Dit is toch het Stromer techniek topic over stromer accu's?
Graag on topic blijven.
Accu revisie: algemene informatie
-
- Rookie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 mar 2022, 16:45
- Locatie: België
- Merk SP: Stromer
- Km-stand: 25132
Hoi,
ik kwam toevallig dit topic tegen zijdens mijn 'zoektochten' op het internet en denk dat ik misschien wel wat kan bijdragen (en bijleren).
Ik heb een tweetal jaar geleden mijn Stromer ST1 batterij laten reviseren, nu ongeveer 11000km verder en werkt nog perfect.
Het is dus perfect mogelijk om de ST1 accu te laten reviseren.
Ik heb destijds ook de capaciteit laten vergroten naar het maximum.
Als iemand geïnteresseerd is waar dit gebeurd is kan ik wel eens op de batterij kijken, er plakt een sticker op van het revisiebedrijf.
Mijn vrouw heeft een ST2, deze accu's waren blijkbaar niet te reviseren dacht ik.
Groetjes,
Mark
ik kwam toevallig dit topic tegen zijdens mijn 'zoektochten' op het internet en denk dat ik misschien wel wat kan bijdragen (en bijleren).
Ik heb een tweetal jaar geleden mijn Stromer ST1 batterij laten reviseren, nu ongeveer 11000km verder en werkt nog perfect.
Het is dus perfect mogelijk om de ST1 accu te laten reviseren.
Ik heb destijds ook de capaciteit laten vergroten naar het maximum.
Als iemand geïnteresseerd is waar dit gebeurd is kan ik wel eens op de batterij kijken, er plakt een sticker op van het revisiebedrijf.
Mijn vrouw heeft een ST2, deze accu's waren blijkbaar niet te reviseren dacht ik.
Groetjes,
Mark
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Klopt, we weten al jaren dat de 36V accu van de oer-ST1 gereviseerd kan worden.mverwilgen schreef: ↑09 mar 2022, 19:26 Ik heb een tweetal jaar geleden mijn Stromer ST1 batterij laten reviseren, nu ongeveer 11000km verder en werkt nog perfect.
Het is dus perfect mogelijk om de ST1 accu te laten reviseren.
Dat zijn ze wel, maar slechts één van de twee types en slechts door een handjevol bedrijven.mverwilgen schreef: ↑09 mar 2022, 19:26 Mijn vrouw heeft een ST2, deze accu's waren blijkbaar niet te reviseren dacht ik.
Beide is herhaaldelijk vermeld in dit topic
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Het bedrijf miton uit Utrecht zegt dit wel te kunnen voor beide types. Ik heb ze hier over gebeld. Maar verder hier op forum geen ervaringen over gelezen.
ik geef mijn accu nu nog een nieuwe poging met paar keer leegrijden en ga dan kijken of ik hem kan laten reviseren daar.
https://emea01.safelinks.protection.out ... reserved=0
- mboelis
- Veteraan
- Berichten: 1031
- Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
- Locatie: Westfriesland
- Merk SP: Stromer ST3 2019
- Km-stand: 40k
Hoeveel capaciteit verlies je na verloop van tijd?
Bij mijn blauwtje in de ST3 is de capaciteit van de akku ongeveer 1% afgenomen per 1000 km bleek vorige week. Nu na 27k km in 3 jaar blijkt de capaciteit nog 74% vertelde de monteur van Qicq. Bleek nog heel netjes te zijn.
Bij mijn blauwtje in de ST3 is de capaciteit van de akku ongeveer 1% afgenomen per 1000 km bleek vorige week. Nu na 27k km in 3 jaar blijkt de capaciteit nog 74% vertelde de monteur van Qicq. Bleek nog heel netjes te zijn.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
-
- Veteraan
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
- Locatie: Nijmegen
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 29.000
Als ik mn kennis in telefoonbatterijen/laptop batterijen extrapoleer naar de Stromer accu's, zou dat wel betekenen dat je hem eigenlijk wel min of meer moet gaan vervangen. Kom je nog niet in de problemen met je range voor je ritten? Ik weet eigenlijk nog niet waarom Li-ion batterijen gaan branden/fikken. Vandaag weer wat filmpjes gezien van fikkende (china)steps en bikes. Ik weet wel dat je met oudere accu's (aanzienlijk) hogere interne weerstand krijgt (= meer warmte ontwikkeling) dus er zou bij cel(len) brand kunnen ontstaan.mboelis schreef: ↑11 mar 2022, 22:15 Hoeveel capaciteit verlies je na verloop van tijd?
Bij mijn blauwtje in de ST3 is de capaciteit van de akku ongeveer 1% afgenomen per 1000 km bleek vorige week. Nu na 27k km in 3 jaar blijkt de capaciteit nog 74% vertelde de monteur van Qicq. Bleek nog heel netjes te zijn.
Maar bij de chineesjes is het volgens mij in algehele zin brakke QC/Chemie. Zo ook hoe Samsung accu's had laten maken voor de Note 7, chinees bedrijfje - ik geloof dat de anode/cathode idioot dichtbij elkaar zaten in een (iets) te krappe behuizing. Boem en je hebt kortsluiting. Of ja kortsluiting en daarna heb je boem
Ik zou graag een pedelec (liefst Stromer natuurlijk) vouwfiets hebben. Heb een vouwfiets maar om nou 20km enkele reis na mn treinreis te doen is nogal heftig. Treinkaartje voor de Stromer is me te duur. Nu zag ik zo'n 'Samebike' - maar die accu wil ik niet in mn huis hebben zonder brandwerende case, dus dan maar in de schuur met zo'n bak Dus als er tips zijn voor E-vouwfietsen die ten minste 20mph (=32kmh) halen. Graag!
