Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Marco69 schreef: ↑04 dec 2021, 12:19
Deze week 135km gereden in verschillende weertypen. Temperaturen rond het vriespunt, hagel, regen, veel bladeren en flinke wind met soms een beetje zon. Voornamelijk in het donker. 06.10 weg en 17.00 weer thuis.
De banden houden zich goed.
Bandendruk 2,5 bar
Achterband Pirelli Angel Urban WT
Voorband TW 757 van Vee-Tyre
.
Natuurlijk neem ik de bochten wat rustiger en rem je wat eerder.
Aanpassen aan de omstandigheden
De banden geven je een prettig gevoel en afvoer van water en modder gaat perfect(door de spatbord verlengers gelukkig geen last van )
De groeven blijven mooi schoon.
Je hoort de banden wel iets meer maar niet storend. Ik rij altijd met airpods Pro en een winter buff.
En het belangrijkste je snelheid blijft goed, weinig rolweerstand, tempo blijft onverminderd goed.
Hi Marco,
Dank voor je review! Ik ga ook eerst een band bestellen om te kijken hoe het voelt. Voor nu nog op de V-tire.
Vandaag was het bijna game over voor mij en mijn ST3.
Ik keek vanochtend hoe warm het was om me te kunnen kleden en google gaf 7 graden aan. Dit bleek fout gekeken (zal deze middag zo zijn). Ik reed dus zonder enige voorzichtigheid aan 45km.u naar mijn werk. Ik zag bevroren auto's en bevroren gras maar toch gaf ik om een bizarre reden voorrang aan die 7 graden op mijn gsm om mijn gedrag te bepalen. Idioot, ik weet het.
Ik ging aan 43 de bocht in en daar lag het spekglad, gelukkig niet 1 ijsplaat maar zo'n ijskristallen bij hoopjes, kleine plekjes ijs ter grootte van een eurostuk ofzo. Maar wel enorm veel. Ik gleed uit met mijn voor -en achterwiel tegelijk. Toch kon ik de fiets rechthouden want ik kreeg elke keer weer een fractie van een seconde grip om vervolgens weer weg te schuiven, tot ik uiteindelijk weer op het rechte stuk kwam en heel de fiets kon stabiliseren. Bloeddruk en adrenaline through the roof, en oneindig respect voor mijn continental winter premiums die me opnieuw (vorige keer exact dezelfde situatie met modder in het donker) torenhoge kosten, botbreuken etc... bespaard hebben. Ik schat de kans klein in dat die nieuwe winter Angels hieraan kunnen tippen volgens wat ik al op het forum las. En dan zijn die continentals niet eens de juiste bandenmaat. Ongelofelijke band, zelfs als je als een idioot rijgedrag vertoont.
Wauw. Je mag dat engeltje op je schouder vanavond wel een pint geven! Dit is serieus veel mazzel, in combinatie met (evt. per ongeluk) goede reflexen en inderdaad een erg goede band.
Je kunt aan de hand van deze ervaring niet zeggen hoe het met de Pirelli Angel WT gegaan was (het zou zelfs kunnen dat die het in dit rare, specifieke geval beter zouden doen), maar da's ook helemaal niet belangrijk. Je hoeft geen argumenten te verzinnen om jouw WinterConti's goed te praten... Het belangrijkste is volgens mij dat je hier heelhuids en met een fiets in 1 stuk vanaf bent gekomen.
En het is fijn dat je ons allemaal weer even met beide voeten op de grond zet, want dit soort stomme keuzes maken we allemaal. Bedankt voor het delen!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Stromeur schreef: ↑18 jan 2022, 12:09
Bizar he, hoe je rare beslissingen kan nemen op basis van je telefoon i.p.v. wat je voor je ziet.
De basis van heel veel conspiracy theories.
Op internet gelezen dat je magnetisch wordt van een vaccinatie. Maar een stuk ijzer tegen mijn huid blijft niet plakken. Toch moet ik wel magnetisch zijn, want het staat niet voor niets op internet
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Ben maandag onderuit geschoven in een bocht op nat asfalt wegdek, Met een redelijk hoge snelheid. Brandwond op mijn elleboog en een grote op mijn been en kapotte spiegel als gevolg. Ben er van overtuigd dat mijn snelheid de grootste reden van de val is. Ik rijd op de originele st3 pirelli banden nu 1500km. Als deze versleten zijn heb ik al een contact city klaar liggen om te vervangen. Met de contact city reed ik 4 jaar winter en zomer door alle omstandigheden en ijs. Zonder te crashen. Wat ik mij nu afvraag is waarom de pirelli banden een schuivend geluid maken in de bochten? Ben op droog proper wegdek wel tevreden van ze maar mijn ervaring met de contact city’s is wel veel beter. Voor de winter liggen de winter conti’s klaar
ST1 2016 38K km 4,5 jaar / ST3 black XL 11sp, WREN, van zijp spatborden, 40km enkel WW
MarcelH schreef: ↑30 jun 2022, 14:10
Hoi, vervelend en pijnlijk.
Ik heb onder de ST5 de standaard banden liggen, en ervaar geen schuivend gevoel, zelfs juist een zeer goede kleefkracht.
Ja ik heb in een review filmpje van de st3 op YouTube gezien dat de persoon die de st3 had gekocht en teste de banden niet zo goed vertrouwde en deze verving door de st5 banden die waren beter zei hij. Die persoon was gewent om met een motorcrosser zijwaarts te schuiven maar vertrouwde de st3 banden zelfs niet echt .
ST1 2016 38K km 4,5 jaar / ST3 black XL 11sp, WREN, van zijp spatborden, 40km enkel WW
Mijn ervaring met de banden die je noemt (gebaseerd op 300-400 km ervaring) komt niet overeen met wat jij schrijft. Ik merk inderdaad het gepiep van de Pirelli banden in bochten, maar aan grip geen gebrek. Ook op nat wegdek voelde ik mij erg zeker met die banden. Eigenlijk hetzelfde als met de Conti City Contact banden, als alleen dat die Conti banden wat meer water rondstrooien op nat wegdek. Qua grip vind ik ze vergelijkbaar.
Daarbij moet ik wel zeggen dat mijn ervaring is in een koude/frisse periode. Ik heb het vermoeden dat de Pirelli banden van een wat zachter rubber gemaakt zijn, wellicht dat ze met heel warm weer juist wat minder presteren...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]