Ongoing review: de Klever 1200Wh accu

Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Correct. Maar ik heb met m'n ww afstand van 58,7km dan ook alles nodig wat erin zit. Zeker als het koud is, wind tegen en de accu een beetje ouder is geworden. Tikkie meer marge zou voor mij iig heel erg welkom zijn.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook niets liever dan een flinke accu (vandaar ook dat ik mijn Bulls accu heb laten vergroten naar 1260 Wh), maar in de huidige markt heeft Stromer m'n steeds praktisch het grootste bereik. Exoten als Speedped laat ik dan buiten beschouwing.

Van Ellio moeten we nog gaan zitten wat het praktisch bereik is, die is alvast veelbelovend.

Wat ik een beetje jammer vind van Stromer is dat zij jarenlang ruim aan kop gelopen hebben, maar nu ingehaald worden omdat ze al 5 jaar oid op dit gebied stil staan.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Ja; ik had jouw foto's nog laten zien aan collega met dezelfde fiets. Die was gelijk enthousiast en wilde dat ook laten doen zo :)

Op zich had Stromer een goede line-up gekozen voor de stand van zaken destijds. Voor de meeste mensen zal die 983Wh accu meer dan afdoende zijn voor normaal WW verkeer. Aangezien de gemiddelde WW afstand waarschijnlijk ergens rond de 25-30km ligt, zou je heen en weer moeten kunnen zonder overdag te moeten opladen. Maar als je dan bv 35km moet, dan moet je echt wel opladen, als je volle bak op standje 3 heen en weer wilt rijden. Gelukkig kan je met een goed getunede stand 2, wel echt nog een flink stuk verder komen :D

Ik ben benieuwd naar de volgende stap van Stromer. Ik hoop dat ze de formfactor niet veranderen en met andere cellen zouden kunnen werken. Backwards compatible is wel zo fijn.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 07 feb 2021, 09:26 Wat ik een beetje jammer vind van Stromer is dat zij jarenlang ruim aan kop gelopen hebben, maar nu ingehaald worden omdat ze al 5 jaar oid op dit gebied stil staan.
Stromer heeft vijf jaar lang niks hoeven doen omdat de concurrentie niet eens een béétje in de buurt kwam qua actieradius. Ik vind wel dat Stromer net een jaar te laat is met een accu upgrade. Al is het inderdaad nog steeds zo dat de concurrentie zoals Klever Stromer nog altijd niet voorbij is, ook niet met deze nieuwe 1,2kWh accu.

Wat deze accu upgrade vooral belangrijk maakt voor Klever is niet eens zozeer hun concurrentiepositie t.o.v. Stromer, maar dat hun bikes eindelijk een daadwerkelijk bruikbare actieradius hebben. Dat maakt het eindelijk interessant voor velen om een Klever te kopen (eerder vond ik het alleen al vanwege de actieradius domweg geen serieus te nemen optie.) Combineer dit met het feit dat Klever wél sneller dan Stromer is gekomenn met een SP met riem en PINION, en ze gaan dit jaar een grote stap maken. Dat weet ik zeker.

Ik ben heel erg benieuwd waar Stromer deze zomer mee komt, want ik verwacht een rechtstreekse concurrent van de Klever X-Speed PINION, dus hopelijk mét ook een PINION en een nieuwe 1,5kWh accu. Ik verwacht alleen niet dat Stromer dit voor de prijs van de PINION gaat redden.

Het wordt een interessante wedstrijd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

FreddyH schreef: 07 feb 2021, 09:26 Begrijp me niet verkeerd, ik wil ook niets liever dan een flinke accu (vandaar ook dat ik mijn Bulls accu heb laten vergroten naar 1260 Wh), maar in de huidige markt heeft Stromer m'n steeds praktisch het grootste bereik.
So wie du deinen Bullen mit Extenderakku fährst, kannst du das auch am Klever umsetzen. Ich fahre mit ca 1500Wh mein B-Speed. Im pedelecforum.de betreibt jemand sein Stromer auch mit Extender.
Seit März 2020 fahre ich ein Stromer ST2S mit insgesamt 1,96kWh Akku.
https://www.pedelecforum.de/forum/index ... 017/#about




Net zoals u uw stier met verlengaccu rijdt, kunt u hetzelfde doen met de Klever. Ik rij met ongeveer 1500Wh mijn B-Speed. In pedelecforum.de rijdt iemand zijn Stromer ook met Extender.
Sinds maart 2020 rij ik op een Stromer ST2S met in totaal 1,96kWh accu.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Flyy schreef: 07 feb 2021, 18:51 Net zoals u uw stier met verlengaccu rijdt, kunt u hetzelfde doen met de Klever. Ik rij met ongeveer 1500Wh mijn B-Speed. In pedelecforum.de rijdt iemand zijn Stromer ook met Extender.
Ik rijd niet met een extender. Ik rijd met 1 accu van 1260 Wh :d3:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoe ver kom jij daar nou eigenlijk mee bij een beetje lekker lente/zomerweer? En bij welke gemiddelde snelheid?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 486
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

FreddyH schreef: 07 feb 2021, 19:46
Ik rijd niet met een extender. Ik rijd met 1 accu van 1260 Wh :d3:
:ay
Bca1984
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 nov 2020, 17:27
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Nog te beslissen

Zijn er nog mensen die vertraging in de levering hebben? Ik heb een klever Pinion 1200 besteld. Hij ging er normaal rond 10 februari zijn. Ik heb deze week contact opgenomen, maar blijkt nu tegen eind maart te zijn. Er zouden moeilijkheden zijn met de levering van onderdelen bij de toeleveranciers.

Kan wel kloppen, door corona zijn er heel veel fietsenmakers die vertragingen melden. Maar toch jammer, ik had graag dit weekend al eens rondgereden met dit weer :lol:
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Bca1984 schreef: 19 feb 2021, 15:23 Kan wel kloppen, door corona zijn er heel veel fietsenmakers die vertragingen melden. Maar toch jammer, ik had graag dit weekend al eens rondgereden met dit weer :lol:
Corona wordt tegenwoordig overal als excuus gebruikt, volgens mij is er geen SP leverancier die geen leverproblemen heeft gekend afgelopen jaren, in de zin van later dan beloofd.....
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Plaats reactie