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
-
- Rookie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 01 mar 2021, 22:51
- Merk SP: Stromer ST3
- Km-stand: 10000
Ik heb mijn BQ983 accu laten reviseren bij Hescon (o.a. Fietsaccu-revisie.nl). Duurde wel een week of vier, maar inmiddels heb ik de eerste ritten gemaakt zonder problemen.
Mijn indruk van Hescon is dat het een professioneel bedrijf is die weten waar ze mee bezig zijn.
Goede condities ook: betaling achteraf, en twee jaar garantie.
Ik heb de accu laten reviseren omdat er één of meer slechte cellen in zaten (cell drift). Op zich had de accu nog voldoende capaciteit, maar er kwam steeds vaker een waarschuwing (te hoge spanning) gevolgd door een rode storing. Daarna schakelde de fiets zichzelf helemaal uit. Krijg je dan alleen weer aan door de lader erop te zetten, maar onderweg heb je daar niets aan.
Deze accu is overigens een half jaar geleden ook al naar Stromer gestuurd door de fietsenmaker omdat de fiets toen storingen gaf, en de ondersteuning steeds uitviel. Dat was toen onder garantie. De storingen waren daarna weg. De fietsenmaker gaf destijds aan dat de accu was gereviseerd door Stromer.
Nu dus weer een probleem met de accu. De accu is weer getest door Stromer, en de test was één keer goed, en één keer fout. Advies van Stromer: twijfelgevalletje, koop maar een nieuwe.
Inmiddels is de fiets echter uit de garantie, maar wel garantie op de reparatie van destijds zou je dan zeggen, maar nee. Volgens Stromer hebben ze de accu destijds alleen getest en goed bevonden, en niets gereparareerd of gereviseerd. Doen ze nooit zeggen ze...
Mijn indruk van Hescon is dat het een professioneel bedrijf is die weten waar ze mee bezig zijn.
Goede condities ook: betaling achteraf, en twee jaar garantie.
Ik heb de accu laten reviseren omdat er één of meer slechte cellen in zaten (cell drift). Op zich had de accu nog voldoende capaciteit, maar er kwam steeds vaker een waarschuwing (te hoge spanning) gevolgd door een rode storing. Daarna schakelde de fiets zichzelf helemaal uit. Krijg je dan alleen weer aan door de lader erop te zetten, maar onderweg heb je daar niets aan.
Deze accu is overigens een half jaar geleden ook al naar Stromer gestuurd door de fietsenmaker omdat de fiets toen storingen gaf, en de ondersteuning steeds uitviel. Dat was toen onder garantie. De storingen waren daarna weg. De fietsenmaker gaf destijds aan dat de accu was gereviseerd door Stromer.
Nu dus weer een probleem met de accu. De accu is weer getest door Stromer, en de test was één keer goed, en één keer fout. Advies van Stromer: twijfelgevalletje, koop maar een nieuwe.
Inmiddels is de fiets echter uit de garantie, maar wel garantie op de reparatie van destijds zou je dan zeggen, maar nee. Volgens Stromer hebben ze de accu destijds alleen getest en goed bevonden, en niets gereparareerd of gereviseerd. Doen ze nooit zeggen ze...
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Hmm. Ik had hier zeker mijn rechtsbijstandverzekering opgezet. Jij hebt het probleem binnen garantie kenbaar gemaakt. Zij hebben niets veranderd en nu ontstaat buiten de garantie het probleem wederom...gjdorenbos schreef: ↑14 apr 2022, 22:05 Deze accu is overigens een half jaar geleden ook al naar Stromer gestuurd door de fietsenmaker omdat de fiets toen storingen gaf, en de ondersteuning steeds uitviel. Dat was toen onder garantie. De storingen waren daarna weg. De fietsenmaker gaf destijds aan dat de accu was gereviseerd door Stromer.
Nu dus weer een probleem met de accu. De accu is weer getest door Stromer, en de test was één keer goed, en één keer fout. Advies van Stromer: twijfelgevalletje, koop maar een nieuwe.
Inmiddels is de fiets echter uit de garantie, maar wel garantie op de reparatie van destijds zou je dan zeggen, maar nee. Volgens Stromer hebben ze de accu destijds alleen getest en goed bevonden, en niets gereparareerd of gereviseerd. Doen ze nooit zeggen ze...
Bij de weg: wat kostte de revisie, als ik vragen mag? 2 jaar garantie daarop is wel erg netjes!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik ga uit van 724 euro:
https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike- ... omer-bq983
https://www.fietsaccu-revisie.nl/ebike- ... omer-bq983
Klinkt goed! Dank voor het delen van je ervaring.gjdorenbos schreef: ↑14 apr 2022, 22:05 Ik heb mijn BQ983 accu laten reviseren bij Hescon (o.a. Fietsaccu-revisie.nl). Duurde wel een week of vier, maar inmiddels heb ik de eerste ritten gemaakt zonder problemen.
Mijn indruk van Hescon is dat het een professioneel bedrijf is die weten waar ze mee bezig zijn.
Goede condities ook: betaling achteraf, en twee jaar garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Voor de zekerheid, variant met 3 of 4 schroeven?gjdorenbos schreef: ↑14 apr 2022, 22:05 Ik heb mijn BQ983 accu laten reviseren bij Hescon (o.a. Fietsaccu-revisie.nl). Duurde wel een week of vier, maar inmiddels heb ik de eerste ritten gemaakt zonder problemen.
Mijn indruk van Hescon is dat het een professioneel bedrijf is die weten waar ze mee bezig zijn.
Goede condities ook: betaling achteraf, en twee jaar garantie.