Flyer Upstreet6 review

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Introductie

Een relatief onbekende speler in de speedpedelec markt is het merk Flyer. Hier op het forum komen we het merk niet heel vaak tegen, gezien mijn ervaringen met de Upstreet6 denk ik dat het merk veel meer bekendheid verdient.


Eerste indruk


Flyer Upstreet6
Flyer Upstreet6
Upstreet6_zijkant.jpg (2.77 MiB) 4075 keer bekeken

De fiets heeft voor mij een degelijke, wat ingetogen uitstraling. Deels komt dat door de zwarte kleur, maar deels ook omdat het ontwerp niet die rustige eenvoud van een Stromer heeft, of de originaliteit van een Klever X-Speed. Het zit er voor mijn gevoel een beetje tussenin: er zitten wat interessante lijnen in, maar tegelijkertijd vind ik het ontwerp ook wat onrustig.

Over de zwarte kleur gesproken: met die kleur komt de fiets voor mij niet echt tot zijn recht. De fiets is ook in "Chameleon Satin" te krijgen. Die heb ik niet in het echt gezien, maar op papier is dat dé kleur die deze fiets nodig heeft:
Chameleon Satin, foto van Flyer website
Chameleon Satin, foto van Flyer website
csm_FLYER_Upstreet6_7.10_HS_ChameleonSatin_SF_af05460324.jpg (314.17 KiB) 4075 keer bekeken


Kijkend naar de details vallen me wat zaken op die me uitstekend bevallen, zoals de brede Continental Contact Plus City banden (maat: 55-584), Magura MT4e remmen, degelijke bagagedrager, comfortabel uitziend zadel en voorvering (niet standaard, meerprijs: € 250).

Het valt me ook op dat deze fiets van registratiejaar 2020 een fietsbel en géén claxon heeft.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Belangrijkste specificaties

- TDCM HCA5 48 V motor met 825 W vermogen en 37 Nm koppel
- 810 Wh accu

Accu
Accu
Accu.jpg (1014.96 KiB) 4074 keer bekeken

- Busch & Müller IQ-X koplamp

Busch & Müller IQ-X koplamp
Busch & Müller IQ-X koplamp
Koplamp.jpg (1.51 MiB) 4074 keer bekeken

- 27,5" wielen met Alex Rims velgen

Alex Rims velgen
Alex Rims velgen
AlexRims.jpg (1.85 MiB) 4074 keer bekeken

- Continental Contact Plus City banden

Continental Contact Plus City banden
Continental Contact Plus City banden
Conti_banden.jpg (1.83 MiB) 4074 keer bekeken

- Shimano Deore 10 speed met 11-42 cassette

10 speed cassette
10 speed cassette
10_speed_cassette.jpg (1.68 MiB) 4074 keer bekeken

- Abus Shield 5650L ringslot, zelfde sleutel als accu
- Bagagedrager kan met 25 kg belast worden en heeft geveerde beugel. (Ik weet niet precies wat het nut daarvan is op een speedpedelec, wellicht om een regenjas oid onder te steken.)

Bagagedrager
Bagagedrager
Baggagedrager.jpg (1.66 MiB) 4074 keer bekeken

- Stille 5 A snellader
- Totaal gewicht incl. batterij: 32 kg
- Groot centraal display met navigatie optie (via smartphone, heb ik niet geprobeerd)

Display, centraal op stuur
Display, centraal op stuur
Cockpit.jpg (1.86 MiB) 4074 keer bekeken

De fiets ziet er voor mij wat klein uit. Nadere inspectie leert dat dit frame maat L is, maar met het zadel in de hoogste stand zit ik voor mijn benen net goed. Gelukkig is er nog een maatje groter, de beschikbare frame maten zijn: S (155-165 cm), M (165-175 cm), L (175-185 cm) en XL (185-195 cm).
Laatst gewijzigd door FreddyH op 09 feb 2022, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Rijden

