AD/Stentor SP in Amersfoort op rijbaan

Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1590
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

WAT ZEG JE?????????
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik verbaas me bij het lezen van dit draadje dat er nog niemand melding heeft gemaakt van (voor mij onaangename verrassing) de sticker die je verplicht op de SP moet plakken. :aq :dwarf: :bu:

Zeg nou zelf, dit ziet er toch niet uit op een ST5? Of ben ik de enige?

IMG_4304.jpeg
IMG_4304.jpeg (2.74 MiB) 1052 keer bekeken
Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten om mijn SP zo te ontsieren. Hebben andere Amersfoorters 'm wel geplakt?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
mrstrom

Nog een reden om gewoon op de weg te blijven fietsen dus haha.

Hoe groot is de sticker? bij MTB moet je ook een sticker/toegangsbewijs mee hebben. Dat zijn stickers van 15 a 20 mm doorsnede.
Gebruikersavatar
Achiel
Expert
Expert
Iraq
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 sep 2020, 15:23
Locatie: Zeeuwsch-Vlaanderen
Merk SP: Klever X-speed Pinion
Km-stand: 16000

Die kan mooi onderop het zadel die sticker.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik had nog nergens gelezen over een sticker, moet dat echt?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ik had het liefst vaker dit soort onderborden gezien bij de specifieke wegen, waar automobilisten nogal lopen te pushen en de veiligheid/kwetsbaarheid van de SP een dingetje is.
In de omgeving Amsterdam is het zo langzamerhand een aardige mix: fietspaden, snor-fietspaden, brom-fietspaden, autowegen. Een algemene ontheffing zoals in Amersfoort is denk hier minder toepasbaar. Die sticker zou mij niet veel uitmaken als ik daar een veiliger/kortere route mee kan pakken. De handhaving (camera's) kan meteen zien dat er een ontheffing is afgegeven.

Qua veiligheid voor de SP wordt er hier omgeving Amsterdam door verkeerszaken nu niet bepaald een objectieve en realistische afweging gemaakt t.a.v. de SP. De SP = bromfiets and that's it.
Dit onderbord kan op daarvoor geschikte fietspaden prima dienst doen in specifieke verkeerssituaties: meer veiligheid voor de SP en soms ook een kortere route (met aangepaste snelheid).
speedpedelec_toegestaan.jpg
speedpedelec_toegestaan.jpg (162.64 KiB) 950 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

FreddyH schreef: 16 nov 2021, 12:52 Ik had nog nergens gelezen over een sticker, moet dat echt?
ja, er wordt in de berichtgeving en bij de aanvraag ook nergens melding van gemaakt. Die verrassing kwam pas met de schriftelijke bevestiging dat de ontheffing was verleend...
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

FreddyH schreef: 16 nov 2021, 12:52 Ik had nog nergens gelezen over een sticker, moet dat echt?
Ja, maar niet als je vindt dat door het kleven van deze sticker je SP er niet meer uit ziet, dan kleef je die beter niet ... :bj :bj :bj

Dan wordt er eens oplossing geboden voor een "probleem", dan is het wéér niet goed ... tussen de auto's maar met die sierlijke SP ? ;p
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Barry schreef: 16 nov 2021, 17:59 ja, er wordt in de berichtgeving en bij de aanvraag ook nergens melding van gemaakt. Die verrassing kwam pas met de schriftelijke bevestiging dat de ontheffing was verleend...
Dus dan heb je een sticker op je fiets zitten die zegt dat je op het fietspad mag, maar dan mag je op veel plekken alsnog niet op het fietspad. Dat zullen automobilisten goed begrijpen :bu:
En waar moet je die sticker plaatsen? Over de kentekenplaat heen? Ziet er niet uit als een klein dingetje...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22828
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Volgens mij is het wel een relatief kleine sticker. Zo eentje die prima op je achterspatbord past.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie