Weet iemand of het een probleem is om de fiets s'avonds op te laden en met een slimme stekker?
Ik kan dat dan instellen met mijn gsm dat die uitvalt na het laden en dan s'morgens alles uittrekken.
Nu wacht ik meestal tot de battery vol is om alles uittrekken.
Lader C246 +timer
- JeroenH
- Veteraan
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
- Locatie: Antwerpse Kempen
- Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
- Km-stand: 24k.18k
Waarom zou dat een probleem zijn? Er is geen verschil tussen het manueel uittrekken en de stroom uitzetten op een slimme stekker he.
Hier een simpele stekker met een timer in gebruik, werkt perfect.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Geen probleem, maar er is wel een verschil. Als je je lader zelf uitzet, dan koppel je deze typisch los van de accu. Als je met een tijdschakelaar werkt blijft de lader aan de accu aangesloten (maar is de 230 V kant los).
Als dat een paar uur zo staat dan maakt dat niks uit, maar die uitgang van de lader hangt wel als (kleine) belasting aan je accu. Je accu gaat dus langzaam leeg lopen.
Wederom: geen probleem, maar als je de lader vervolgens dagen aan de accu laat hangen dan loopt die accu wat sneller leeg dan normaal.
Als dat een paar uur zo staat dan maakt dat niks uit, maar die uitgang van de lader hangt wel als (kleine) belasting aan je accu. Je accu gaat dus langzaam leeg lopen.
Wederom: geen probleem, maar als je de lader vervolgens dagen aan de accu laat hangen dan loopt die accu wat sneller leeg dan normaal.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- JeroenSpock
- Veteraan
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
- Locatie: Veendam
- Merk SP: ST3 L 2020
- Km-stand: 30209
Dat doe ik nu een jaar op die manier, kan niets verkeerd gaan.
Het is een schakelklok met countdown functie. 22% laden per uur, dus even grof berekenen hoeveel uur/minuten hij moet laden zodat hij niet verder laadt dan 85%. Daarna schakelt hij de spanning af.
Is een ding van onderdelenhuis in Veendam, 15 euro. Zal overal wel te koop zijn mag ik hopen.
Het is een schakelklok met countdown functie. 22% laden per uur, dus even grof berekenen hoeveel uur/minuten hij moet laden zodat hij niet verder laadt dan 85%. Daarna schakelt hij de spanning af.
Is een ding van onderdelenhuis in Veendam, 15 euro. Zal overal wel te koop zijn mag ik hopen.
- Bijlagen
-
- 7K2_0125.JPG (11.92 MiB) 744 keer bekeken
-
- 7K2_0126.JPG (10.22 MiB) 744 keer bekeken
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
- boomshakalak
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
- Locatie: België, Antwerpen
- Merk SP: Stromer ST7 LE
De fietsenmaker had me wijsgemaakt, dat deze lader alsook fungeert als druppellader. Wat maakt dat uw accu niet meer leegloopt tov de oudere opladers.
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen?
Kan iemand dit bevestigen of ontkrachtigen?
- Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - Kinekt XR Zadelpen / W-W: 26km enkel
Stromer ST5 ABS
Stromer ST3 Cool White
Sparta M9b e-Speed (45)
Stromer ST5 ABS
Stromer ST3 Cool White
Sparta M9b e-Speed (45)
- JeroenSpock
- Veteraan
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
- Locatie: Veendam
- Merk SP: ST3 L 2020
- Km-stand: 30209
Ja, als ik de fiets aan de oplader laat dan blijft de accu op 100% terwijl de fiets aan staat. Zonder lader kost dat een paar % per dag.
Maar of hij druppellader functie heeft weet ik niet.
Ik zou het ook niet doen met een Li-Ion accu, lange tijd 100% lading geeft de accu stress.
Beter laden tot 80-85% en als je echt 100% nodig hebt, uurtje van de te voren aan de lader en daarna weg rijden.
Maar of hij druppellader functie heeft weet ik niet.
Ik zou het ook niet doen met een Li-Ion accu, lange tijd 100% lading geeft de accu stress.
Beter laden tot 80-85% en als je echt 100% nodig hebt, uurtje van de te voren aan de lader en daarna weg rijden.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Ik gebruik deze: Qnect stopcontact wifi
Te bedienen met een appje op de GSM. https://www.hubo.be/nl/p/qnect-stopcont ... 73808.html
Te bedienen met een appje op de GSM. https://www.hubo.be/nl/p/qnect-stopcont ... 73808.html
Bluuf me je fikn van me velo!
Kun je die ook instellen dat die na een paar uurtjes uitvalt?Joker schreef: ↑17 jan 2022, 12:31 Ik gebruik deze: Qnect stopcontact wifi
Te bedienen met een appje op de GSM.
stopcontact-wifi-2300W_05412748742381.jpg-3.jpeg
https://www.hubo.be/nl/p/qnect-stopcont ... 73808.html
-
- Veteraan
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 13 nov 2020, 18:52
- Locatie: Gent
- Merk SP: Stromer ST2 LE
- Km-stand: 20000
Jawel.
Je kan die tot 23:59 min laten aftellen.
Programmeren kan ook. Per dag of per weekschema.
Enige nadeel: hij heeft wifi nodig.
In de fietsenberging op het werk kan ik hem niet gebruiken.
Je kan die tot 23:59 min laten aftellen.
Programmeren kan ook. Per dag of per weekschema.
Enige nadeel: hij heeft wifi nodig.
In de fietsenberging op het werk kan ik hem niet gebruiken.
Bluuf me je fikn van me velo!