De fiets start in enkele seconden op en is dan meteen klaar voor vertrek. Hoewel: je moet eerst nog even de ondersteuning instellen. Elke keer weer opnieuw, na het aanzetten. Mijn eigen fiets doet dit ook als de accu eruit is geweest (wat bij mij alleen in de winter of bij onderhoud gebeurt), deze doet het altijd: fiets aanzetten betekent ondersteuning opnieuw instellen. Waarom? :dwarf:

Ondersteuningsstand instellen gaat middels 2 vrij grote knoppen aan de linkerkant van het stuur, door de backlight zijn de knoppen ook in het donker uitstekend te vinden:

Knoppen links op het stuur
Knoppen links op het stuur
Knoppen.jpg (1.34 MiB) 4072 keer bekeken

Deze unit is simpel en overzichtelijk. Het knopje aan de bovenkant kan je in 4 richtingen duwen en indrukken, hiermee bedien je het display. De + en - knoppen zijn voor de ondersteuning en het knopje met het koplamp symbool? Ik heb geen idee wat deze zou moeten doen, maar op deze fiets doet het niets.

De ondersteuning is in te stellen in standen: OFF, ECO, STD, AUTO en HIGH. Voor mijn eerste rit heb ik hem op HIGH gezet en ben ik gaan fietsen. De ondersteuning is vergelijkbaar met die van mijn fiets, dus minder krachtig dan moderne Stromers en Klevers. Het is met volle accu gemakkelijk om dik 45 km/h op het display te fietsen en die snelheid vol te houden. Ik heb helaas met geen enkele tocht GPS mee laten lopen om te kijken wat de echte snelheid is, maar het is redelijk veilig om aan te nemen dat die ± 2 km/h langzamer zal zijn. Omdat de fiets rond de 46 km/h begrenst, zal het dus in het dagelijks leven prima te doen zijn om ongeveer 44 km/h GPS snelheid te rijden.

Wat valt op tijdens die eerste rit? Om eerlijk te zijn heel erg weinig. Deze fiets gedraagt zich een beetje als een goede butler: hij doet stilletjes zijn werk, zonder klagen, zonder geluidjes, zonder aandacht te trekken. De ondersteuning is heerlijk voorspelbaar, zodra je kracht zet is hij er en zodra je stopt met trappen stopt de ondersteuning direct. Veel kracht op de trappers is veel vermogen van de motor, weinig kracht is weinig vermogen. Klinkt reuze saai en voorspelbaar, maar tijdens het fietsen is dit heerlijk. Het enige kleine nadeel: in stand HIGH is de fiets met mijn (gebrek aan?) traptechniek in een 30 km/h zone wat nerveus, daarover later meer. Deze fiets stuurt lekker door bochten heen, is iets minder lichtvoetig dan de Klever X-Speed maar een heel stuk wendbaarder dan moderne Stromers. Ook hier weer: hij doet precies wat hij moet doen, zonder daarbij een grote grijns op je gezicht te toveren. Precies zoals je het van een goede butler verwacht. En zonder dat je het echt in de gaten hebt ga je vlot met het verkeer mee en fiets je comfortabel met 45 km/h tussen de weilanden door.

Na een aantal dagen fietsen heb ik ook wat met het display gespeeld. Een leuke gimmick is dat je tijdens het fietsen van het scherm kunt aflezen wat je traptempo is en welk vermogen de motor trekt.

Vermogen en cadans op display
Vermogen en cadans op display
Display_03.jpg (1.88 MiB) 4072 keer bekeken

Mijn ideale cadans blijkt tussen de 95 en 100 rpm te zijn, leuk om te weten. Het jammere met de huidige cassette is dat ik rond de 45 km/h moet kiezen tussen 90 rpm of 105 rpm. Gezien de 10 speed derailleur (fijne keuze!) is er een enorme hoeveelheid variatie aan cassettes beschikbaar: alles wat Shimano 10 speed compatible is, race en MTB, past zonder bednodigde aanpassingen. Voor mij zou er direct een 11-25 cassette oid op komen. De voor mij ideale 14t (op deze fiets) is dan het 4e tandwiel, waardoor de ketting normaal gesproken bijna recht loopt.

Het motorvermogen blijkt met flink doorstampen regelmatig richting de 800 W te gaan, en bij vol gas met tegenwind kreeg ik lange tijd 785 W te zien. De beloofde 825 W heb ik niet op het display gezien, maar daar maak ik mij niet druk om.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ondersteuning

Zonder overdrijven heeft deze fiets de fijnste ondersteuning van alle speedpedelecs waar ik ooit op gereden heb. Ik herhaal dat even voor de zekerheid: ik heb op véél verschillende speedpedelecs gefietst, zonder enige twijfel heeft deze fiets de fijnste ondersteuning van alles wat ik tot nu toe getest heb. En voor de meeste andere fietsen: met kop en schouder.
Ik schreef hierboven al dat deze heerlijk direct reageert op veranderingen. Of je nu met weinig toeren en flink kracht fietst of met veel toeren en minder kracht: je krijgt de ondersteuning die je nodig hebt. Dus niet het weinig intuïtieve gedrag van Stromer (om sneller te fietsen met wind tegen moet je naar een kleiner tandwiel schakelen) en ook niet het wat rare gedrag van Klever (zonder kracht toeren maken levert flinke ondersteuning) maar ondersteuning precies zoals het logisch is. De ondersteuning is daarin héél erg vergelijkbaar met die van mijn eigen Bulls Green Mover E45. Dat is dan ook de enige fiets die qua ondersteuning in de buurt komt. Er zijn 2 belangrijke verschillen met mijn fiets:

1. Bij mijn fiets wordt de ondersteuning als de accu onder ± 70% capaciteit komt al merkbaar minder, onder ongeveer 20% wordt de dosis pret nog wat lager. Bij deze fiets ligt dat ergens rond de 20-25%. Zeker met harde wind tegen is dat een belangrijk verschil.
2. Met wind tegen is het met deze fiets ietsje gemakkelijker om je snelheid vast te houden dan met mijn fiets.

Ik heb een aantal keren een gedachteexperiment gedaan voor wat nu mijn ideale speedpedelec zou zijn. Een paar weken geleden kwam ik daarbij nog uit op een Klever N Rogue-achtig frame (puur op papier, ik heb hem nog niet getest), maar dan met Stromer ST3 motor, een blauwtje++ (1200 Wh oid) en uiteraard PINION en belt. Dat beeld is nu volledig op de schop. Deze motor, met deze ondersteuning. Misschien een tikkeltje krachtiger, maar aan het gedrag echt niks veranderen.

In eerste instantie vond ik het wat nerveuze gedrag van de ondersteuning bij middelmatige snelheden vervelend. Ik heb in mijn woon-werk route een flink stuk 30 km/h zone. En hoewel het gedrag ietsje nerveus is, was het voor mij nog steeds fijner dan steeds te moeten stoppen met trappen. Wat blijkt na een paar dagen fietsen: deze fiets heeft ook een AUTO ondersteuningstand.

Auto stand
Auto stand
Display_19.jpg (1.92 MiB) 4071 keer bekeken

In eerste instantie had ik die volledig afgedaan als nutteloos, maar dat bleek een grote vergissing. In de AUTO stand past de ondersteuning zich aan de omstandigheden aan (goh), waardoor je gewoon fijn 45 km/h kunt rijden (zoals in HIGH), maar tegelijkertijd relaxed 30 km/h kunt rijden in een 30 km/h zone. Het ietwat nerveuze gedrag van de HIGH stand is in AUTO volledig weg.

Aangezien de fiets aangeeft hoeveel vermogen de motor trekt heb ik gekeken wat het verschil is tussen HIGH en AUTO: met accelereren gaat het vermogen minder snel omhoog (je accelereert dus ietsje rustiger), maar met wind tegen krijg je wel gewoon hetzelfde vermogen om lekker door te stampen.

