Nieuw: Pirelli Angel™ WT Urban winterband

Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Goede morgen,

Sinds vorige week heb ik ook 2 paartjes van de Angel Urban WT op onze ST3 's gelegd. Mijn vrouwtje heeft er sindsdien nog niet met gereden maar ik heb reeds een paar dagen ervaring en ondervinding.
Wetende dat ik van de Continental bandjes ( zomer en winter) kom kan ik zeggen dat het weer deze banden reeds op de proef heeft gesteld.
Weersomstandigheden zowel gladde ondergrond als regen waren de omstandigheden en ook deze morgen nog eens de vette smurrie van de akkers erbij.

De band oogt solide en heeft op gladde ondergrond bekoord. Geen uitschuivers ,zelfs in korte plotse stops en in bochten geen uitbraken noch voor noch achter. Uiteraard blijf je voorzichtig en matig je snelheid aangepast aan de omstandigheden maar op een recht stukje fietspad toch een paar moedwillige noodstops gemaakt en moet zeggen dat je heel hard moet gaan om de banden aan het slippen te krijgen.
Het waden door de smurrie op sommige stroken en in rechte lijn doet je automatisch naar de rem grijpen( soms ook niet) en ook daar wijkt de fiets niet af van de rijlijn.
De band kleeft als het ware aan de grond , De rolweerstand t.o.v. de Continental banden is mijn inziens groter en dit bij een bandendruk van 2.5 bar ( gewicht all in ca 85 kg) voor en achter .
Voordeel is dan weer het gevoel van stabiliteit waarschijnlijk ook door de bredere maat.
Vorige week 2 dagen op heel gladde ondergrond gereden(bij ca 2°C) , daar voel je wel dat je alert moet blijven. Maar ik denk dat elke band op ijzige ondergrond minder grip heeft. Vooral in bochten durfde ik niet ver te gaan maar bij de minste aanzet tot uitschuiven had ik wel het gevoel dat de fiets zich onmiddellijk corrigeerde en terug zijn lijn aannam.
Slijtage en lekbestendigheid is iets wat op langere termijn en door meerdere reviews moet beoordeeld worden.
Prijs ligt uiteraard hoger , in mijn geval 84 €/stuk en in mijn geval is dit gemiddeld 0.067 € per gereden kilometer .
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Peter 2 schreef: 15 dec 2021, 08:14 Prijs ligt uiteraard hoger , in mijn geval 84 €/stuk en in mijn geval is dit gemiddeld 0.067 € per gereden kilometer .
Aangekocht voor € 168 en een gemiddelde kostprijs van € 0,067/km : je hebt dus maw al zo'n 2500 km met deze banden afgelegd, smooi zenne ... hoe zit het met de lekbestendigheid ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Duwerke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 71
Lid geworden op: 10 okt 2018, 18:07

Met welk wiel wordt er het meest weggeschoven?
Wanneer achterwiel weggaat Jannie dit nog terug brengen?
Op gewone fiets kan dat nog wel lukken.
Wanneer voorwiel wegslipt ben je de pineut.
Die krijg je meestal niet meer terug.
Is het een optie om enkel voorband te wisselen?
Dit wiel kan je makkelijk zelf uithalen en wisselen.
Achterwiel is al een stuk moeilijker.
Zeker met een riem.
En zonder moment sleutel al helemaal uit te sluiten
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Inderdaad, Golvas, je kan goed rekenen.
Ik rijd gemiddeld 2500 km per winter afgaande op de 3 vorige jaren. Duidelijk?!

Slippen was steeds achteraan.

Peter
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Duwerke schreef: 16 dec 2021, 22:12 Met welk wiel wordt er het meest weggeschoven?
Wanneer achterwiel weggaat Jannie dit nog terug brengen?
Op gewone fiets kan dat nog wel lukken.
Wanneer voorwiel wegslipt ben je de pineut.
Die krijg je meestal niet meer terug.
Is het een optie om enkel voorband te wisselen?
Dit wiel kan je makkelijk zelf uithalen en wisselen.
Achterwiel is al een stuk moeilijker.
Zeker met een riem.
En zonder moment sleutel al helemaal uit te sluiten
Ik heb voor de WINTERBAND STROMER VEE-TYRE TW757 en ik heb het gevoel dat deze band net wat minder is dan de pirelli, die heb ik achter zitten.
In lastige situatie’s slipt deze toch net wat sneller, bladeren in een bocht, maar in natte omstandigheden voert deze wel enorm veel water af. Het is een sneeuwband zeggen ze dus dat moet ik nog ondervinden.
Het is lastig te zeggen welke band echt beter is, meer een gevoelskwestie denk ik. En er veel mee fietsen zou ik zeggen :D
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

Vandaag geplaatst en hij rijd perfect
Bijlagen
20211223_181155.jpg
20211223_181155.jpg (2.46 MiB) 1540 keer bekeken
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

peeters schreef: 23 dec 2021, 19:20 Vandaag geplaatst en hij rijd perfect
Nice, ik ben benieuwd naar je ervaringen in deze koude periode.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Woensdag gereden bij -3 tot -6 graden. Grotendeels een wit laagje over de fietspaden. Mijn verstand zei wat gas terug te nemen, maar aan de grip lag het niet. In de bochten nergens een onzeker gevoel. Stukken met bevroren bladeren, geen probleem.

Heerlijk zoveel vertrouwen.
Stromer ST3 LE
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb diezelfde dagen gereden met Schwalbe Super Moto-X banden en had ook lekker veel grip...

Om maar te zeggen: dit soort dagen met droge vorst heb je met alles dat rubber heet grip. Zegt dus niet dramatisch veel over de Angel WT.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Vandaag geplaatst. Inderdaad meer grip op nat wegdek. Rubber is veel zachter. Wel meer afrolgeluid.
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Plaats reactie