Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou toch de versie met MIPS nemen. Je hoofd is je dankbaar als je je hem een keer nodig hebt...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Dominic
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 okt 2021, 12:18
Locatie: Prov. Groningen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 4100

Hier een tevreden gebruiker van de Abus Pedelec 2.0 Ace in knalgeel.
Toen ik de Stromer kocht moest ik mn vriendin beloven dat ik een goede en opvallende helm zou kopen en dat is volgens mij gelukt.

Ik vind de pasvorm erg goed en ook goed in te stellen. Nu met de koudere temperaturen heb ik de oorwarmers eraan zitten en meestal een dunne muts eronder.
Tevens vind ik de verlichting achterop zelf wel een fijn idee. Ik fiets een boel in het donkere buitengebied en dan is extra verlichting altijd een pluspunt.

De ingebouwde regencover heb ik nog nooit gebruikt en daar zie ik ook nog direct de noodzaak van in, maar misschien veranderd dit nog wel een keertje.
Woon-werk 37km enkele reis
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Dominic schreef: 19 jan 2022, 11:53 Hier een tevreden gebruiker van de Abus Pedelec 2.0 Ace in knalgeel.
Toen ik de Stromer kocht moest ik mn vriendin beloven dat ik een goede en opvallende helm zou kopen en dat is volgens mij gelukt.

Ik vind de pasvorm erg goed en ook goed in te stellen. Nu met de koudere temperaturen heb ik de oorwarmers eraan zitten en meestal een dunne muts eronder.
Tevens vind ik de verlichting achterop zelf wel een fijn idee. Ik fiets een boel in het donkere buitengebied en dan is extra verlichting altijd een pluspunt.

De ingebouwde regencover heb ik nog nooit gebruikt en daar zie ik ook nog direct de noodzaak van in, maar misschien veranderd dit nog wel een keertje.
Oh shit. Is dat ding serieus een regencover? Misschien moet ik toch maar eens een handleiding lezen :lol: :bj Ik deel inderdaad wat jij zegt. Ik heb na mijn eerste Stromer val flink wat botten gebroken, dus ook een nieuwe helm mogen kopen. Begon met een Kask (a.k.a. zweetpot), nu een KNALGELE Pedelec 2.0 Ace - het lampje is heerlijk op mn oude ST2. Verder heb ik ook niet zo'n zweethoofd in de zomer met de 2.0 Ace. In de winter met regen vond ik sowieso al dat mijn haar minder nat werd. Dus misschien is dat de reden dat ik daar nooit de cover voor heb gebruikt ;p

Ik heb het idee dat veel weggebruikers mijn fietsachterlichtje niet zien (Stromer came a long way, nu heb je een mooie lamp achter, met remverlichting en kentekenplaatverlichting). Ik had graag ook een banaangele (deze kleur is fantastisch) Stromer ST2 gehad. Of ST3. Misschien leest stromer mee. Ik vind het jammer dat de ST3 Pinion en ST2 belt matte kleuren hebben.

Ik krijg zelf vaak krassen in lak, met glanzende lak kan je dit wegpoetsen. Ik heb hier nog geen methode voor gevonden met matte lak. Wellicht leest Stromer mee, of andere ingewijden die het door zouden kunnen spelen. Sorry voor het off-topic stukje, maar het sluit wel aan bij een opvallende helm vind ik (veiligheid), een goed zichtbare fiets!

Gouden herinneringen aan mijn KNALGELE Nokia Lumia 920! :oops: :ba
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

FreddyH schreef: 24 dec 2021, 15:44Ik zou toch de versie met MIPS nemen. Je hoofd is je dankbaar als je je hem een keer nodig hebt...
Hier iemand die zo'n MIPS helm heeft neergelegd met zijn hoofd er nog in, gangetje of 35.
Werd 7 km verder al fietsend weer wakker. In het ziekenhuis zeiden ze goed dat je een helm op had, anders had je wel wat meer (of minder) dan een hersenschudding.
Geen idee wat MIPS er bij geholpen heeft maar ik heb maar weer net zo'n helm gekocht. En of ik die helm dankbaar ben.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

JeroenSpock schreef: 06 mar 2022, 20:52
FreddyH schreef: 24 dec 2021, 15:44Ik zou toch de versie met MIPS nemen. Je hoofd is je dankbaar als je je hem een keer nodig hebt...
Hier iemand die zo'n MIPS helm heeft neergelegd met zijn hoofd er nog in, gangetje of 35.
Werd 7 km verder al fietsend weer wakker. In het ziekenhuis zeiden ze goed dat je een helm op had, anders had je wel wat meer (of minder) dan een hersenschudding.
Geen idee wat MIPS er bij geholpen heeft maar ik heb maar weer net zo'n helm gekocht. En of ik die helm dankbaar ben.
Oei..... :ai Dan is dat geld goed besteed geweest. :d3:
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Gebruikersavatar
JeroenSpock
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 562
Lid geworden op: 22 jun 2020, 22:50
Locatie: Veendam
Merk SP: ST3 L 2020
Km-stand: 28527

Dacht ik ook! Ben nog steeds een uur kwijt van die avond maar ik kan er inmiddels wel een beetje om lachen. Had er ook nog een muts onder, zal ook iets geholpen hebben.
De tweede kreeg ik van de verzekering, even kijken welke ik heb hoor...

Lazer Anverz Mips M, om precies te zijn.

Ik zie wel eens helmen met die oorwarmers. In de winter rijd ik met die muts op, dat houdt ook wat windgeruis tegen. Bij warm weer heb ik Pluggerz maat gemaakte dopjes in, die ik op de motor ook in heb.
Maar die oorwarmers op sommige helmen, wie heeft zo'n ding? Helpt dat ook een beetje tegen het geluid?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen

Stromer ST3 L - MY2020 - 983Wh SoH 99% - Wren voorvork-Bodyfloat-Moto reflex pedalen-SQ Labs Innerbarends-Aptonia ligstuur-Ortlieb backroller pine
Volvo S60 2.5t 2008-Magic Blue-380.000 km-Vialle LPi
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Een Lazer Urbanize in titaniumkleur in afslag op de kop kunnen tikken als vervanging voor mijn 4-jarige Anverz ( bandjes zijn versleten ). Als ik tijd heb, zal ik een vergelijkende review posten.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
maxx99
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2020, 13:38
Merk SP: Ellio

Ik ben vandaag ook 2 uur kwijt na een val met mijn commuter ....
Nu ook uitkijken naar een nieuwe helm. Ik heb er trouwens net een topic voor geopend...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

maxx99 schreef: 06 apr 2022, 15:02 Ik ben vandaag ook 2 uur kwijt na een val met mijn commuter ....
Oei.

Hou jezelf de komende dagen maar heel goed in de gaten. Kan zomaar een hersenschudding zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Niwla
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 318
Lid geworden op: 26 jan 2020, 18:43
Locatie: Groningen
Merk SP: Klever X Alpha 45
Km-stand: 10K

maxx99 schreef: 06 apr 2022, 15:02 Ik ben vandaag ook 2 uur kwijt na een val met mijn commuter ....
Nu ook uitkijken naar een nieuwe helm. Ik heb er trouwens net een topic voor geopend...
Oef! Kalm aan! Veel beterschap!
Klever X Alpha 45 Wild Grey, by.schulz G.2 LT, Ortlieb back roller hi-vis (2x), Lazer Anverz NTA MIPS
maar ik ben natuurlijk geen expert...
Plaats reactie