Nieuw: Pirelli Angel™ WT Urban winterband

simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

peeters schreef: 23 dec 2021, 19:20 Vandaag geplaatst en hij rijd perfect
Goeie foto :ay Ik heb ook zo'n schoenen :D :D
peeters
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 mar 2020, 22:03
Locatie: Wechelderzande
Merk SP: stromer st5 le
Km-stand: 6600

Ik ga toch wat voorzichtiger moeten zijn tegenover mijn st1x met continental winterbanden zit veel verschil op. Die hadden super veel grip maar deze ?Vooraan 2 keer geschoven en achteraan 3 losgekomen zonder dat dit de bedoeling was .Het was wel regenachtig weer en 9 en 13 graden .
ik probeer 3x per week 75 km te doen
kempen antwerpen kempen
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

peeters schreef: 04 jan 2022, 22:07 Ik ga toch wat voorzichtiger moeten zijn tegenover mijn st1x met continental winterbanden zit veel verschil op. Die hadden super veel grip maar deze ?Vooraan 2 keer geschoven en achteraan 3 losgekomen zonder dat dit de bedoeling was .Het was wel regenachtig weer en 9 en 13 graden .
Dus je voorkeur gaat uit naar de continental winterbanden kwa grip op de weg?
Het is maar dat ik mijn banden nog moet aankopen, dus liever van de eerste keer meteen de beste.
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

simmeke2013 schreef: 04 jan 2022, 23:36
peeters schreef: 04 jan 2022, 22:07 Ik ga toch wat voorzichtiger moeten zijn tegenover mijn st1x met continental winterbanden zit veel verschil op. Die hadden super veel grip maar deze ?Vooraan 2 keer geschoven en achteraan 3 losgekomen zonder dat dit de bedoeling was .Het was wel regenachtig weer en 9 en 13 graden .
Dus je voorkeur gaat uit naar de continental winterbanden kwa grip op de weg?
Het is maar dat ik mijn banden nog moet aankopen, dus liever van de eerste keer meteen de beste.
Sorry for English but I am in the UK

I have just gone from Vee winter tyres on my ST5 to Angel WT. To me, the difference is incredible. The Pirellis feel more tuned to the road and more grippy. With these I am running about 30psi rather than the 32 with the summer pirelli.

Cheers!
Tim
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

peeters schreef: 04 jan 2022, 22:07 Ik ga toch wat voorzichtiger moeten zijn tegenover mijn st1x met continental winterbanden zit veel verschil op. Die hadden super veel grip maar deze ?Vooraan 2 keer geschoven en achteraan 3 losgekomen zonder dat dit de bedoeling was .Het was wel regenachtig weer en 9 en 13 graden .
Oei, dat zijn vrij dramatische cijfers... Goed dat jij kan vergelijken met de continentals, want de vergelijking met de zomer pirellis levert weinig tot geen informatie op. Blijf je ons op de hoogte houden na een langere periode testen? (misschien waren het zeer slechte omstandigheden of moeten ze nog ingereden worden?)
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
GoodbyeHarmony
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Great Britain
Berichten: 585
Lid geworden op: 12 aug 2020, 18:01
Locatie: Birmingham, UK
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 25000

Bram Roose schreef: 17 jan 2022, 08:05
peeters schreef: 04 jan 2022, 22:07 Ik ga toch wat voorzichtiger moeten zijn tegenover mijn st1x met continental winterbanden zit veel verschil op. Die hadden super veel grip maar deze ?Vooraan 2 keer geschoven en achteraan 3 losgekomen zonder dat dit de bedoeling was .Het was wel regenachtig weer en 9 en 13 graden .
Oei, dat zijn vrij dramatische cijfers... Goed dat jij kan vergelijken met de continentals, want de vergelijking met de zomer pirellis levert weinig tot geen informatie op. Blijf je ons op de hoogte houden na een langere periode testen? (misschien waren het zeer slechte omstandigheden of moeten ze nog ingereden worden?)
I think the Pirelli are better with a lower pressure. I've ridden them all week in icy conditions in the UK and they have been most excellent for me.

Last year I used Continental Top Contact II Winter but I was worried about them being undersized: If they did them in the right size they would never be off my ST5.

Cheers
Tim
Instromer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:40
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST3 L Dark grey
Km-stand: 3000

Ik kan het moelijk terugvinden op internet of deze winterband een vouw- of draadband is. Op de site van Riesewijk lees ik dat het een vouwband betreft. Kan iemand bevestigen dat het een vouwband betreft?

https://www.stromerpedelec.nl/producten ... l-wt-urban
Stromer ST3 + by.Schulz G.2 LT + Spirgrips - Lekker cruisen in de omgeving van Amsterdam
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mja, ze zeggen ook 'seizoen: zomer'. Copy-paste van een andere band dus.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Instromer
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2022, 20:40
Locatie: Amsterdam
Merk SP: Stromer ST3 L Dark grey
Km-stand: 3000

Haha. Goed gezien. Lijkt copy paste van de cycle-e te zijn. De upc hebben ze wel veranderd, maar als ik die intik op Google kom ik alleen de site van Riesewijk tegen.
De volgende site meldt dat het zowel een draadband is als opvouwbaar :ck:

https://stromer-bike.de/produkt/pirelli ... altreifen/

De url zegt Faltreifen en het gewicht lijkt er ook op te wijzen dat het een vouwband is.
Stromer ST3 + by.Schulz G.2 LT + Spirgrips - Lekker cruisen in de omgeving van Amsterdam
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik moet Riesewijk sowieso nog even spreken over wat anders. Als ik tijd heb bel ik ze begin deze week even, zal ik ze wijzen op de fout op de website en ze meteen even vragen of dit een vouw- of draadband is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie