Welke zijn de beste fietshandschoenen voor in de koude winterdagen?

StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

Ik ben nog steeds op zoek naar winterhandschoenen voor op mijn SP. Na aankoop van tot nu toe 2 handschoenen heb ik nog steeds koude /pijnlijke vingers. Welke raden jullie het beste aan?

Dank jullie wel!
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

Heb ik net bekeken. Ik zou echt handschoenen willen zonder verwarming (omdat je elke keer moet laden) en geen fietsmoffen. Vind het jammer dat ze handschoenen verkopen zogezegd perfect voor winterweer en toch heb je nog ijskoude handen. Lachwekkend gewoon.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Heb je het trucje met de vinyl handschoenen onderaan al eens geprobeerd? Ik heb ook geen al te dikke handschoenen, dus bij kouder weer dan -5 vandaag, doe ik die onder de mijne aan en dat volstaat tot -10.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

JeroenH schreef: 22 dec 2021, 08:45 Heb je het trucje met de vinyl handschoenen onderaan al eens geprobeerd? Ik heb ook geen al te dikke handschoenen, dus bij kouder weer dan -5 vandaag, doe ik die onder de mijne aan en dat volstaat tot -10.
Nog niet eigenlijk. De welke heb jij? Anders zal ik dat eens proberen.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 07:16 Heb ik net bekeken. Ik zou echt handschoenen willen zonder verwarming (omdat je elke keer moet laden) en geen fietsmoffen. Vind het jammer dat ze handschoenen verkopen zogezegd perfect voor winterweer en toch heb je nog ijskoude handen. Lachwekkend gewoon.
Dat is niet lachwekkend. Koude handen tijdens het fietsen is zeer persoonlijk. De ene heeft bij 10 graden op een gewone fiets al koude handen en handschoenen nodig, de ander heeft bij 2-3 graden op een speedpedelec nog steeds geen handschoenen nodig...

Maar je beantwoordde mijn eerste vraag niet: welke handschoenen heb je nu? Als we dat niet weten kunnen we ook niks adviseren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bicarbonaat

ken je het trucje met de vinyl handschoenen onderaan ??
neen , ik ook niet
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 10:11
Nog niet eigenlijk. De welke heb jij? Anders zal ik dat eens proberen.
Ik heb de GRIPGRAB WATERPROOF WINTER RIDE-handschoenen en de vinyllen, ja, die kan je overal krijgen he :D

Afbeelding
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

FreddyH schreef: 22 dec 2021, 10:23
StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 07:16 Heb ik net bekeken. Ik zou echt handschoenen willen zonder verwarming (omdat je elke keer moet laden) en geen fietsmoffen. Vind het jammer dat ze handschoenen verkopen zogezegd perfect voor winterweer en toch heb je nog ijskoude handen. Lachwekkend gewoon.
Dat is niet lachwekkend. Koude handen tijdens het fietsen is zeer persoonlijk. De ene heeft bij 10 graden op een gewone fiets al koude handen en handschoenen nodig, de ander heeft bij 2-3 graden op een speedpedelec nog steeds geen handschoenen nodig...

Maar je beantwoordde mijn eerste vraag niet: welke handschoenen heb je nu? Als we dat niet weten kunnen we ook niks adviseren...
Tuurlijk maar toch als ze erbij schrijven dat deze handschoenen toch voor zeer koude winterdagen zijn verwacht je wel als eigenaar van zulke handschoenen dat je toch tenminste beetje warme handen hebt.
Bijlagen
Dit zijn mijn handschoenen.
Dit zijn mijn handschoenen.
20211222_115655.jpg (3.07 MiB) 1918 keer bekeken
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

JeroenH schreef: 22 dec 2021, 11:24
StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 10:11
Nog niet eigenlijk. De welke heb jij? Anders zal ik dat eens proberen.
Ik heb de GRIPGRAB WATERPROOF WINTER RIDE-handschoenen en de vinyllen, ja, die kan je overal krijgen he :D

Afbeelding
Oh dus deze zijn zeg maar onderhandschoenen die het compleet zullen maken? Waar kan je die dan verkrijgen?
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Plaats reactie