Model “April 2022”: Stromer ST2022 Concept Bike / Stromer ST7

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23006
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kan de Stromer ST7 niet betalen, maar al kon ik dat wel dan nog vind ik de ST3 PINION in full-option uitvoering (983Wh accu, Kinekt, voorvering, ABS) interessanter. Mooier, maar ook prijstechnisch beter, scheelt toch 3.000 euro in aanschaf. Die 1.400Wh accu lijkt me heerlijk, maar ik heb 'm persoonlijk niet echt nodig. (De Supernova M99 PRO koplamp wel en die zit helaas niet op de Drie.)

Had ik het budget wel, dan gaf ik het inderdaad ook niet uit aan de ST7. Wordt mij te gortig voor een speed pedelec, al snap ik de aantrekkingskracht. Het is een hele brute machine.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromer is slim dat ze dit soort fietsen in de markt zet. Auto fabrikanten doen het ook. Kijk naar exoten als Bugatti, waarbij het vervangen van 4 banden ruimschoots duurder is dan zo'n ST7. Dan heb ik het nog niet over aanschafkosten, brandstof en regulier onderhoud.
Er zijn mensen die dat willen en kunnen betalen. Dat zijn er vast en zeker niet dramatisch veel, maar ze zijn er wel. En dat is lekker verdienen. Plus het is voor de ontwikkelaars iets moois om aan te werken.

We kunnen ons daar met z'n allen heel erg druk over maken, en grote uitspraken over doen over boycotten en weet ik wat allemaal. Maar als we zo gaan beginnen dan moet je dat sowieso met Stromer doen. Want als je een ST1 naast een N Rogue of RD11 Speed zet dan is die ST1 ook véél duurder. Toch gaan die Stromers als zoete broodjes over de toonbank. Dus blijkbaar zijn ze niet té duur.

Als iedereen gewoon met zijn eigen portemonnee stemt dan komt het vast en zeker goed. Dan krijgt Stromer gewoon het signaal dat dit bedrag nog gewoon prima is (als veel voor gestemd wordt) of ze krijgen het signaal dat ze hiermee boven een plafond zijn uitgekomen (veel tegenstemmers). Hoeven we allemaal niet heel moeilijk over te doen. Ik lig er ook niet wakker van als Volkswagen een Golf RS32 oid uitbrengt die grof veel duurder is dan wat ik ooit aan een auto zal uitgeven.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 22 feb 2022, 22:50 (De Supernova M99 PRO koplamp wel en die zit helaas niet op de Drie.)
Dat vind ik wel serieus jammer bij Stromer. Dat ze een fantastische fiets als de ST3 (beide versies) niet gewoon met een serieus goede koplamp uitbrengen. Met een Supernova M99 Mini Pro geef je ook het signaal af dat als je het allerbeste wilt dat je dan bij de ST5 of ST7 moet zijn, maar je geeft ook het signaal af dat die ST3 ook gewoon een serieuze koplamp heeft.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Peerke1960
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Ukraine
Berichten: 1599
Lid geworden op: 12 aug 2019, 11:18
Locatie: Nijmegen
Merk SP: ST3P, C1.12, M99, knipperlicht
Km-stand: 10001

Klopt Freddy, de koplamp is voor mij ook het enige echte argument om voor een andere fiets te kiezen zoals de Klever. Waarschijnlijk zet ik op de ST3 gewoon weer de Lezyne bouwkamp wanneer het echt donker is. Zou niet mogen!
Grtz Peter
Mangs a'k op de fietse fietse, deank ik wa es..... ( Herman Finkers)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Peerke1960 schreef: 23 feb 2022, 06:58 Klopt Freddy, de koplamp is voor mij ook het enige echte argument om voor een andere fiets te kiezen zoals de Klever. Waarschijnlijk zet ik op de ST3 gewoon weer de Lezyne bouwkamp wanneer het echt donker is. Zou niet mogen!
Grtz Peter
Belangrijk verschil met jouw gele banaan is wel dat de 3 grootlicht heeft. Maar het dimlicht is identiek.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23006
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 22 feb 2022, 23:42 Stromer is slim dat ze dit soort fietsen in de markt zet. Auto fabrikanten doen het ook. Kijk naar exoten als Bugatti, waarbij het vervangen van 4 banden ruimschoots duurder is dan zo'n ST7. Dan heb ik het nog niet over aanschafkosten, brandstof en regulier onderhoud.
Er zijn mensen die dat willen en kunnen betalen. Dat zijn er vast en zeker niet dramatisch veel, maar ze zijn er wel. En dat is lekker verdienen. Plus het is voor de ontwikkelaars iets moois om aan te werken.

