Nieuw: Pirelli Angel™ WT Urban winterband

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 08 dec 2021, 22:28
Golvas schreef: 08 dec 2021, 20:43 € 168 voor twee fietsbandjes, vinden we dat nog normaal ? ... :bu:
Ik weet niet wie "we" precies is, maar ik vind het behoorlijk enthousiast. Ik vind de Conti winterbanden al vrij aan de prijs, daar heb ik 2 jaar geleden 46 Euro per stuk voor betaald...
ik 75 euro per stuk...
ST3 black 983wh
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Bram Roose schreef: 09 dec 2021, 13:02
FreddyH schreef: 08 dec 2021, 22:28
Golvas schreef: 08 dec 2021, 20:43 € 168 voor twee fietsbandjes, vinden we dat nog normaal ? ... :bu:
Ik weet niet wie "we" precies is, maar ik vind het behoorlijk enthousiast. Ik vind de Conti winterbanden al vrij aan de prijs, daar heb ik 2 jaar geleden 46 Euro per stuk voor betaald...
ik 75 euro per stuk...
Daarom dik tevreden met maatje 26 op de ST2 voor nog geen 30 euro prima banden te vinden zoals de marathon GT 365.....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ja die prijs is idd wel wat aan de hoge kant, ik heb er 69,- voor betaald.

Maar het is wel een goede band !!. Geeft veel grip met vorst aan de grond!
Voor dat soort momenten maakt die prijs voor mij geen bal uit.

Wat voor mij telt is dat ik op een 7000,- vette fiets rondscheur en dat het rubber wat daar onder wat het enige contact is met het wegdek ik dat ook heel graag zo wil houden. En kost dat wat meer so be it....
Laatst gewijzigd door Marco69 op 10 dec 2021, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Ena1968
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 jul 2019, 14:28

jovdt schreef: 09 dec 2021, 18:36
Bram Roose schreef: 09 dec 2021, 13:02
FreddyH schreef: 08 dec 2021, 22:28

Ik weet niet wie "we" precies is, maar ik vind het behoorlijk enthousiast. Ik vind de Conti winterbanden al vrij aan de prijs, daar heb ik 2 jaar geleden 46 Euro per stuk voor betaald...
ik 75 euro per stuk...
Daarom dik tevreden met maatje 26 op de ST2 voor nog geen 30 euro prima banden te vinden zoals de marathon GT 365.....
Ik op mijn ST1X de CCPC aan 19,90€. Topband. Ik kan Golvas in deze wel volgen. Hoeveel gekker kan het? Blijft tenslotte een fiets.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast. :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor velen blijft het hun belangrijkste vervoermiddel, qua veiligheid.

Ik verwacht dat die 84 euro inclusief montage is. Gold tenminste wel voor mijn Pirelli Cycl-e banden. Velodome steekt dat gewoon in eigen zak als iemand ze online bestelt en zelf monteert.

Maar dan nog: duur zijn ze zeker. Aan de andere kant: zijn wij daar na al die jaren nog steeds verbaasd over bij Stromer? Het is nooit anders geweest. Wie ze te duur vindt legt er gewoon andere op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Marco69 schreef: 10 dec 2021, 09:08 Ja die prijs is idd wel wat aan de hoge kant, ik heb er 69,- voor betaald.

Maar het is wel een goede band !!. Geeft veel grip met vorst aan de grond!
Voor dat soort momenten maakt die prijs voor mij geen bal uit.

Wat voor mij telt is dat ik op een 7000,- vette fiets rondscheur en dat het rubber wat daar onder wat het enige contact is met het wegdek ik dat ook heel graag zo wil houden. En kost dat wat meer so be it....
En daar sluit ik me volledig bij aan. Iemand die 7000 Eur aan een fiets geeft moet niet moeilijk doen over 10 Eur meer of minder voor een band.
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

simmeke2013 schreef: 10 dec 2021, 13:03
Marco69 schreef: 10 dec 2021, 09:08 Ja die prijs is idd wel wat aan de hoge kant, ik heb er 69,- voor betaald.

Maar het is wel een goede band !!. Geeft veel grip met vorst aan de grond!
Voor dat soort momenten maakt die prijs voor mij geen bal uit.

