Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
bartje369 schreef: ↑06 dec 2021, 22:51
Ik zou eens laten controleren wat de SOH van je accu is. Ik heb het gevoel dat dit te maken heeft met een hoge interne weerstand. Als je recupereert, geef je je accu even een korte 'boost' aan energie, dat kan het voltage van de cellen wel weer even een 'spike' geven. Als je interne weerstand hoog is, trek je dus het voltage van alle cellen flink omlaag, waardoor de BMS dus vermoedelijk denkt dat je accu leeg is. Hier merk je ongetwijfeld meer van met de kou. Want dan gaat de chemie wat trager.
Leg je de accu overdag binnen? ('s nachts ook, maar ik neem aan dat iedereen zn Stromer netjes binnen zet )
Het valt me wel op dat de vermogensbalk wat vaker in het rood staat, waarbij dat eerst alleen bij het optrekken was.
De fiets met accu staat in de garage, die is geisoleerd en rond de 12-15 graden ofzo.
Wat ik zou doen: TMM sensor opnieuw kalibreren (desnoods in samenhang met het aanhaalmoment van het wiel, die opnieuw natrekken) en dan de SOH opvragen bij je FM. Die kan dat zo checken. Nu klinkt het voor mij als een combo van en een koude accu (een graad of 10 zal die overdag wel zijn - dus langzame chemie), MEER vermogen trekken (want balkje rood, hetzij door de TMM sensor die steeds denkt dat je aan het beuken bent) en een accu die, wellicht wat minder aan het worden is qua capaciteit? (dus hogere interne weerstand)
Ik hoop dat het meevalt, maar dat zijn mijn gedachtes over dit probleem zo 1-2-3, het staat in elk geval in lijn met mijn ervaring met lithium-ion accus in allerhande andere producten/machines!
ST2 2015 814Wh, - 29000km [aanschaf 03-2020, 950km]
Sparta Ion E-Speed 2015 - 12000km
Polo TSI 2010 - 324.000km [LPG - Vialle LPdi]
Zero SR 2014 - 29000km (0-100 <3.5s )
Gaat m'n Stromer 100.000km halen? Working on it
Golvas schreef: ↑16 dec 2021, 20:29
Als de foto's moeten duidelijk maken wat jou opviel, dan is dit helaas niet gelukt.
Ja je hebt gelijk, beetje te gehaast.
Maar bij de derailleur zit een lipje waar de ketting nu overheen loopt. Volgens mij hoort de ketting hier buitenom te lopen.
Bij de ketting zie je nu ook beschadigingen, ligt er nu 6 weken om.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. De kooi van je derailleur heeft 2 van die nokjes. De ketting moet die nokjes niet raken, doet hij dat wel dan ligt hij er verkeerd op, dan moet hij langs de andere kant van het nokje dat hij raakt lopen.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
De beschadigingen aan je ketting zijn geen beschadigingen , deze is zo gevormd voor beter schakelen, bij Shimano moet je wel kijken naar de juiste richting KMc kan er langs beide zijden op... De letters Shimano moeten normaal langs de voorzijde zitten . Je ketting loopt normaal over het lipje moest je ze anders monteren zou ze tegen dat lipje constant schuren . Dus eerst zie je je ketting ,dan dat lipje als je achter je fiets staat en zo naar je versnelling kijkt. Op jouw foto kan ik dat niet uitmaken ....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...