Qwic vs Stromer

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 feb 2020, 20:25 Ik heb sterk de indruk dat een X-Speed een wat hoger verbruik heeft dan andere fietsen, tenzij daar afgelopen paar jaar nog iets veranderd is.
Nope, is niks aan veranderd. Er is een tijdje terug een FW update geweest, waarbij de ondersteuning wat is teruggeschroefd; alle eigenaren boos... dus dat is ook weer teruggedraaid en het hoge verbruik is nog als vanouds. Zeker in de koudere maanden wordt er aardig op gemopperd. Die aangekondigde 1250Wh accu is meer dan welkom.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
barrovic
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2019, 19:52

Uit de reacties hier maak ik op dat een extra batterij toch geen slechte keuze is, aangezien er toch meerdere bikers op die manier de baan op gaan.
Met een extra batterij kom ik toch aan 1470Wh. Dat zou toch voldoende moeten zijn en dien ik niet over te schakelen naar een Stromer met 983Wh batterij. Dat spaart me toch wat geld uit en bijna 500wh meer aan capaciteit.
Ik ben nooit een voorstander geweest van een fietstas aan men bagagerek, omdat ik dit niet gewend ben. Ik rijd al 18j met een rugzak, maar het zal nu eenmaal niet anders gaan.
Heb in de rapte even gekeken voor een waterdichte fietstas van Ortlieb, daar kan ik misschien nog wat extra materiaal in kwijt.
Als iemand en foto heeft van hoe hij zijn extra batterij transporteert, altijd welkom natuurlijk!

Alvast bedankt voor de reacties, deze waren enorm nutteig!
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vroeger fietste ik ook altijd met een rugtas en daar ondervond ik, omdat die rugtas niet tegen mijn rug aan geplakt zat, nauwelijks last van. Mijn vorige fiets had ook geen bagagedrager omdat ik dat maar lelijk vond staan.

Sinds ik een Stromer met bagagedrager heb, gebruik ik wel fietstassen. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit toch wel lekkerder fietst. De rugzak gebruik ik nog wel heel soms.
Witte ST3 van maart 2019
barrovic
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2019, 19:52

De batterij van mij RD10 is 45cm lang.
Het is niet simpel om een ideale fietstas te vinden, die ook nog eens dat gewicht dragen kan.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wellicht is Jeroen van Zijp wel de redder in nood...
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klopt ... een Stromer batterij is net geen 50 cm lang, dan past de Qwic batterij dus ook in deze transporter.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Iedereen loopt te stoeien met het vervoer van die lange accu's. In onderstaande topics vind je wat foto's van mogelijkheden, waaronder ook de transporter waar Golvas naar verwijst, Ortlieb zijtas, frame-bag, op de drager etc:

viewtopic.php?f=5&t=426&p=13449&hilit=s ... lieb#p7011
viewtopic.php?f=9&t=1220&hilit=stromeur+ortlieb+accu
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
barrovic
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mar 2019, 19:52

JeroenH schreef: 22 feb 2020, 09:19 Ik heb in het najaar voor mijn RD10 ook een batterij bijgekocht voor mijn langere afstanden comfortabeler te kunnen doen. Ik doe de andere batterij in een ruime statieftas (zelf met extra schuimrubber bekleed)en zo in mijn fietstas, gaat perfect.
Hoi JeroenH,
Is het mogelijk om me een foto te sturen van jouw fiets met tas? Ik veronderstel dat je de accu schuin in de fietstas moet steken, aangezien deze toch 45.5 cm zijn. De meeste fietstassen zijn 40 à 42 cm hoog.
jrke
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 feb 2020, 15:13

FreddyH schreef: 22 feb 2020, 20:25
jrke schreef: 22 feb 2020, 19:59 60km enkel gaat een moeilijke worden met 1000 aan capaciteit vrees ik en je moet eerder richting 1500 gaan in totaliteit om ook het hoge gemiddelde te bekomen. Verbruik voor 30-34 gem is een groot verschil in verbruik tov 38-40 gem.
Ik heb sterk de indruk dat een X-Speed een wat hoger verbruik heeft dan andere fietsen, tenzij daar afgelopen paar jaar nog iets veranderd is. Mijn fiets heeft een 1260 Wh accu, ik zit behoorlijk rechtop en ben 1.98m en 100kg. Hiermee moet het heel extreem te keer gaan wil ik 60 km op volle ondersteuning niet halen.
FreddyH Idd denk wel een iets hoger verbruik dan een stromer maar ik merk wel een zeer groot verschil qua verbruik als ik lange stukken rij langs albertkanaal dan langs de gewonen fietspaden waar je redelijk goed beschut bent, dit maakt ook wel een groot verschil merk ik in de praktijk.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat geldt voor ons allemaal. Open gebied = hardere wind. Hardere wind tegen = hoger verbruik.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie