Accessoire tips voor Qwic RD11 (non-speed)?

Plaats reactie
Duer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2019, 12:25
Locatie: Roermond

Met mijn Qwic RD11 (non speed) die midden-april afgeleverd wordt voel ik mij tussen de regen van Stromers als een hond in een slagerij, hoewel de "Forum-slager" mij/ons gedoogt op deze fraaie site. Dat stemt mij goed, want dit lijkt me zo'n beetje de enige methode om zinnige contacten te hebben en informatie te delen in dit snel groeiende wereldje.
Ik orienteer mij intussen vast op enkele accessoires zoals een beugel,- ketting,- of insteekslot, en het nut van een GPS-tracker.
Wie heeft een vrijblijvend advies voor mij?
Groet,
Duer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Duer schreef: 22 jan 2019, 23:24 Met mijn Qwic RD11 (non speed) die midden-april afgeleverd wordt voel ik mij tussen de regen van Stromers als een hond in een slagerij, hoewel de "Forum-slager" mij/ons gedoogt op deze fraaie site.
No worries, je bent van harte welkom! We zijn officieel op speed pedelecs gericht, maar er zullen ongetwijfeld ook nog mensen bij komen met vragen over de RD11 Speed, en die hebben veel aan reacties jouw vragen en je ervaringen. Ik heb je vraag meteen maar vereerd met een eigen topic :)

Qua slot: als je je je RD11 gaat verzekeren tegen diefstal, zorg er dan in ieder geval voor dat het slot minimaal het ART keurmerk heeft dat de verzekering eist.

Een beugel zou ik niet doen: is super-onhandig om je fiets mee aan de aarde vast te zetten. Persoonlijk vind ik een ringslot aan het frame ideaal om je fiets even snel op slot te zetten en de bakker in te rennen. Plus een extra ketting of kabel om je Qwic aan de aarde te bevestigen.

Er zijn tegenwoordig ook ringsloten met GPS trackers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Duer schreef: 22 jan 2019, 23:24 Ik orienteer mij intussen vast op enkele accessoires zoals een beugel,- ketting,- of insteekslot, en het nut van een GPS-tracker.
Kijk bij een GPS tracker altijd even naar:
  • Hoe lang doet hij het op zijn batterij?
  • Hoe meldt hij jou waar de fiets is? Is dat via Bluetooth (behoorlijk nutteloos) of via een mobiel abonnement
  • Als het via een mobiel abonnement werkt: wat kost dit per jaar en hoe lang wordt het systeem gesupport?
  • Hoeveel wordt het systeem al gebruikt, en indien weinig: hoe weet je dat het bedrijf (en dus de server waar de data naartoe gaat) blijft bestaan?
  • Hoe makkelijk is het om de batterij eruit te halen of anderszins het syteem onklaar te maken?
Zijn zomaar wat dingen die me te binnen schieten.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1731
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Persoonlijk vind ik het slot van Linka (https://eu.linkalock.com) mooi. Het is alleen nog even wachten op de ART certificering van hun nieuwe model (de Leo), deze heeft wel wat voordelen (vooral ook langere batterij duur) dan de orginal. Schijnt er binnenkort aan te komen.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Duer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2019, 12:25
Locatie: Roermond

Inderdaad, dat Linka-slot is een juweeltje, maar ik moet nog even afwachten of er standaard een slot op mijn RD11 zal zitten.
Op sommige Performance-typen zit (in de folders) een Axa-slot , op andere niet. Even afwachten dus, ik heb nog 2 maanden..! Ik wil in ieder geval een ringslot met zware insteekketting. 1 Maart op de Fiets- en Wandelbeurs kan ik mij goed informeren.
Groet,
Duer
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Een slot met insteekketting is minder goed dan een los slot en een losse ketting met eigen slot. Maar hoe zwaar je de fiets wilt beveiligen is heel perosoonlijk, van alleen thuis alleen laten, en dan nog in huis en op slot, tot bij even snel boodschappen doen zonder slot achterlaten Voor mij is allebei niet passend.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Het Linka slot heeft een ** - Art-keuring
Er bestaat nog een tweede Elektronisch slot, de Mobilock, met een **** - Art keuring. Maar dat wordt blijkbaar alleen beschikbaar gesteld als fietsdeelsyteem , jammer want een ART **** beugelslot zou mij wel interesseren.

https://mobilock.nl/
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Duer
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2019, 12:25
Locatie: Roermond

Na 8 maanden wachten kreeg ik te horen dat mijn bestelde Qwic RD11 nog 9 weken langer op zich laat wachten, 14 juni zou het worden, maar helaas voor Qwic, mijn geduld en vertrouwen is over, ik heb mijn bestelling geannuleerd.
Ik heb een Giant Explore E+0 STA een weekend getest, en was wild enthousiast. Zondagavond per mail besteld, woensdagochtend werd hij afheleverd bij de FM, woensdagmiddag afgehaald.
Een schitterende fiets, perfect afgewerkt en met zijn 80 Nm supersnel.
Groet,
Duer
Plaats reactie