heel benieuwd ben naar deze nieuwe fietsen!
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

JeroenH schreef: 16 okt 2018, 20:39 Gaat er met die TDCM-motor niet sowieso een andere batterijconfiguratie komen? TDCM levert enkel 48V motoren dacht ik.
Het gaat sowieso een of andere 13S configuratie worden. Maar als ze de *kuch* geweldige keuze van Bulls nagaan toen ze van GoSwiss (36V, 10S6P, 735Wh) overstapten op Suntour motoren (48V, 13S4P, 675Wh) dan heb ik er weinig vertrouwen in.

Ofwel: als Qwic hun huidige accuvorm en -grootte wil aanhouden dan gaan ze maximaal 60 cellen (10S6P) kunnen plaatsen. Met een 13S configuratie kom je dan op 52 cellen uit (13S4P)... Gaan ze echter de accu gelijk aanpakken dan kunnen ze makkelijk een 13S6P configuratie maken van 1040Wh (3.6Wh cellen). Als ze het dan zo aanpakken dat ze dit kunnen uitbreiden naar 13S7P (1212Wh) of zelfs 13S8P (1385Wh) dan kan het helemaal geweldig worden!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 351
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Afbeelding

Even een afbeelding geleend van de facebook-groep 'Speed-pedelec groep der Lage Landen'.

In de folder staat dus geen verschil in batterijen met de huidige RD10.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Fiets wordt dus iets duurder, maar je blijft toch veel fiets krijgen voor dat bedrag.
De montage is nog steeds vergelijkbaar met vorig jaar, maar nu heeft deze fiets dus plots een pak meer koppel en vermogen.


Tip voor de Stromer-designafdeling: deze fiets heeft een bagagerek dat 25 kg kan dragen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Mooie fiets
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik heb daarstraks de folder van QWIC voor volgend jaar gezien.
Ze bieden volgend jaar 3 speed-pedelecs aan bij QWIC.

En nu even lachen
- De RD11 met achterwielmotor vanaf 3899
- Eentje met een Brose-middenmotor voor 4299
- Eentje met een Brose-middenmotor, alfine naaf en riemaandrijving voor 4699

Je kan dus door bij te leggen kiezen voor een middenmotor ipv achterwielmotor. Die riemaandrijving, dat kan ik nog wel begrijpen, maar die andere :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
RDiede10
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2018, 11:07

mooi hoor al die ontwikkelingen maar het grote gebrek aan de RD10 wat mij betreft is de te kleine accu waardoor ik mijn 52km enkele reis naar het werk alleen bij heel mooi weer en wind in de rug haal met volle ondersteuning. Met het kouder worden merk ik nu al dat ik eigenlijk alleen die afstand kan afleggen als ik 70% van mijn reis in ondersteuningsstand 3 afleg en de laatste 30% in stand 6 afleg waardoor ik over die afstand hooguit een gemiddelde van 38km/uur haal en nog net aankom met een fiets die de laatste kilometer nog met moeite tot 32 ondersteunt.
Ik vind het een gemiste kans om een nieuwe fiets te ontwikkelen maar niks aan het accu formaat te veranderen.
satsurfer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 okt 2018, 18:40

@RDiede10: een 2de batterij meenemen? :D

Motor: 50 Nm; hoeveel watt zou Qwic hebben?
ST3: 44 Nm; Syno Drive II 820 watt

De Performance RD11 is leverbaar vanaf april 2019.

Een verkoper zei ook op fiets- en wandelbeurs Gent, dat zo'n extra groot display niet echt nodig is. Iedereen gebruikt nl. zijn smartphone tegenwoordig.

Op de beurs kreeg ik ook een 50 € ca$hback bon van Qwic als ik een é-bike kocht en dan kaartje opstuurde.... :ay

https://qwic.nl/e-bikes/performance/rd11/#
Plaats reactie