Klever Bluetooth API (NERDS ONLY🤣)

Plaats reactie
macspike
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2021, 11:38
Locatie: Zonhoven
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 0

Hey Hey ...

Aangezien dat er nog steeds geen deftige Klever-App is, lijkt het mij een mooi project om de geheime codes te ontrafelen om zelf uiteindelijk een App te maken die de gegevens uit het brein van de Klever kan halen.

Ik zag op het forum dat er enkele actieve leden ongeveer hetzelfde deden bij de Stromer.
De Stromer is technisch volgens mij een stuk geavanceerder dan bij de Klever.

De Klever kan enkel een Bluetooth BLE (Bluetooth Low Energy) verbinding maken met een ander BLE apparaat. Je zou ondermeer de snelheid, batterij status, temperatuursensor, ... moeten kunnen uitlezen.

Het is me al gelukt om de bestaande Android "Klever Mobility App" te decompileren, zodat er een zicht is op de "Source Code" (Broncode). De broncode is geschreven in Java.

Je moet natuurlijk via het menu van je Klever Bluetooth op actief zetten.

Een connectie met de GATT-server van de Klever via bijvoorbeeld "nRF Connect" lukt probleemloos.

Aangezien dat ik al 15 jaar niet meer actief in de IT zit, kan ik wel wat hulp gebruiken.

De start is gemaakt ... We zien wel waar we uitkomen. Misschien hebben we zelfs eerder een nieuwe app of zelfs een betere dan de officiële Klever-App.
Gebruikersavatar
Flyy
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Germany
Berichten: 483
Lid geworden op: 22 jun 2020, 20:55
Locatie: Paderborn
Merk SP: Klever B-Speed / Grace easy IG
Km-stand: 25052

Open source for klever :cool2:

But I can not help.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Topic geveegd. On topic maarweer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bicarbonaat

ik ontwikkel graag mee.

waar moet in inschrijven?
Bicarbonaat

Ik heb esp32 besteld en zal als het aangekomen is eens als bt server opzetten.
Bicarbonaat

de esp32 ( ik noem het ook soms arduino ) , heeft connectie met de kever

nu nog de onderliggende services.
en een lcd scherm op de arduino , en je hebt geen smartphone meer nodig , of je mag kiezen ...


Afbeelding
Bicarbonaat

werkt perfect.
ik zal nog een temp.sensor bijsteken en een behuizing maken , en klaar is bicarbonaat
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Is er meer functionaliteit/info/waarden/instellingen/ dan met het display of GSM?
Zelf gebruik ik IOS dus het gebruik van de Klever APP is geen probleem.
svns
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 aug 2022, 17:16
Merk SP: Klever
Km-stand: 8500

Hey, hebben jullie code die jullie kunnen delen? Ik gebruik nu een esp32 om te kijken of mijn Klever aan is geweest of niet. Maar zou graag ook data uit willen lezen zoals km stand battery percentage. Is dat jullie al gelukt?
Plaats reactie