Welke zijn de beste fietshandschoenen voor in de koude winterdagen?

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt, al jaren dikke handschoenen van de Aldi :ay . Voor wanneer de temp onder 0 komt. Overweeg nu dunne onderhandschoentjes voor echte kou.
Grtz peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Precies. Er zijn echt prachtige materialen in omloop (zelf ben ik dol op Gore-Tex en merinowol), maar een alles-in-één handschoen met de duurst denkbare technische samenstelling haalt het nog steeds niet bij laagjes.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

Stromeur schreef: 23 dec 2021, 22:33 Precies. Er zijn echt prachtige materialen in omloop (zelf ben ik dol op Gore-Tex en merinowol), maar een alles-in-één handschoen met de duurst denkbare technische samenstelling haalt het nog steeds niet bij laagjes.
En wat denk je van neopreen? Die had ik gisteren geprobeerd, dankzij mijn fietswinkel die gaf me het om het te tetsen, en die hielden het warm. Alleen wel beetje zweterig in de handschoenen.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daarom dus niet mijn ding als onderlaag: zweterig ;-)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Louis
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2017, 00:30
Locatie: Hilversum
Merk SP: ST2
Km-stand: 12000

:cool2:
asm12z schreef: 23 dec 2021, 04:09
StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 05:58 Ik ben nog steeds op zoek naar winterhandschoenen voor op mijn SP. Na aankoop van tot nu toe 2 handschoenen heb ik nog steeds koude /pijnlijke vingers. Welke raden jullie het beste aan?

Dank jullie wel!
Bij aanschaf van handschoenen er steeds voor zorgen dat je vingertoppen het uiteinde van de handschoenen niet raken. Wanneer je de handschoen past, moet je de topjes nog kunnen indrukken.
Deze ruimte zorgt voor isolatie en dus geen koude vingers. Wanneer de vingertoppen de uiteinden raken vormt dit een koudebrug en dus koude vingers.
Minder in de auto, vaker op de ST2 ('17-'22), ST5 ABS ('22). 14.000
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Ik had ‘eenvoudige’ geweven winterhandschoenen met ‘Thinsulate’ , maar die bleken niet voldoende waterdicht bij gebruik op de SP.
Heb nu de GORE C5 GTX , die hebben een buitenlaag van kunstleer (polyurethan).
Tot nu toe bevallen die prima want voldoende waterdicht en warm.
Er zullen vast nog betere te vinden zijn, maar alles heeft zijn prijs.
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

SpeedPAT schreef: 08 jan 2022, 19:10 Ik had ‘eenvoudige’ geweven winterhandschoenen met ‘Thinsulate’ , maar die bleken niet voldoende waterdicht bij gebruik op de SP.
Heb nu de GORE C5 GTX , die hebben een buitenlaag van kunstleer (polyurethan).
Tot nu toe bevallen die prima want voldoende waterdicht en warm.
Er zullen vast nog betere te vinden zijn, maar alles heeft zijn prijs.
Aanvullend: wanneer de temperatuur daalt tot
nul of een paar graden daaronder blijft bij mij de handschoen lekker warm.
Ik heb ze ruim passend gekocht, de vingers hebben extra ruimte. Ondanks dat laten de knopjes van mijn ST2 zich makkelijk bedienen
sjuutje
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 dec 2021, 17:22
Locatie: Friesland
Merk SP: nog geen

Ik heb deze destijds gekocht om op de mtb in de wintermaanden te rijden. Daar zijn ze bijna te warm voor maar gebruik ze nu op de e-bike en nu ik allemaal speedpedelecs aan het testen ben, daar dus ook voor.
Ideale handschoenen, heerlijk warm én waterdicht (zelfs tijdens de Drenthe 200 uit 2017 waarbij de hagel/sneeuw en regen horizontaal onder mijn mtb helm doorkwam af en toe, bleven mijn handen warm.

GRIPGRAB NORDIC WINTER HANDSCHOENEN

https://www.futurumshop.nl/gripgrab-nor ... 6oQAvD_BwE
bartje369
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 432
Lid geworden op: 30 jun 2020, 23:51
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 29.000

Ik heb nu halve handschoentjes van de Decathlon waar je wanten over je vingers trekt voor de kou. Ik heb verschillende "normale" handschoenen, met vrije vingers geprobeerd, maar ik krijg steeds koude vingers (30+km enkele reis). Dit werkt top, ik trek het zo met m'n tanden eraf, dus als ik even een vinger vrij wil hebben lukt dat zelfs tijdens het rijden :lol:

Ze kostten me maar 20 ekkies, winkels waren maar tot 17:00 open en ik wilde ze graag kunnen passen. Die AGU grijpers, aka kreeftenklem spraken me erg aan, maar ik wist zo snel niet waar ik deze kon treffen. Tot nu toe zeer tevree met deze! Ik heb wel lange spijker vingers, dus XXL was voor me te ruim en XL net te strak, het uittrekken is dus nog een opgave. Maar goed, nu doe ik dat met gevoel in mijn vingers. Laatst kreegi k met mn andere handschoentjes de poort thuis niet meer open :oops:

Afbeelding
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s :D)
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it :lol:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Nadeel van deze handschoenen is dat ze je handen bij een val minder goed beschermen. Kan handig zijn als je je stuur weer eens loslaat ;)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie