Fietshelm met mips + NTA 8776 keurmerk, verlichting en muziek

Plaats reactie
Tibo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2021, 10:20
Locatie: West-Vl
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 1000km

Hallo iedereen!

Ik zit me al enkele dagen rot te zoeken naar een fietshelm met volgende kenmerken:
- Mips
- NTA 8779 keurmerk
- Verlichting (met pinkers)
- Speakers voor muziek

Ik weet dat dit een heel waslijstje aan kenmerken is, maar ik denk dat ze (voor mij allesinds) toch noodzakelijk zijn. Al kan de muziek eventueel wel weggelaten worden.

Tot voor kort reed ik met een Livall BH51m Neo (https://www.livall.com/english/product/ ... id/30.html). Deze helm voldeed aan 2 van de 4 kenmerken (de eerste twee niet). De fiethslem van Livall is EN1078 gekeurd, ik rijd in België dus volgends de wet is dit 'voldoende'...

Twee weken geleden ben ik zwaar ten val gekomen, met een zware hersenschudding tot gevolg. De helm is uiteraard ook beschadigd, daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwere, die nog 'veiliger' is.

Het grootste deel van mijn traject bevind zich tussen de polders op rustige wegen waar ik bijna geen wagens tegenkom, daarom heb graag wat muziek bij me (zonder iets in de oren te hebben, hoor alles dus nog goed). De verlichting (met pinkers) zijn dan zeker nodig voor als ik (vaak in het donker) door de stad heen moet...

Mijn vraag; Is er iemand die toevallig met zo'n helm rijd of al eens een helm gezien heeft met deze kenmerken?


Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Tibo
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De Cratoni Commuter heeft alles, behalve MIPS:

viewtopic.php?f=9&t=1080
https://cratoni.com/en/produkt/commuter/
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kristian.swart
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2022, 21:37
Merk SP: Stromer ST3 Sport XL White
Km-stand: 13035

Misschien is de Giro Bexley iets voor je?

Geen speakers maar dan zou je kunnen denken aan een koptelefoon van Aftershokz.
Aftershokz werkt doormiddel van bone conduction, dus al het verkeer blijf je gewoon horen en je kan genieten van muziek.

Ik heb de Giro Bexley zelf en ik vind hem zeer fijn dragen, Mijn skihelm en racefietshelm zijn ook van Giro.

Als ik je dan gelijk nog een tip mag geven, koop een set Airstream Cat Ears. Dit houdt het vervelende windgeruis bij je oren weg.
Het ziet er een beetje suf uit, maar het comfort is echt geweldig! Je hoort alles weer om je heen.
43km enkele reis
Sihnon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 mar 2021, 16:38
Locatie: Kapellen

Ik heb Giro Bexley en ook Afterschokz en moet zeggen dat ze met de oorkappen erop niet zo fijn zitten.
Gebruik ook Abus pedelec helm en daar zit die beter maar wel zonder oorkapjes.
Die gebruik ik in de zomer en Bexley meer voor winter en herfst.

Geluid is wel goed en ook de omgeving hoor ik nog goed naargelang hoe luid die staat.
BramVerb
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 112
Lid geworden op: 29 mei 2021, 11:26
Locatie: N-H
Merk SP: Klever X Speed
Km-stand: 10000

Ik heb ook de Abus helm. Heb er een dun Marino wollen mutje onder die valt over mn oren. De AfterShock zit onder het mutsje.
Geen koude oren, muziek, weinig windgeruis. Ipv het vizier van de Abus draag ik een kleine soort ski bril. Het vizier vond ik niet prettig qua wind en regen in je ogen.
Klever X Speed rijder sinds augustus 2021.
Tibo
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2021, 10:20
Locatie: West-Vl
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 1000km

Bedankt voor jullie reacties!
AlexB
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2022, 20:57
Locatie: Halle
Merk SP: ST1

Ik gebruik ook Aftershokz, zeer handig om toch nog je oren open te houden voor het verkeer en toch nog wat muziek te horen.
Je went aan het geluid, het is anders dan via je oren.

De helm die ik nu gebruik is de Lumos Ultra (MIPS versie) : deze heeft verlichting voor en achter, plus pinkers via een remote of je Apple Watch : https://eu.lumoshelmet.co/products/lumos-ultra

Je kan nog een upgrade bestellen: die bevat ook een sensor zodat bij fel remmen het achterste licht automatisch fel begint te knipperen (voor even).
EN1078 certificatie, dus enkel voor Belgie.

Er is een vorige (andere?) versie van de helm, de kickstart helmet : die is wel NTA 8776: https://eu.lumoshelmet.co/pages/lumos-kickstart-helmet
Plaats reactie