Die AUTO stand is wat mij betreft echt een "set and forget" functie, ware het niet dat de fiets niet onthoudt wat de vorige ondersteuningstand is :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Spatborden

Tja. Er zit een stuk plastic boven het voorwiel dat zich spatbord noemt. Of dit nu typisch Zwitsers ontwerp is weet ik niet, maar effectief kan ik het niet noemen. Dit zijn mijn schoenen na 2 dagen fietsen over vochtige weg. Let op: het regende dus niet en er lagen geen plassen. De weg was slechts een beetje nat.

Schoenen na 2 dagen rijden over vochtig/nat wegdek
Schoenen na 2 dagen rijden over vochtig/nat wegdek
Schoenen.jpg (1.82 MiB) 4070 keer bekeken

En dit zijn details van de fiets:

Niet echt heel schoon meer
Niet echt heel schoon meer
Blerf.jpg (1.68 MiB) 4070 keer bekeken

Ter vergelijk: na 3 weken (!) fietsen met de X-Speed onder allerlei omstandigheden variërend van droog, via iets vergelijkbaars als hier, tot echt nat waren mijn schoenen nog gewoon zwart. Ik heb de X-Speed amper hoeven poetsen voordat ik hem terugbracht.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Accu

De accu bewandelt een soort middenweg tussen "weggewerkt in het frame" zoals bij Stromer en "tussen framebuizen in" zoals bij Klever. De onderste framebuis heeft voor een stuk een L profiel, waarbij de accu het frame "vierkant" maakt. Op zich een nette oplossing, waarbij je geen afdekkap nodig hebt en de accu toch weggewerkt lijkt. De accu is met een sleutel uit het frame te halen, en super handig: dit is dezelfde sleutel als die van het standaard aanwezige ringslot. @Klever: lezen jullie mee? Dit is standaard, dus niet een dure optie waar sommigen ook nog lang op moet wachten.

Accu in frame, foto van Flyer website
Accu in frame, foto van Flyer website
Accu_in_frame.png (332.52 KiB) 4069 keer bekeken

De afsluiting tussen accu en frame lijkt hierbij dik in orde. Zowel op gebied van trillingen/geluid (accu blijft tijdens het rijden keurig op z'n plek zitten) als op gebied van waterafdichting. Als je na een rit door de regen de accu uit het frame haalt, blijkt de binnenkant van het frame keurig droog te zijn. Of dit ook zo is als de fiets een dag in een flinke hoosbui geparkeerd staat weet ik niet.

Het wordt een ander verhaal als je de fiets op een fietsdrager wilt vervoeren. Om het gewicht zo laag mogelijk te houden is het verstandig om de accu tijdens vervoer uit te nemen. Bij Stromer doe je dan met een klittenbandje de accuklep dicht, bij Klever doe je het rubberen dopje over de connectoren heen. Bij Flyer? Daar ziet het er zo uit:

Frame zonder accu
Frame zonder accu
Frame_zonder_accu.jpg (1.41 MiB) 4069 keer bekeken

Hiermee vind ik het niet geweldig om door de regen te rijden. Maar wie weet kan de fiets er gewoon tegen...

Verder heeft de accu een knopje en een aantal ledjes om aan te geven hoe vol de accu zit (erg handig voor als de accu niet in de fiets zit) en zit de oplaadconnector achter een prettig te verwijderen rubber dop weggewerkt. Deze kan je ook met ijskoude handen prima bedienen en is ook prima toegankelijk als de accu in de fiets zit.

Capaciteitsindicator, laadconnector achter rubberen dopje
Capaciteitsindicator, laadconnector achter rubberen dopje
Accu_beschermdopje_dicht.jpg (1.15 MiB) 4069 keer bekeken

Genoeg om de hete brei heen gedraaid: de accu is te klein. Ik heb geen metingen gedaan aan actieradius, maar als je met wat tegenwind redelijk continue tussen de 700 en 800 W vermogen trekt dan hoef je geen raketgeleerde te zijn om te zien dat je die 810 Wh dan in een goed uur leeg trekt. Zeg even dat je met die flinke tegenwind een gemiddelde snelheid haalt van 30-35 km/h, dan heb je dus effectief een actieradius van zo'n 35 km. En dat is als de accu nieuw is. Na een paar jaar heb je dan nog een actieradius van dik 25 km over. Zo'n kleine accu slijt te snel. Zie voor uitleg hierover in het artikel over accu's.

