Ervaring RD11 Speed

mrstrom

Henryy schreef: 12 okt 2021, 13:56

Ga ook niet van uit dat je de geadverteerd Wh uit de accu krijgt. Om meer cyclus uit de accu te halen wordt de accu nooit volledig ontladen en geladen door de fiets. Ga er maar van uit dat dit ~20% - 95% daadwerkelijk is ondanks dat het display 0-100% aangeeft.

Laatst een test gedaan. Accu helemaal leeg gereden naar 0% (33.5v) en daarna aan de lader met een capaciteit meter er tussen. Ik kom uit op 17.2Ah (41.5v) ipv 20.4Ah wat op de accu staat. Dit is 15.5% minder. De accu degradeert niet zo snel na ~100 laad cyclus. Ook was het niet zo koud buiten.
Dat kan je ook niet zo meten, je moet de Wh meten en niet de Ah. Want de spanning loopt op.

Voor de topic-starter. 2e accu kan ook kost vaak meer dan een lader. Ongeveer een factor 10? En dan moet je de accu nog steeds mee slepen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 12 okt 2021, 14:30 Voor de topic-starter. 2e accu kan ook kost vaak meer dan een lader. Ongeveer een factor 10? En dan moet je de accu nog steeds mee slepen.
En die 2 accu's 's avonds na elkaar opladen, of alsnog 2 laders hebben om ze gelijktijdig op te kunnen laden...

Hoe je het went of keert: op je werk opladen is gewoon beter voor je accu.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
EricPts
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2021, 12:27
Locatie: O-VL
Merk SP: Klever X Pinion
Km-stand: 0

mrstrom schreef: 12 okt 2021, 14:30
Henryy schreef: 12 okt 2021, 13:56

Ga ook niet van uit dat je de geadverteerd Wh uit de accu krijgt. Om meer cyclus uit de accu te halen wordt de accu nooit volledig ontladen en geladen door de fiets. Ga er maar van uit dat dit ~20% - 95% daadwerkelijk is ondanks dat het display 0-100% aangeeft.

Laatst een test gedaan. Accu helemaal leeg gereden naar 0% (33.5v) en daarna aan de lader met een capaciteit meter er tussen. Ik kom uit op 17.2Ah (41.5v) ipv 20.4Ah wat op de accu staat. Dit is 15.5% minder. De accu degradeert niet zo snel na ~100 laad cyclus. Ook was het niet zo koud buiten.
Dat kan je ook niet zo meten, je moet de Wh meten en niet de Ah. Want de spanning loopt op.

Voor de topic-starter. 2e accu kan ook kost vaak meer dan een lader. Ongeveer een factor 10? En dan moet je de accu nog steeds mee slepen.
Ja sowieso ga ik er vanuit dat ik op kantoor zal moeten opladen. Maar dan moet ik er el nog eerst geraken :oops:
mrstrom

EricPts schreef: 12 okt 2021, 23:24
mrstrom schreef: 12 okt 2021, 14:30
Henryy schreef: 12 okt 2021, 13:56

Ga ook niet van uit dat je de geadverteerd Wh uit de accu krijgt. Om meer cyclus uit de accu te halen wordt de accu nooit volledig ontladen en geladen door de fiets. Ga er maar van uit dat dit ~20% - 95% daadwerkelijk is ondanks dat het display 0-100% aangeeft.

Laatst een test gedaan. Accu helemaal leeg gereden naar 0% (33.5v) en daarna aan de lader met een capaciteit meter er tussen. Ik kom uit op 17.2Ah (41.5v) ipv 20.4Ah wat op de accu staat. Dit is 15.5% minder. De accu degradeert niet zo snel na ~100 laad cyclus. Ook was het niet zo koud buiten.
Dat kan je ook niet zo meten, je moet de Wh meten en niet de Ah. Want de spanning loopt op.

Voor de topic-starter. 2e accu kan ook kost vaak meer dan een lader. Ongeveer een factor 10? En dan moet je de accu nog steeds mee slepen.
Ja sowieso ga ik er vanuit dat ik op kantoor zal moeten opladen. Maar dan moet ik er el nog eerst geraken :oops:
Daar geraken is niet moeilijk toch? Mooie ST3 kopen, 980Wh accu erbij, Helmpje op, beetje fiets kleding en raggen op dat ding.

Anyway, zoek een fiets die je aanstaat en veel plezier ermee.
RAZOR
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2021, 16:33
Locatie: Sudwest Fryslan
Merk SP: QWIC RD11
Km-stand: 0

Hallo Niels,
ik rij inmiddels alweer bijna 2 maanden op mijn QWIC RD11 en tot nu toe zonder problemen. Ik tik komende week de 1200km aan.
Na lang zoeken voor de achterwielmoter gekozen en deze aandrijving vind ik perfect (jaren op een KOGAXLR8 met middenmoter gereden). De fiets remt af als ik wat inhoudt tijdens het rijden, aangezien dit meestal is bij voor je rijdende fietsers of bij een kruising. Het lijkt opremmen op de moter, het moest even wennen,maar ik ben er blij mee (je hoeft niet te remmen).
Ik rij alleen in de hoogste ondersteuningsstand. De fiets is begrensd op 46km.
Ik heb een 735wh accu en deze is voor 30km toereikend, op werk opladen. Bij forse tegenwind en vol op de pedalen is de actieradius nog steeds zo'n 10 km als ik thuis ben.

succes met je keuze
Plaats reactie