Wat voor mij telt is dat ik op een 7000,- vette fiets rondscheur en dat het rubber wat daar onder wat het enige contact is met het wegdek ik dat ook heel graag zo wil houden. En kost dat wat meer so be it....
En daar sluit ik me volledig bij aan. Iemand die 7000 Eur aan een fiets geeft moet niet moeilijk doen over 10 Eur meer of minder voor een band.
En laat dat nu juist het probleem zijn....Een dure fiets verdient evenzeer als een goedkope fiets degelijke banden ...De banden die Stromer op zijn fietsen plaatst (plaatste ) waren niet de beste van de klas....Maar goed ,je kan als klant zelf kiezen welke banden onder je fiets komen ,maar de prijzen vandaag gaan echt naar het gekke . Door het leasen van fietsen kan het de meeste klanten geen moer schelen hoe duur iets wordt vermits alles in het contract zit, voor de gewone gebruiker worden deze prijzen dan ook maar gerekend... Het onderhoud van een fiets kan je straks gaan vergelijken met het onderhoud van een middelgrote auto.... Als morgen het leasen stopt valt de verkoop en ook de overdreven prijzen als een kaartenhuis in elkaar .
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

simmeke2013 schreef: 10 dec 2021, 13:03 En daar sluit ik me volledig bij aan. Iemand die 7000 Eur aan een fiets geeft moet niet moeilijk doen over 10 Eur meer of minder voor een band.
Ik heb iets meer dan de helft daarvan voor mijn fiets betaald, maar dan nog wil ik het in perspectief zien.

Een "gewone" fietsband koop je voor 10 Euro. Dat is een band in het kader van: "kost niks maar dan heb je ook niks".
Een CPCC koop je voor ongeveer 20 Euro, da's 2x zoveel geld als een gewone band maar daarvoor krijg je dan ook een ontzettend goede band.

Winterbanden zijn duurder dan zomerbanden, want kleinere oplages en zo. Ga ik helemaal in mee. Voor ongeveer 30 Euro heb je een Schwalbe all season band (die erg goed is) en als je het helemaal belachelijk goed wilt hebben dan is er de Conti winterband voor een kleine 50 Euro.

Waar in dat plaatje past die Pirelli Angel WT? Hij is 50% duurder dan de Conti winterband. Is hij ook 50% beter? Ik twijfel daarover.

Verder:
jovdt schreef: 10 dec 2021, 13:43 En laat dat nu juist het probleem zijn....Een dure fiets verdient evenzeer als een goedkope fiets degelijke banden ...De banden die Stromer op zijn fietsen plaatst (plaatste ) waren niet de beste van de klas....Maar goed ,je kan als klant zelf kiezen welke banden onder je fiets komen ,maar de prijzen vandaag gaan echt naar het gekke . Door het leasen van fietsen kan het de meeste klanten geen moer schelen hoe duur iets wordt vermits alles in het contract zit, voor de gewone gebruiker worden deze prijzen dan ook maar gerekend... Het onderhoud van een fiets kan je straks gaan vergelijken met het onderhoud van een middelgrote auto.... Als morgen het leasen stopt valt de verkoop en ook de overdreven prijzen als een kaartenhuis in elkaar .
+1
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

De fiets waarmee ik rij is geen lease. Met eigen centjes betaald (en dat was toch wel met een dubbel gevoel; zo van .. toch wel
veel geld voor een fiets eigenlijk... zou ik dat nu wel doen...).
Maar nog geen second spijt van gehad. Stoere fiets waarmee het leuk fietsen is.
Buiten een foute las in de achtervelg nog geen problemen mee gehad. Indien dit zo blijft zal men volgende fiets weer een Stromer zijn.
Ik noem mezelf een honkvaste consument. Indien een bepaald product van een bepaald merk aan mijn verwachtingen voldoet dan blijf ik ook
'plakken' aan dat product. Zo rij ik al jaaaren met hetzelfde automerk (terwijl ik goedkoper af zou zijn bij een ander merk...)
De zomerbanden van de ST3, die Cycle-e, doen gewoon wat ik van een band verwacht : contact houden met de weg en lang meegaan zonder platrijden.
Dus kijk ik gewoon naar Pirelli en zijn nieuwe winterband. En ja, die is wat duurder.
Pirelli is zowiezo duurder dan Continental wanneer je van beide fabrikanten het volledige gamma overziet (maar Continental heeft best ook wel
dure bandjes hoor).
Dus ja, ik begrijp heus wel dat je een Continental verkiest boven een Pirelli vanwege het prijsverschil maar dat is allemaal zo subjectief weet je.
En ook, een band moet je niet elke maand kopen toch? Daar rij je toch een winter of twee mee door?

Mijn fietsbel gaf eergisteren de geest. Een jaar geleden gekocht voor nog geen 6 Eur. Gisteren een nieuwe aangeschaft voor 29 Eur. Nou, dat vond ik wel
veel geld voor een dom belletje.

Ik geef toe dat ik dat zinnetje 'niet moeilijk doen over 10 Eur meer of minder' anders had moeten formuleren.
Maar het is sterker dan mezelf.
Dus lieve mede-pedelecs, laat dat rubber maar rollen en doe niet zo moeilijk over 10 Eur meer of minder :lol: :ba :ba :ba
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Ik kijk ook niet 10 euro tav mijn banden. Ik laat ze ook nog plaatsen door de fm, kost ook wat, zeker daar ik de banden via de fm aanschaf. Ik wil gewoon geen gedoe. Daar ben ik te lui voor ;p
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Plaats reactie