Het Speed Pedelec Bandentopic (voor 27,5" wielen)

RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

FreddyH schreef: 20 nov 2021, 18:30
Golvas schreef: 20 nov 2021, 17:52 RvW rijdt er al mee (in zijn living) rond ... :D

viewtopic.php?p=107073#p107073
Als hij dan even zo vriendelijk wil zijn om wat ijsklontjes en 1 punaise op de vloer te strooien, dan weten we op korte termijn hoe het zit met grip en lekbestendigheid :bj
Als jullie het niet erg vinden doe ik dat niet tegelijk en op laminaat is alleen water genoeg om het glad te krijgen :cool2:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

RvW schreef: 20 nov 2021, 18:48 Als jullie het niet erg vinden doe ik dat niet tegelijk en op laminaat is alleen water genoeg om het glad te krijgen :cool2:
Kan ik wel mee leven hoor :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

cookiesbeer schreef: 20 nov 2021, 14:43 Hi,

Zijn er mensen die al ervaring hebben met de PIRELLI ANGEL WT URBAN?

Zo ja, ik hoor het graag.

Mvg
Cookiesbeer
Ik heb de band er op gelegd en wat mij wel opviel is dat de wangen redelijk dun zijn vergeleken met de Vee-Tyre TW757 ( profiel van deze band is nog wat ruwer). Je voelt de binnenband bijna zitten.
Kan nu wel mooi de banden met elkaar vergelijken.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Deze week 135km gereden in verschillende weertypen. Temperaturen rond het vriespunt, hagel, regen, veel bladeren en flinke wind met soms een beetje zon. Voornamelijk in het donker. 06.10 weg en 17.00 weer thuis.

De banden houden zich goed.
  • Bandendruk 2,5 bar
    Achterband Pirelli Angel Urban WT
    Voorband TW 757 van Vee-Tyre
.

Natuurlijk neem ik de bochten wat rustiger en rem je wat eerder.
Aanpassen aan de omstandigheden ;)
De banden geven je een prettig gevoel en afvoer van water en modder gaat perfect(door de spatbord verlengers gelukkig geen last van :cool2: )
De groeven blijven mooi schoon.
Je hoort de banden wel iets meer maar niet storend. Ik rij altijd met airpods Pro en een winter buff.
En het belangrijkste je snelheid blijft goed, weinig rolweerstand, tempo blijft onverminderd goed.
Bijlagen
weekoverzicht.jpg
weekoverzicht.jpg (122.58 KiB) 1924 keer bekeken
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Ik zag op 1 van de foto's dat de Pirelli Angel WT Urban voorzien is van giethaartjes. Moeten we weer knippen of loopt de band mooi vrij (mn achter)?
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zou niet nodig moeten zijn bij een door Stromer zelf goedgekeurde band.

Het probleem met de giethaartjes op de Continental Top Contact II Winter Premium was er alleen bij de band die breder was dan door Stromer werd toegestaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

StromerMoose schreef: 04 dec 2021, 16:57 Ik zag op 1 van de foto's dat de Pirelli Angel WT Urban voorzien is van giethaartjes. Moeten we weer knippen of loopt de band mooi vrij (mn achter)?
Nope niet nodig hoor, ruimte zat. :cool2:
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Fijn, ben nu de Continental Top Contact II Winter Premium op de ST2 van mijn vrouw aan het bijknippen. Idd niet de door Stromer geadviseerde breedte maat maar de originele bandenmaat. Iedere keer een paar minuutjes. Anders wordt mijn frustratiegrens ernstig overschreden. Monteur bij de FM vindt het overigens maar onzin. Toch maar proberen de achterbrug intact te houden.

De engelachtige, grootstedelijke Pirelli WT staat in bestelling. Fijn dat ik straks niet weer hoef te knippen
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

StromerMoose schreef: 04 dec 2021, 17:40 Monteur bij de FM vindt het overigens maar onzin.
Dan heeft de monteur van de FM zeker het officiële service bulletin vanuit Stromer gemist hierover. En dan gaat de monteur je vrouw vast ook een nieuw frame cadeau doen als de sleuven in de achterbrug zitten. Lekker geïnformeerde monteur. Brrr, die bleef vanaf nu van mijn Stromer af.

Vraag je monteur maar eens of-ie jullie op schrift wil meegeven dat het weghalen van de giethaartjes van een te brede Continental winterband niet nodig is ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Stromeur schreef: 04 dec 2021, 17:52
StromerMoose schreef: 04 dec 2021, 17:40 Monteur bij de FM vindt het overigens maar onzin.
Dan heeft de monteur van de FM zeker het officiële service bulletin vanuit Stromer gemist hierover. En dan gaat de monteur je vrouw vast ook een nieuw frame cadeau doen als de sleuven in de achterbrug zitten. Lekker geïnformeerde monteur. Brrr, die bleef vanaf nu van mijn Stromer af.

Tja, in REO (Rotterdam en omstreken) is er niet echt (of echt niet?) een alternatief. Ze zijn echt wel welwillend. De monteur die echt iets van Stromer weet is er volgens mij nog maar 1 dag per week na de overname. We moeten het ermee doen.


Vraag je monteur maar eens of-ie jullie op schrift wil meegeven dat het weghalen van de giethaartjes van een te brede Continental winterband niet nodig is ;)

Best een goed idee, maar toch maar gekozen voor even knippen. Wat een zege is dit forum toch. Anders had ik nooit geweten dat die giethaartjes echt schade kunnen doen. Dank voor al je inspanningen Stromeur en dank aan iedereen die op dit forum de ervaringen deelt.
Stromer ST3 LE
Plaats reactie