Cratoni Vigor helm (ECE-R 22.05 gekeurd)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Online bestellen (beste prijs), passen en indien niet OK : retourneren die doos.

In een winkel is het altijd wat: "jammer, maar net verkocht mijnheer", "een foutje in onze voorraad mijnheer", "onze leverancier zit door zijn voorraad heen", andere kleur, ander vizier, kleine beschadiging, usw.

Vorige week nog ruim een kwartier in een winkel staan wachten voor twee spullen die ze op voorraad zouden hebben (niet dus) :bu:

Verplaatsen is tijdverlies, zeker als je met de auto gaat ... ook parkeren is regelmatig een ramp.

Jammer voor de lokale handelaars, maar hier worden hoofdzakelijk nog verse producten in de winkel gekocht.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Same. Al het andere komt hier ook van online. Ik pas producten liever rustig thuis, heb ik meer de tijd en geen verkoper in mijn nek.

Al komt mijn Cratoni Vigor wel uit een winkel. Dat was toeval: ik kwam daar om de nieuwe ST3 LE te bekijken en zag een paspop met die helm op. Die beviel me wel, dus meteen besteld. Besteld ja, want inderdaad in de winkel niet op voorraad, behalve die demo op de pop.. Gezien de tijd die de zaak aan mij had besteed voor een ST3 LE die ik niet zou kopen, maar alleen reviewen (wisten ze), vond ik het netjes om die helm wel bij ze te kopen.

Mensen die b.v. passen in de winkel en die dan online de beste deal gaan zoeken vind ik behoorlijk meh.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Gisteren heb ik de mat zwarte versie besteld. Ik verwacht dat de Vigor tegen eind deze week aankomt. Iemand ervaring met de optionele brillen? Donkere lenzen, fotochromatische lenzen,...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Het is een zeer fijne helm ook al blijft ie er raar uitzien op een fiets. In de zomer heeft ie mijn hoofd goed beschermd tegen te felle zon zonder oververhitting. Prima Ding. Ik gebruik hem wel zonder enig vizier.
Gebruikersavatar
Juvazee
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 mei 2019, 20:19
Locatie: Zetten
Merk SP: Stromer
Km-stand: 7000

Ja inderdaad heel fijne helm. Zit ook na meer dan anderhalf uur fietsen nog prima. Enige punt dat ik heb is dat hij erg langzaam opdroogt. Ik zweet nogal snel (met en zonder helm) en als ik hem af doe dan is het binnenwerk aardig nat.
Heb het binnenwerk er al eens uit gehaald maar dat is een behoorlijk gepruts. Helemaal om het er weer in te krijgen.

Iemand een idee hoe je dat binnenwerk een beetje fris houdt zonder het eruit te halen?
ST3 2019, Deep Black, Sport L, BQ983, Kinect, Cratoni Vigor, reisafstand 32km v.v.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Juvazee schreef: 10 sep 2019, 20:25 Iemand een idee hoe je dat binnenwerk een beetje fris houdt zonder het eruit te halen?
Iemand opperde ergens al een emmer schoon water om je emmer in onder te dompelen. Die ga ik binnenkort ook eens gebruiken voor de bandjes van mijn helm, die zijn namelijk niet uitneembaar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Zo zojuist een wit zwarte Vigor XL binnen en er al mee test gereden, fraai helmpje. Dacht da's wel fijn in de winter en zag 'm toen voor 118,63 euro (!!!) + 11,50 euro verzendkosten via een verkoper op amazon.de. Geen idee waarvan ze 't doen :mrgreen: . Zie 'm nu ook niet meer voor die prijs staan was ook echt alleen die kleur en maat :bj
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
Rene
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2017, 06:45
Locatie: Vlaams Brabant
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Juvazee schreef: 10 sep 2019, 20:25 Enige punt dat ik heb is dat hij erg langzaam opdroogt. Ik zweet nogal snel (met en zonder helm) en als ik hem af doe dan is het
Mijn raad: gebruik een muts van Goretex: houd het meeste zweet uit de helm...
Stromer ST3 Pinion LE ABS
15km Kampenhout - Zaventem
MarkSpartaan
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021, 19:02
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 1600

Sorry ben een beetje een spuit 11 maar ik wilde in dit wat oudere topic toch nog een vraag stellen.Is de Vigor in de winter zo warm dat je geen extra muts nodig hebt om je voorhoofd en oren warm te houden ? Ik heb een relatief grote maat (61/62) en de Vigor gaat tot 61 , precies mijn hoofdmaat.Zou een voordeel zijn als daar ook niet nog een muts , hoe dun ook , bij gepropt hoeft te worden.
Sparta E-Speed M9B Sept. 2017 , Klever X Speed Pinion Alpha April 2021
Nothing behind me, everything ahead of me, as is ever so on the road.
Jack Kerouac, On the Road
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vond 'm echt warm zat. Zit hele dikke padding in de helm.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie