Welke zijn de beste fietshandschoenen voor in de koude winterdagen?

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 11:57 Tuurlijk maar toch als ze erbij schrijven dat deze handschoenen toch voor zeer koude winterdagen zijn verwacht je wel als eigenaar van zulke handschoenen dat je toch tenminste beetje warme handen hebt.
Dat is net mijn punt. Voor de gemiddelde gebruiker zou dat zomaar kunnen kloppen.

Maar: ten opzichte van die gemiddelde gebruiker produceer jij minder warmte (je levert op een SP minder inspanning) maar heb je wel fors meer koeling (grofweg verdubbelde snelheid)...

Daarbij dan nog: heb jij snel koude handen?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je zou ook deze eens kunnen proberen: https://agu.com/deep-winter-glove

Zijn voor mij tot -8 warm genoeg, kouder heb ik nog niet meegemaakt op mijn SP.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 11:58 Oh dus deze zijn zeg maar onderhandschoenen die het compleet zullen maken? Waar kan je die dan verkrijgen?

In elke supermarkt? Dit zijn gewoon vinyl of latex-wegwerphandschoenen he.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 05:58 Ik ben nog steeds op zoek naar winterhandschoenen voor op mijn SP. Na aankoop van tot nu toe 2 handschoenen heb ik nog steeds koude /pijnlijke vingers. Welke raden jullie het beste aan?
Ik gebruik al jaren ouderwetse zwart leren handschoenen met Thinsulate voering: voor op de SP uitstekend.
Als alternatief zou ik ski-handschoenen aanbevelen; die zijn er in alle soorten en maten en ontworpen om ski-stokken vast te houden; die bieden goede bescherming tegen kou en vocht en zijn goed te gebruiken op de SP.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

FreddyH schreef: 22 dec 2021, 14:14
StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 11:57 Tuurlijk maar toch als ze erbij schrijven dat deze handschoenen toch voor zeer koude winterdagen zijn verwacht je wel als eigenaar van zulke handschoenen dat je toch tenminste beetje warme handen hebt.
Dat is net mijn punt. Voor de gemiddelde gebruiker zou dat zomaar kunnen kloppen.

Maar: ten opzichte van die gemiddelde gebruiker produceer jij minder warmte (je levert op een SP minder inspanning) maar heb je wel fors meer koeling (grofweg verdubbelde snelheid)...

Daarbij dan nog: heb jij snel koude handen?
Ik snap wat je ermee bedoeld. Snelheid is hoog vergeleken met een normale fiets en dubbel zo koud dan door de wind die je creëert door snel te fietsen. Ik krijg niet snel koude handen.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

FreddyH schreef: 22 dec 2021, 14:17 Je zou ook deze eens kunnen proberen: https://agu.com/deep-winter-glove

Zijn voor mij tot -8 warm genoeg, kouder heb ik nog niet meegemaakt op mijn SP.
Deze zouden eventueel wel kunnen helpen. Ik ga nog verderkijken of er alternatieven zijn. Maar deze lijkt me stevig.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

JeroenH schreef: 22 dec 2021, 14:28
StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 11:58 Oh dus deze zijn zeg maar onderhandschoenen die het compleet zullen maken? Waar kan je die dan verkrijgen?

In elke supermarkt? Dit zijn gewoon vinyl of latex-wegwerphandschoenen he.
En dus dat houd gewoon de wind/kou tegen dan? Interessant eigenlijk.
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
StromerVeli
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 dec 2021, 13:57
Locatie: Antwerpen
Merk SP: Stromer ST2 (2021)
Km-stand: 500

J3R schreef: 22 dec 2021, 15:04
StromerVeli schreef: 22 dec 2021, 05:58 Ik ben nog steeds op zoek naar winterhandschoenen voor op mijn SP. Na aankoop van tot nu toe 2 handschoenen heb ik nog steeds koude /pijnlijke vingers. Welke raden jullie het beste aan?
Ik gebruik al jaren ouderwetse zwart leren handschoenen met Thinsulate voering: voor op de SP uitstekend.
Als alternatief zou ik ski-handschoenen aanbevelen; die zijn er in alle soorten en maten en ontworpen om ski-stokken vast te houden; die bieden goede bescherming tegen kou en vocht en zijn goed te gebruiken op de SP.
Ik moet eerlijk zeggen ik heb ook ledere handschoenen thuis. Ik heb hem nog niet gebruikt tijdens vorst. Zou ik het eens proberen?
Stromer ST2 (2021) | Chainless | Woon < - > werk (heen & weer) 32 km
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ja, waarom niet? Proberen kan altijd; als ze een voering hebben zoals die van mij (Thinsulate) dan gaat dat prima werken om warme handen te houden.
En naast een alternatief als skihandschoenen, heb je bijvoorbeeld ook nog de zwaardere Motorhandschoenen

Misschien is het wat overdreven voor op de SP; maar goed; als dat het beste werkt, waarom dan ook niet? :)
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Ik heb ook altijd koude handen. Ik heb de Roeckl GTX handschoenen gekocht, destijds 180 euro en trekt op niets. Handen ijskoud, duimen vriezen er af.
Ik heb de gore winterhandschoenen, prima handschoen voor tussenseizoen.
Ik wilde ook niet met verwarmingselementen want dat is weer iets om aan te denken om op te laden.

Ik heb nu deze enorm goedkope want/handschoenen van BBB https://www.futurumshop.nl/bbb-subzero- ... rt-l.phtml
ongelofelijk warm. Twee vingers bij elkaar in fleece zodat ze elkaar warm houden. Duim nog altijd iets te koud maar beste handschoenen die ik al gehad heb qua warmte.
Zijn niet goed qua formaat, zitten dubbel achter mijn handlebars omdat handpalm veel te groot is en vingers OK, dus kan op verschillende vlakken beter (die Roeckls zitten dan weer als gegoten). Maar zijn goed waar het telt: warmte.
Als het nog kouder wordt, doe ik eerst liners aan en daarboven de handschoenen. vb: https://www.asadventure.com/nl/p/icebre ... RcQAvD_BwE
Dit bleef koud in de Roeckls, maar bij die BBB's zal dat perfect zijn want daar is iets meer ruimte, wat je nodig hebt voor isolatie.
ST3 black 983wh
Plaats reactie