Tenslotte: volgens de accu is dit een 46,8 V, 16,75 Ah accu. Deze 2 getallen met elkaar vermenigvuldigd geeft de hoeveelheid energie, dus 46,8 V x 16,75 Ah = 783,9 Wh. Flyer "rondt" dit naar boven af naar 810 Wh... Nou goed, als je met 48 V rekent dan kom je op 804 Wh...

Specificatie van de accu
Specificatie van de accu
Accu_specs.jpg (1.33 MiB) 4069 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fietshouding

Deze vind ik lastig inschatten, omdat ik met mijn lange lijf op een te kleine fiets zit. Puur op inschatting denk ik dat de fietshouding wat meer Stromer ST1/ST2 is dan Stromer ST3/Klever X-Speed.


Comfort

Deze fiets heeft een fijn stuur met een beetje rise en backsweep. De handvatten zijn wat klein/dun voor mijn kolenschoppen, maar die zijn simpel te vervangen. Het zadel is vanaf de eerste kilometers al goede vrienden met mijn billen, zadelvering zou het helemaal top maken.

Zadel
Zadel
Zadel.jpg (1.3 MiB) 4068 keer bekeken

De voorvering is prima. Ik heb geen moeite gedaan om hem voor mij goed in te stellen, hij stond voor mij wat stug. Maar zelfs in deze instelling is dat een stuk fijner fietsen dan een fiets zonder voorvering. Zeker op zo'n te kleine fiets, waarbij ik erg voorover boven het stuur hang (en er dus relatief veel druk op je polsen komt).

Suntour voorvork
Suntour voorvork
Suntour_voorvork.jpg (1.88 MiB) 4068 keer bekeken


Display

Het display heeft een aantal verschillende schermen waartussen je kunt schakelen door de joystick naar links of rechts te bewegen. De schermen zijn:

Drive:

Drive
Drive
Display_12.jpg (1.86 MiB) 4068 keer bekeken
Info:

Info
Info
Display_13.jpg (1.91 MiB) 4068 keer bekeken
Fitness:

Fitness
Fitness
Display_14.jpg (1.86 MiB) 4068 keer bekeken
Data:

Data
Data
Display_15.jpg (1.88 MiB) 4068 keer bekeken
Navi:

Navi
Navi
Display_16.jpg (1.93 MiB) 4068 keer bekeken
Instellingen:

Instellingen
Instellingen
Display_06.jpg (1.7 MiB) 4068 keer bekeken

De tekst linksboven verdwijnt na enkele seconden, daarna komt het batterij symbool daar weer te staan (zoals op het laatste plaatje te zien is). Wat ik jammer vind in de UI is dat het grote scherm naar mijn mening niet goed gebruikt wordt. De ontwerper vond blijkbaar dat je alleen in het Drive scherm je snelheid groot en duidelijk hoeft te zien, terwijl je die in de praktijk in ALLE situaties duidelijk moet kunnen zien.

Ik heb de navigatie functie niet getest, ik heb de fiets in een vrij drukke periode getest dus had even niet de tijd om uitgebreid dingen uit te proberen. Mocht ik een keer de gelegenheid krijgen om framemaat XL te testen dan ga ik dat zeker meenemen.

Het kan wederom aan mijn lengte liggen, maar ik was niet enthousiast over de positie van het scherm: ik moet teveel omlaag kijken. Wellicht is dat beter op een groter frame, als ik niet zo boven het stuur hang.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Verbeterpunten

Er is een aantal punten dat echt beter moet aan deze fiets, gelukkig zijn het allemaal dingen die in de periferie zitten.

