Conflict tussen Speed Pedelec-fietser en politie: 0-1 (BE)

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

SpeedPAT schreef: 17 dec 2021, 21:05 Verzin nu zelf wanneer bezwaar aantekenen kansloos is
In dit geval. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
SpeedPAT
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 291
Lid geworden op: 15 mei 2021, 21:03
Locatie: Noord Limburg
Merk SP: Stromer
Km-stand: 4000

Golvas schreef: 17 dec 2021, 21:08
SpeedPAT schreef: 17 dec 2021, 21:05 Verzin nu zelf wanneer bezwaar aantekenen kansloos is
In dit geval. ;)
Golvas spekt liever de kas van de overheid.
Dat mag ook.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is een drogreden.


Ik ben er ook 100% van overtuigd dat 'ik had geen idee waar ik mee bezig was omdat ik de verkeersborden niet ken' geen stand houdt voor de rechtbank.

De werkelijkheid is dat deze straat massaal door SP-ers als sluiproute werd misbruikt en de politie daar een fuik heeft neergezet om dit verschijnsel een halt toe te roepen. Dat ze er binnen 20 minuten al 20 te pakken hadden illustreert hoe erg het probleem was; elke minuut een SP-er (veelal forenzen die daar dagelijks komen) die een bord niet zien en/of niet weten wat een verkeersbord betekent? Trapt geen rechter in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

SpeedPAT schreef: 17 dec 2021, 21:15 Golvas spekt liever de kas van de overheid.
Dat mag ook.
Golvas ziet gewoon de feiten onder ogen en blijft niet eindeloos emmeren ... ook dat mag. ;)
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bewust overtredingen begaan is bewust risico nemen om de kas van de overheid te spekken. Eigen keus, boete incasseren én door (maar dan via de goeie weg als je de overheid niet nogmaals 182 euro rijker wil maken).

Er een sport van maken om bezwaar tegen terechte (!) verkeersboetes aan te tekenen, dat is de overheid (en daarmee ons allemaal) nodeloos op kosten jagen.

Ook dat mag, maar asociaal is wel. Of eigenlijk: asociaal is dat ook, want hetzelfde geldt voor opzettelijk verkeersovertredingen maken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Dit verkeersbord is overduidelijk. Een smoesje gaat hier niet helpen. Ik heb zelf mijn kennis van de Belgische verkeersborden terug wat moeten opschroeven toen ik met de spedelec begon te rijden. Dit is gewoon een must voor elke weggebruiker. Doe normaal en neem je verantwoordelijkheid zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

In verband met deze (onder) borden heb ik heb vorige week nog drie gemeentes (die ik passeer op mijn ww-traject ) aangeschreven. Met de vriendelijk vraag, of ze een specifieke weg situatie willen bekijken of er een mogelijkheid is om klasse P doorgang te verlenen.

Deze afgebladderde en groenbemoste :P onder borden dateren al lang van voor er sprak was van speedpedelecs. Vele gemeentes boeit het niet iets te veranderen in het voordeel van de klasse P, net zoals het onderhouden van de fietspaden hen niet boeit.
Door specifieke situaties te melden kunnen we misschien toch lokaal iets in gang zetten ...wie weet...
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Johan.vd schreef: 18 dec 2021, 11:43 In verband met deze (onder) borden heb ik heb vorige week nog drie gemeentes (die ik passeer op mijn ww-traject ) aangeschreven. Met de vriendelijk vraag, of ze een specifieke weg situatie willen bekijken of er een mogelijkheid is om klasse P doorgang te verlenen.
:ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
simmeke2013
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 apr 2021, 18:32
Locatie: Wilsele
Merk SP: Stromer ST3

Deze afgebladderde en groenbemoste :P onder borden dateren al lang van voor er sprak was van speedpedelecs. Vele gemeentes boeit het niet iets te veranderen in het voordeel van de klasse P, net zoals het onderhouden van de fietspaden hen niet boeit.
Door specifieke situaties te melden kunnen we misschien toch lokaal iets in gang zetten ...wie weet...
Dat ze eens naar Leuven komen. Die zijn wel goed bezig. Aangepaste verkeersborden en meer en meer fietsstraten.

Krijg net een enorm en ook geweldig idee.
Dat ze, waar je nu max 50 mag rijden, de max snelheid verlagen naar 45 !!
Iedereen content, veiligheid een trapje hoger en de verkeersbordmakertjes hebben weer voor jaren werk !!
Bicarbonaat

Handige mensen hebben met wat knutselen destijds een rc control drone gebouwd
De mensen hadden dit nog nooit gezien
De week erna was dit een rage.

De politiek en hun wetten waren er niet omdat de wet niet wist dat een drone was uitgevonden
Dus voor drones was er geen wet.

Na een tijd heeft de politiek dit in een wettelijk kader gestoken.
Zoals vergunnningen en hoogtelimieten enzomeer.


Tegenwoordig is de spedelec uitgevonden
En de wet is maar deels op de hoogte hoe ze dit moeten kaderen

De ene gemeente hangt overal p borden.
De andere gemeente doet niks aan hun verkeersborden.
Nog een andere gemeente gaat de wet die maar met haken en ogen aan elkaar hangt gaan exact verbaliseren
Plaats reactie