We kunnen ons daar met z'n allen heel erg druk over maken, en grote uitspraken over doen over boycotten en weet ik wat allemaal. Maar als we zo gaan beginnen dan moet je dat sowieso met Stromer doen. Want als je een ST1 naast een N Rogue of RD11 Speed zet dan is die ST1 ook véél duurder. Toch gaan die Stromers als zoete broodjes over de toonbank. Dus blijkbaar zijn ze niet té duur.

Als iedereen gewoon met zijn eigen portemonnee stemt dan komt het vast en zeker goed. Dan krijgt Stromer gewoon het signaal dat dit bedrag nog gewoon prima is (als veel voor gestemd wordt) of ze krijgen het signaal dat ze hiermee boven een plafond zijn uitgekomen (veel tegenstemmers). Hoeven we allemaal niet heel moeilijk over te doen. Ik lig er ook niet wakker van als Volkswagen een Golf RS32 oid uitbrengt die grof veel duurder is dan wat ik ooit aan een auto zal uitgeven.
+1
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Schullie1989
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 jun 2020, 00:24
Locatie: Overijssel: Omgeving Rijssen
Merk SP: Stromer ST5 2023 of ST7 DP

Tja 12k is veel geld. Maar als je het vergelijkt met de ST5 ABS dan is het logisch.

De ST7 zal gewoon een ST5 ABS zijn met een paar belangrijke verschillen:
1. Een riem met Pinion (stiekem hoop ik nog op meer dan 9 versnellingen)
2. Vernieuwd frame met verbeteringen aan de sluiting van het accuvak
3. 1400WH accu
4. Led dagrijverlichting
5. 4G connectiviteit in de OMNI
6. ??? Iets wat we nog niet weten ??? :bu:

Omdat mijn ww behoorlijk fors is overweeg ik wel om te upgraden naar de ST7. Ik weet dat een ST3 met Pinion en twee accu’s inclusief accutransporter goedkoper is, maar het oog wil ook wat. Zo lelijk die accu achterop. Dat is voor mij geen optie. Ik ben benieuwd wat de ST7 gaat verbruiken. Verbruikt de ST5 ABS echt zoveel meer dan de ST2 Beltdrive??

Eerst maar eens proefrijden met de ST3 Pinion in Herveld :ay
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1598
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Schullie1989 schreef: 23 feb 2022, 23:45 Ik ben benieuwd wat de ST7 gaat verbruiken. Verbruikt de ST5 ABS echt zoveel meer dan de ST2 Beltdrive??
In gelijke omstandigheden en met gelijke input van de "piloot", nee.

Maar...

Je kan sneller accelereren en je kan in zwaardere omstandigheden (wind, helling,...) langer die 45 aanhouden en als je dat doet, ja.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1782
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 22 feb 2022, 17:34 Koop je toch gewoon een Stromer ST1 voor 5k? Onwijs leuke speed pedelec (dat meen ik serieus). Of een ST2 voor 6k, een ST3 voor 7k, een old-stock ST5 voor 8k, een ST5 ABS voor 10k. Ze zijn er allemaal nog in 2022, dus Stromer prijst zichzelf de markt helemaal niet uit.

Dat een speed pedelec van 13k alleen is weggelegd voor de happy few: soit. Als-ie niet verkoopt houdt Stromer er vanzelf wel weer mee op.

Maar op dit moment heeft Stromer met die 1.400Wh accu opnieuw een voorsprong op alle concurrenten en ja, dat zullen ze financieel uitbuiten. Hopelijk komt er t.z.t. een Stromer ST6, in prijs ónder de Stromer ST7, maar wel met deze nieuwe 1.400Wh accu.
Precies voor elk wat wils, en je kunt ook altijd uitwijken naar ander merk. Vooralsnog is de gouden ST7 populair in de pre order…dus met dat uit de markt prijzen valt het wel mee.

Het is onze tweede auto dus een prijs in die categorie vind ik geen bezwaar.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Vraagje aan Stromerfred, want nu heb je me toch nieuwsgierig gemaakt. ;)
Waarom heb je niet veel eerder een ST5 met verende voorvork aangeschaft?
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie