Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jellem schreef: 08 jan 2022, 20:42 Hallo, kleine voorstelling na 3jaar iedere dag 38km woon-werkverkeer te hebben gereden op een elektrische fiets.m, heb ik deze week mijn klever x speed original 1200wh mogen ontvangen. Ik skip nooit een dag (ja ook met regen, sneeuw en vriesweer).
Cool! Soms letterlijk :mrgreen:
Let aub wel op, met een speedpedelec is vorst echt een andere pak ellende dan met een gewone e-bike. Houd aub het rubber beneden!

Winterbanden zijn aan te raden :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Jellem
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 jan 2022, 19:05
Locatie: Limburg
Merk SP: Klever x speed

FreddyH schreef: 09 jan 2022, 21:48
Jellem schreef: 08 jan 2022, 20:42 Hallo, kleine voorstelling na 3jaar iedere dag 38km woon-werkverkeer te hebben gereden op een elektrische fiets.m, heb ik deze week mijn klever x speed original 1200wh mogen ontvangen. Ik skip nooit een dag (ja ook met regen, sneeuw en vriesweer).
Cool! Soms letterlijk :mrgreen:
Let aub wel op, met een speedpedelec is vorst echt een andere pak ellende dan met een gewone e-bike. Houd aub het rubber beneden!

Winterbanden zijn aan te raden :cool2:
I know! Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien welke banden ik op de klever moet gooien!! Ik zoek eigenlijk iets wat een heel jaar voor me kan dienen!!
Cube kathmamdu 6-2019 tm 12-2021: 20000km
Klever x speed original 1-2022
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Jellem schreef: 09 jan 2022, 22:22 I know! Maar ik kan door de bomen het bos niet meer zien welke banden ik op de klever moet gooien!! Ik zoek eigenlijk iets wat een heel jaar voor me kan dienen!!
Ik reed eerder op de Schwalbe Marathon GT 365 all season banden, maar die zijn helaas niet in 27,5" te krijgen. Er zijn anderen die het jaar rond op winterbanden rijden (voornamelijk dan de Continental Top Contact Winter II Premium), die zijn in ETRTO 50-584 te krijgen, daarmee zijn ze 1 cm smaller dan de Moto-X banden op jouw X-Speed. Die winter Conti's zijn absolute topbanden, ik rijd er zelf ook op (alleen wissel ik ze af met zomerbanden). Maar anderen rijden er het hele jaar op en dat gaat uitstekend.

Andere optie zou de Pirelli winterband kunnen zijn, maar daar beginnen nu pas net ervaringen van te verschijnen dus geen idee hoe die zich jaar-rond houden. Ook zijn ze flink aan de prijs.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

https://www.speedpedelecreview.com/view ... =65&t=4458

Er is ook nog de TW-757, mits extra lekbescherming (zie 3e post met linkjes in topic).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

:ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
bonzo61
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 mar 2021, 10:29
Locatie: Amersfoort!
Merk SP: Klever X Alpha 45 (red copper)
Km-stand: 176

Golvas schreef: 10 jan 2022, 09:41 https://www.speedpedelecreview.com/view ... =65&t=4458

Er is ook nog de TW-757, mits extra lekbescherming (zie 3e post met linkjes in topic).
Ik heb de 'normale' TW-757 om de velgen :d3: maar niet eerder dan dat er eerst een paar "Tannus Armours" (lekbescherming) omheen gelegd waren :ay
Ik merk met rijden niet dat die er omheen liggen. o.a. te koop bij die Bolle:

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=tannus+armour
let wel op je maat: 27,5 x 1,95 tot 27,5 x 2,50
Loodgieter
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2022, 19:40
Locatie: Rumbeke
Merk SP: Stromer st 1 983
Km-stand: 400

Hoi ik ben 59 jaar heb mijn motorfiets verkocht en defect een stromer st1 gekocht rijd fantastisch goed heb hen nu 1 week wel wat wennen heb ook abus helm gekocht met scherm ook ok kom uit Rumbeke w vl
Peter Heppen
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2022, 21:02
Locatie: Heppen
Merk SP: Trek
Km-stand: 9500

Hoi,

Ik ben een man van (bijna) 50 jaar die een tiental jaar met een e-bike rijdt. Eerst Flyer, toen Trek en nu Qwic. Ik wil een Speedpedelec kopen waarbij ik mij zowel snel(ler) naar het werk begeven als in in weekend lange fietsritten te doen met mijn vriendin. Daarom wil ik een (bijna) rechte zithouding en zeker genoeg batterijcapaciteit. Nu geraak ik maar aan maximum 70 km (bafangmotor en 756 wh batterij) wat ik heel weing vind. Op dit moment lijkt me dat vooral Klever (b-speed plus of y-muse) hiervoor in aanmerking te komen.

Wat raden jullie mij aan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

100% de Klever B of Y. Past zelfs een 1200Wh accu in.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Als het comfort bij die rechte zithouding belangrijk is dan 200% zeker de B-Speed. Vla dat minder belangrijk is dan een Y Muse. De Y Muse is pas vanaf maart/april leverbaar.

Die eerste heb ik een paar maanden geleden getest, die tweede ga ik over enkele maanden een aantal weken testen (bèta test programma van Klever).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie