Cratoni Vigor helm (ECE-R 22.05 gekeurd)
Ik ken de Vigor niet, maar warmte kan je niet aan vorm of uiterlijk afleiden, is mijn ervaring. De Kask, die niet gekeurd is, veel lichter en met meer ventilatie, is warmer dan de Giro Bexley, met schijnbaar minder ventilatie, maar bij mijn hoofd wel veel beter geplaatst, lekkere luchtstroom rond het hoofd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Cratoni VIGOR: 800 gr.
Cratoni Commuter: 400 gr.
Cratoni SmartRide: 450 gr.
Lazer Anverz: 425 gr.
MET GranCorso: 305-360 gr.
Giro Camden MIPS: 679 gr. (M)
Giro Bexley MIPS: 866 gr (L)
MET geeft als enige gewicht voor verschillende maten.
Cratoni Commuter: 400 gr.
Cratoni SmartRide: 450 gr.
Lazer Anverz: 425 gr.
MET GranCorso: 305-360 gr.
Giro Camden MIPS: 679 gr. (M)
Giro Bexley MIPS: 866 gr (L)
MET geeft als enige gewicht voor verschillende maten.
Laatst gewijzigd door mhoutman op 20 jul 2018, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
In de Giro Bexley zot een sticker, maat L zou dan 865 wegen. Ik weeg 850 (incl. Catears)
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Ik zou het reële gewicht van de Vigor wel eens willen (laten) wegen, iemand? Zou de Bexley nu echt zwaarder zijn dan de Vigor?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Pro
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 22 feb 2018, 18:00
- Locatie: Kortenberg
Zonder visier: 866,6g
Met visier: 900,0g
Met visier: 900,0g
ST2 2018 - 983 Wh - 22" Sport - Zwart
De Cratoni C-Pure (CE EN 1078, NTA 8776) weegt volgens opgave ca. 310 gr.
Stromer (ST2) ST3 Li-ion 983Wh
Waarom wil je graag MIPS? Heb je misschien een artikel (niet van de fabrikant zelf) dat duidelijk aantoont dat dit meerwaarde biedt?
Ik vind enkel https://www.helmets.org/mips.htm en daar zeggen ze dat het ‘unproven Technology’ is. Heb je misschien een recenter artikel dat dit tegenspreekt?
Ik ga waarschijnlijk de Vigor aanschaffen.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De meesten zullen kiezen voor MIPS vanwege "baat het niet schaadt niet". Ik iig wel.
Maar de Vigor heeft een brommer-keurmerk. Die zou ik persoonlijk verkiezen boven een SP-helm met MIPS. (Ware het niet dat ik hem te zwaar en te benauwend vind.)
Maar de Vigor heeft een brommer-keurmerk. Die zou ik persoonlijk verkiezen boven een SP-helm met MIPS. (Ware het niet dat ik hem te zwaar en te benauwend vind.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
- Locatie: Belgisch Limburg
- Merk SP: Stromer ST3
MIPS: inderdaad, baat het niet, het schaadt ook niet, dus ik ben aan het wachten op een Bexley.
Ik zou zeker een Cratoni overwegen, maar de bromfietsvariant is echt te benauwend voor mij. Wel goed is de extra bescherming om de oren (al was het maar omwille van het windruis)
Ik zou zeker een Cratoni overwegen, maar de bromfietsvariant is echt te benauwend voor mij. Wel goed is de extra bescherming om de oren (al was het maar omwille van het windruis)