Het belangrijkste verbeterpunt is voor mij de koplamp. Zoals jullie in de koplampentest hebben kunnen lezen (niet alleen van mij, ook van anderen die deze lamp hebben) is deze lamp simpelweg niet toereikend voor een speedpedelec. Wellicht nog wel als je alleen in stedelijk gebied en liefst alleen in de zomer fietst, maar fiets je net als ik het hele jaar door? En fiets je net als ik door gebieden waar het echt donker is en ook met weer en wind? Dan niet. Je moet te vaak terug naar 30-35 km/h om het veilig te houden, terwijl je met een Supernova M99 (Mini) Pro gewoon met 45 km/h door kunt rijden. Opvallend genoeg heeft deze fiets wel een Supernova M99 achterlicht.

Het tweede verbeterpunt is de accu. 810 Wh is een prima accu om de catalogusprijs van de fiets te drukken. Maar dan moet er wel optioneel iets groters te krijgen zijn. Wat mij betreft is 1 kWh het absolute minimum voor een speedpedelec, maar liefst zie ik een accu van 1200 tot 1400 Wh.

Als die twee basiszaken in orde zijn wordt het tijd voor fijnslijperij. Het eerste punt wat dan van mij aangepakt mag worden is het voorspatbord. Boodschap aan Flyer: laat jullie ontwerpers eens een week door baggerweer fietsen met deze fiets, en laat ze dan hetzelfde nog eens doen met een X-Speed.

Het tweede fijnslijp punt is wat mij betreft de indeling van het display. Zo'n fantastisch groot scherm, maar als je tijdens het rijden het vermogen en traptempo wilt bekijken staat ergens linksboven in ini-mini cijfertjes de snelheid. WIE heeft dat bedacht? Op dat moment wordt 70% van het scherm niet functioneel gebruikt :ck:

Display met traptempo en vermogen, snelheid veel te klein linksboven in de hoek
Display met traptempo en vermogen, snelheid veel te klein linksboven in de hoek
Display_03.jpg (1.88 MiB) 4067 keer bekeken


Prijs

De Upstreet6 kost € 5499, tel daar nog 250 Euro bij voor de geveerde voorvork en je hebt een erg fijne fiets met kwalitatief goede componenten voor een zeer nette prijs.

Ter vergelijk: voor een vergelijkbaar bedrag heb je een Stromer ST1 met geveerde voorvork en 814 Wh accu (€ 5967) of een Klever X-Speed met 850 Wh accu (€ 5999). Met de Stromer krijg je meer design en de mogelijkheid om een nog grotere accu te nemen (doen!). Met de Klever krijg je meer eigenwijsheid, een fantastische koplamp en ook de mogelijkheid om een nog grotere accu te nemen (ook doen!). Deze Flyer geeft je de fijnste ondersteuning die je kunt krijgen.

Hoe maak je die keuze? Ga ze alledrie testen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Zoektocht beëindigd?

Nee. Ik weet nog niet hoe ik op het XL frame zit, maar deze fiets heeft wat mij betreft twee fatale missers: de koplamp en de kleine accu.

De spatlap daar zou ik zelf nog wel een middagje aan gaan prutsen om daar iets van te maken, maar zoals het er nu voor staat gaat dat niet nodig zijn. Jammer, want in basis is dit een geweldige fiets, die qua ondersteuning de maatstaf zet voor alle andere merken.

Upstreet6: fijne fiets met een paar flinke missers
Upstreet6: fijne fiets met een paar flinke missers
Upstreet6_schuin_voor.jpg (2.86 MiB) 4066 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
bennyb
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 112
Lid geworden op: 18 aug 2021, 13:34
Locatie: limburg
Merk SP: stromer st1 (21)
Km-stand: 26.000

Wat een mooi duidelijk taalgebruik, dank je wel
Wat mij opvalt is dat de groene fiets geen verstevigingsbuis heeft onder het zadel en de zwarte fiets wel
waarom?
ST1-2021 - ultegra 11 speed - st 5 remmen - richtingaanwijzers - geveerde voorvork & zadelpen
sqlab zadel, stuur, handgrepen & innerbarends - supernova verlichting
saint pedalen & bottom bracket
Plaats reactie