bron : hln , en inge is haar fiets gepakt door de politie

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Zag hem vorige week al ... probleem is dat Inge haar "fiets" eigenlijk geen fiets is ... :ai
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad. En onwetendheid
“Ik ging ervan uit dat het om een gewone elektrische fiets ging. Ik rijd nooit sneller dan 25 km/u en had de gashendel nog niet gebruikt, dus kon niet weten dat het om een bromfiets zou gaan.”
is geen geldig excuus.

Heel vervelend voor haar, maar zo steekt de wet in elkaar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit is 'm: http://www.swyff.com/nl/madmax-151.htm

Behalve een gashendel tot 6km/u (in BE niet toegestaan) reed-ie ook 30km/u.

Mevrouw geeft huilend en klagend de FM de schuld. Maar wij zullen nooit weten dat die wel of niet heeft gezegd.

Dat mevrouw niet wist dat die gashendel niet mag, daar kan ik nog wel begrip voor opbrengen. Maar niet snappen dat een 25km/u e-bike geen 30km/u hoort te rijden... natuurlijk weet ze dat.

Swyff MadMax.PNG
Swyff MadMax.PNG (361.17 KiB) 1618 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Trouwens een gashendel tot 6km/u, dat is wel kinderachtig van de politie om op aan te slaan.

Verder zie ik persoonlijk het verschil niet tussen een Ebike en een snorfiets die allebei 25km/u kunnen. De ene trap je zelf de andere geef je gas. De risico's en gevaren worden daarmee toch niet anders?

30km/u is dan weer een stapje te hard, gevaarlijk dat de FM toch zo verkoopt. Hij verkoopt een illegaal voertuig en is dus strafbaar lijkt mij. (Misschien heeft ze hem wel gewoon zelf uit china of via internet gekocht ofzo he. Liegen tegen de politie is nog niet strafbaar.)


Trouwens een gashendel tot 6km/u, dat is wel kinderachtig van de politie om op aan te slaan.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

mrstrom schreef: 02 nov 2021, 08:10 Trouwens een gashendel tot 6km/u, dat is wel kinderachtig van de politie om op aan te slaan.
Dat zal niet gebeuren, dat mag ook, dat is dan geen gashendel maar een soort hill assist waardoor je naast je (zware) fiets kan stappen en zo hulp krijgt om hem een berg op te duwen (bijvoorbeeld een ondergrondse parkeerplaats of op rails naar een aanhangwagen). Mijn bakfiets heeft dit en zonder die walk assist zou het heel moeilijk zijn hem ergens op te duwen.
mrstrom schreef: 02 nov 2021, 08:10 Verder zie ik persoonlijk het verschil niet tussen een Ebike en een snorfiets die allebei 25km/u kunnen. De ene trap je zelf de andere geef je gas. De risico's en gevaren worden daarmee toch niet anders?
Ik denk dat het misschien te maken heeft met hoe gemakkelijk gas geven is. Je hoeft totaal geen aandacht te besteden aan het 'fietsen' als je aan de gashendel draait, terwijl het heel moeilijk is om tijdens het fietsen je gedachten helemaal te laten afdwalen. Dat is een extra activiteit die je aandacht bij het fietsen houdt. Dus zelfs als dit de reden niet is snap ik het verschil wel.
ST3 black 983wh
mrstrom

Bram Roose schreef: 02 nov 2021, 09:03
mrstrom schreef: 02 nov 2021, 08:10 Verder zie ik persoonlijk het verschil niet tussen een Ebike en een snorfiets die allebei 25km/u kunnen. De ene trap je zelf de andere geef je gas. De risico's en gevaren worden daarmee toch niet anders?
Ik denk dat het misschien te maken heeft met hoe gemakkelijk gas geven is. Je hoeft totaal geen aandacht te besteden aan het 'fietsen' als je aan de gashendel draait, terwijl het heel moeilijk is om tijdens het fietsen je gedachten helemaal te laten afdwalen. Dat is een extra activiteit die je aandacht bij het fietsen houdt. Dus zelfs als dit de reden niet is snap ik het verschil wel.
Leuke gedachtegang....Maar hoe zit het dan met de racefietser die met benen vol melkzuur zijn concentratie weg ziet zakken? Heb je weleens met het "snot voor ogen" gefietst?
Jan-Willem Wisselink
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 697
Lid geworden op: 27 jul 2017, 14:10
Locatie: Utrecht
Merk SP: Stromer ST1x (2019)
Km-stand: 6313

Stromeur schreef: 01 nov 2021, 19:31 Behalve een gashendel tot 6km/u (in BE niet toegestaan)
Hoe zit het dan met de Boost functie van Stromer in België? Mag dat wel? Plus knop indrukken en 20km/u rijden. Het dan technisch gezien geen 'gashendel', maar toch.
Stromer rijder sinds augustus 2017.
Stromer ST1x (2019) - 10147km - Top Contact - Ergo - Kinekt - 2x983Wh
Stromer ST1x (2017) - 21.371km - Top Contact - Ergo - Thudbuster large - 1x813Wh
Woonwerk: 58km enkel / 116km retour.
mrstrom

Jan-Willem Wisselink schreef: 03 nov 2021, 08:26
Stromeur schreef: 01 nov 2021, 19:31 Behalve een gashendel tot 6km/u (in BE niet toegestaan)
Hoe zit het dan met de Boost functie van Stromer in België? Mag dat wel? Plus knop indrukken en 20km/u rijden. Het dan technisch gezien geen 'gashendel', maar toch.
Welke boost functie is dat? en ja dat is een gashendel toch. Net als op die scootertjes, aan/uit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jan-Willem Wisselink schreef: 03 nov 2021, 08:26
Stromeur schreef: 01 nov 2021, 19:31 Behalve een gashendel tot 6km/u (in BE niet toegestaan)
Hoe zit het dan met de Boost functie van Stromer in België? Mag dat wel? Plus knop indrukken en 20km/u rijden. Het dan technisch gezien geen 'gashendel', maar toch.
Die heeft Stromer inmiddels verborgen in het servicemenu.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie