Continental E-Ruban Plus in alle opzichten een super band

Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Heeft lang geduurd maar hier zijn ze dan. Druk exact 2,25 bar. Een grip waar je je echt goed bij voelt. Ze zien er "zwaar" uit maar ze zijn op de wangen zeer dunwandig. Nog niet lek gereden. Maar als je bijvoorbeeld de stalen borstels van een borstel wagen tegenkomt is het echt gedaan, is mijn ervaring.(Schellingwoude brug Adam). Had ze aangeschaft destijds bij Hi-bike.de . Bestel niet vanuit de Nederlandse website van Hibike want dan zijn ze mooi ruim €6,- duurder. Zie foto's
WhatsApp Image 2021-12-11 at 17.41.31.jpeg
WhatsApp Image 2021-12-11 at 17.41.31.jpeg (100.34 KiB) 1654 keer bekeken
WhatsApp Image 2021-12-11 at 17.41.24.jpeg
WhatsApp Image 2021-12-11 at 17.41.24.jpeg (99.49 KiB) 1654 keer bekeken
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 02 dec 2021, 19:48 Ik heb hierover een vraag geformuleerd aan de fabrikant ... tot op heden werd ze nog niet beantwoord.
Ondertussen zijn we 10 dagen verder ...
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Info op de site van Continental.
Goedgekeurd voor speed pedelec.
Bijlagen
Continental eRuban .jpg
Continental eRuban .jpg (233.97 KiB) 1562 keer bekeken
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Vandaag bij de fietsenmaker geweest om de continental banden te bestellen.
Maar die hadden echt geen interesse.
Geen speedelec banden, een speedelec is geen off road fiets, is niet origineel, iedereen doet maar op, band zou niet passen enz.
Maar koppig als we zijn wel ik deze graag op de st1 (2021) willen monteren, maar welke maat moet ik dan nemen en voelt iemand zich geroepen om de banden samen te monteren, ik ben zeker niet onhandig maar heb de wielen nog nooit gedemonteerd of zijn hier duidelijke filmpjes van :ck:
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Golvas schreef: 02 dec 2021, 19:48 Ik heb hierover een vraag geformuleerd aan de fabrikant ... tot op heden werd ze nog niet beantwoord.
Golvas schreef: 12 dec 2021, 10:19 Ondertussen zijn we 10 dagen verder ...
En ondertussen zijn we 70 dagen verder, vraag nog maar eens herhaald bij "SCALATO, e-bike banden voor de meest veeleisende fietser" :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

bennyb schreef: 17 dec 2021, 20:16 Vandaag bij de fietsenmaker geweest om de continental banden te bestellen.
Maar die hadden echt geen interesse.
Geen speedelec banden, een speedelec is geen off road fiets, is niet origineel, iedereen doet maar op, band zou niet passen enz.

Snap ik helemaal... Dat is zoals defender banden monteren op een formule 1 auto of slicks op een rally auto, het is gewoon nonsensicaal...
bennyb schreef: 17 dec 2021, 20:16 Maar koppig als we zijn wel ik deze graag op de st1 (2021) willen monteren, maar welke maat moet ik dan nemen en voelt iemand zich geroepen om de banden samen te monteren, ik ben zeker niet onhandig maar heb de wielen nog nooit gedemonteerd of zijn hier duidelijke filmpjes van :ck:
De maat staat op je huidige band, het vervangen van een band kan je veronderstel ik, indien niet zijn daar duizenden filmpjes over op youtube. Hou wel rekening met de looprichting van de band (er staat altijd een pijl op een band met de richting waarin hij vooruit moet rollen). De enige moeilijkheid bij een stromer is die achterwielmotor, maar daar hebben gebruikers ook filmpjes voor gemaakt: st1: https://www.youtube.com/watch?v=oM2sPWnFmp0
en st3 https://www.youtube.com/watch?v=G8DATtFCJqs van Lamkram van op het forum hier. Deze laatste heb ik zelf al gebruikt als tutorial en is perfect uitgelegd. Video van ST1 niet aangezien ik geen ST1 heb.
Advies: begin bij de voorband zodat je het al in de vingers hebt voor de complicerende factoren van versnellingen (die er af vallen), kabel en zware motor erbij komen.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Vind het wel een interessante band; heb een tijdje woon/werk op een MTB gedaan; ook met grof profiel banden en dat ging in verschillende omstandigheden buiten verwachting goed met de grip en snelheid.
Hoe bevallen deze Continental E-Ruban Plus tot nu toe in de praktijk, opvallende voordelen/nadelen met grip (bochten kou/warm weer), remmerij, comfort, snelheid, de iets bredere band, spray door grove profiel en degelijkheid zijwangen?

Continental eRuban Plus
-
Continental eRuban Plus .png
Continental eRuban Plus .png (142.21 KiB) 1222 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Bram Roose schreef: 21 jan 2022, 09:48
bennyb schreef: 17 dec 2021, 20:16 Vandaag bij de fietsenmaker geweest om de continental banden te bestellen.
Maar die hadden echt geen interesse.
Geen speedelec banden, een speedelec is geen off road fiets, is niet origineel, iedereen doet maar op, band zou niet passen enz.

Snap ik helemaal... Dat is zoals defender banden monteren op een formule 1 auto of slicks op een rally auto, het is gewoon nonsensicaal...
bennyb schreef: 17 dec 2021, 20:16 Maar koppig als we zijn wel ik deze graag op de st1 (2021) willen monteren, maar welke maat moet ik dan nemen en voelt iemand zich geroepen om de banden samen te monteren, ik ben zeker niet onhandig maar heb de wielen nog nooit gedemonteerd of zijn hier duidelijke filmpjes van :ck:
De maat staat op je huidige band, het vervangen van een band kan je veronderstel ik, indien niet zijn daar duizenden filmpjes over op youtube. Hou wel rekening met de looprichting van de band (er staat altijd een pijl op een band met de richting waarin hij vooruit moet rollen). De enige moeilijkheid bij een stromer is die achterwielmotor, maar daar hebben gebruikers ook filmpjes voor gemaakt: st1: https://www.youtube.com/watch?v=oM2sPWnFmp0
en st3 https://www.youtube.com/watch?v=G8DATtFCJqs van Lamkram van op het forum hier. Deze laatste heb ik zelf al gebruikt als tutorial en is perfect uitgelegd. Video van ST1 niet aangezien ik geen ST1 heb.
Advies: begin bij de voorband zodat je het al in de vingers hebt voor de complicerende factoren van versnellingen (die er af vallen), kabel en zware motor erbij komen.
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

Bram Roose schreef: 12 sep 2021, 10:57 Dat zijn mountainbikebanden. Die noppen zijn ontwikkeld om zich vast te grijpen in aarde, keien, rotsen boomwortels en alles wat los ligt. De grip van dergelijke banden op asfalt is op zijn minst sub optimaal en vaak ook gewoon slecht. Je contactoppervlak is een pak minder dan bij een road band. Om nog maar te zwijgen van, rolgeluiden, rolweerstand en vroegtijdige slijtage...

Ik snap dat je ontevreden bent over de pirelli's, maar er zijn betere alternatieven voor de weg dan deze ruban.


Heb jij er al 3500 km mee gereden? Ik wel. En nogmaals het zijn geen mountainbike banden,. Het zijn superlichte Ruban banden(dus zowel op de weg als offroad te gebruiken. Ze fietsen fantastisch en hebben een bak grip in bochten. Veel beter dan die veel te dure pirellis die alle kanten op glijden. De rolweerstand is zeer laag en ik merk geen enkel verschil in snelheid of actieradius afname. Nogmaals in de YouTube video liggen ze notabene onder een Speed pedelec in urban condities. De slijtage over de zijkanten zal iets meer zijn, dat is namelijk een iets zachtere compound. Over het midden is de compound veel harder gekozen door continental. Er zijn inmiddels al meerdere zeer enthousiaste Stromer piloten die hier mee rijden en ze zijn het unaniem eens over de kwaliteit van deze E-Ruban plus. Bovendien is de verkoop slogan van Continental onmiskenbaar. De Ruban is voor MTB's en de E-Ruban plus voor Speed pedelecs.
Laatst gewijzigd door elfraty op 05 feb 2022, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
elfraty
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 feb 2020, 22:36
Locatie: Andijk
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 5000

bennyb schreef: 27 jan 2022, 12:42
Bram Roose schreef: 21 jan 2022, 09:48
bennyb schreef: 17 dec 2021, 20:16 Vandaag bij de fietsenmaker geweest om de continental banden te bestellen.
Maar die hadden echt geen interesse.
Geen speedelec banden, een speedelec is geen off road fiets, is niet origineel, iedereen doet maar op, band zou niet passen enz.

Snap ik helemaal... Dat is zoals defender banden monteren op een formule 1 auto of slicks op een rally auto, het is gewoon nonsensicaal...
bennyb schreef: 17 dec 2021, 20:16 Maar koppig als we zijn wel ik deze graag op de st1 (2021) willen monteren, maar welke maat moet ik dan nemen en voelt iemand zich geroepen om de banden samen te monteren, ik ben zeker niet onhandig maar heb de wielen nog nooit gedemonteerd of zijn hier duidelijke filmpjes van :ck:
De maat staat op je huidige band, het vervangen van een band kan je veronderstel ik, indien niet zijn daar duizenden filmpjes over op youtube. Hou wel rekening met de looprichting van de band (er staat altijd een pijl op een band met de richting waarin hij vooruit moet rollen). De enige moeilijkheid bij een stromer is die achterwielmotor, maar daar hebben gebruikers ook filmpjes voor gemaakt: st1: https://www.youtube.com/watch?v=oM2sPWnFmp0
en st3 https://www.youtube.com/watch?v=G8DATtFCJqs van Lamkram van op het forum hier. Deze laatste heb ik zelf al gebruikt als tutorial en is perfect uitgelegd. Video van ST1 niet aangezien ik geen ST1 heb.
Advies: begin bij de voorband zodat je het al in de vingers hebt voor de complicerende factoren van versnellingen (die er af vallen), kabel en zware motor erbij komen.


Zelfs zo'n fietsenmaker is slecht geïnformeerd. Wat weten die nou? Ervaringsdeskundigheid hebben ze simpelweg niet met deze band. Bovendien kan je ze gewoon bij Hi-bike in Duitsland zelf bestellen voor bijna niets:https://www.hibike.de/continental-eruba ... ca1a4b66af En het erom leggen is super eenvoudig. Batterij eruit. Voedingskabel(connector motor) met de hand los schroeven. Steekas eruit, wiel iets laten zakken en iets naar voren duwen. Gates belt kan er nu af. Band leeg laten lopen. Band met blote handen van de velg halen. De velgen licht aan de binnenzijde insmeren met wat zeepsop(vaatwasmiddel) binnenband lichtjes oppompen. Nieuwe band om de as heen brengen en weer met de blote hand om de velg leggen. band alvast weinig oppompen. Wiel lichtjes naar voren duwen en de Gates belt weer op zijn plek brengen op het achtertandwiel( aandrukrol nog niet) Dan de steekas er weer door steken. Aandraaien op 40Nm . Connector motor weer vastdraaien. Aandrukrol omhoog duwen en de Gates belt erom leggen. Band verder oppompen naar 2,3 bar en klaar. Maat is 58-584
Plaats reactie